Nowości: Hyundai Kona 2024

2 lat temu

Nowości: Hyundai Kona 2024

EV przejmuje inicjatywę jako debiut przeprojektowanego małego SUV-a

Hyundai zaprezentował zupełnie nową Kona 2024 na targach Międzynarodowy Salon Samochodowy w Nowym Jorku w ubiegłym tygodniu. Oferowana w trzech modelach z napędem benzynowym lub elektrycznym, zaktualizowana Kona będzie istotną częścią rosnącej oferty zelektryfikowanych samochodów Hyundai.

Filozofia EV-first

Nadwozie zaprojektowane po raz pierwszy przez EV

Hyundai twierdzi, iż Kona ma „powierzchnię zorientowaną na EV”, która jest również podstawą dla napędzanej gazem Kona. Ta strategia projektowa jest przeciwieństwem tego, co zrobiła większość tradycyjnych firm samochodowych, czyli najpierw projektuje silnik benzynowy, a następnie dostosowuje go do elektrowni. Począwszy od Kona Electric, aerodynamika została obniżona do współczynnika oporu powietrza 0,27 z aktywnymi osłonami chłodnicy, eleganckim przodem, nadkolami, windą i zintegrowanym tylnym spojlerem.

Zasilanie i włączanie

2 opcje baterii + moc eksportowalna

Kona EV będzie oferować jazdę i-Pedal, ładowanie regeneracyjne, architekturę ładowania 400 V, która pozwoli naładować samochód od 10% do 80% naładowania akumulatora w 43 minuty na szybkiej ładowarce prądu stałego oraz dwie opcje akumulatorów. Akumulator o pojemności 64,8 kilowatogodziny (kWh) ma moc 201 koni mechanicznych (KM) i moment obrotowy 188 funtów na stopę (funtostopy), podczas gdy akumulator o pojemności 48 kWh zapewnia moc 133 KM i moment obrotowy 188 funtów na stopę. momentu obrotowego. Oba silniki napędzają przednie koła z szacunkowym zasięgiem 260 mil dla większego akumulatora i 197 mil dla mniejszego, na podstawie wewnętrznych testów Hyundaia.

Kona EV ma również funkcję Vehicle-to-Load (V2L), która umożliwia eksport energii elektrycznej i ładowanie e-rowerów, sprzętu kempingowego i outdoorowego lub prowadzenie biura podczas podróży. Może również zasilać dom podczas przerwy w dostawie prądu.

Kona Limited ma 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 147 KM i momencie obrotowym 123 funtów na stopę. momentu obrotowego. Kona N Line ma 1,6-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 190 KM i momencie obrotowym 185 funtów na stopę. momentu obrotowego.

Silnik 2.0L współpracuje ze skrzynią biegów o stałej prędkości (CVT), którą Hyundai nazywa Inteligentną Zmienną Transmisją (IVT). Silnik 1,6 l jest połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Obie przekładnie napędzają przednie koła.

Ekskluzywny wygląd

Powitalne wnętrze

Hyundai twierdzi, iż Kona ma wnętrze „zorientowane na kierowcę i przestrzeń życiową”. Kluczową cechą jest pływająca pozioma deska rozdzielcza z dwoma panoramicznymi ekranami o przekątnej 12,3 cala. Ta konfiguracja ekranów w Kona to miły akcent ze strony Hyundaia, ponieważ do niedawna ta konfiguracja i technologia była dostępna tylko w samochodach premium i luksusowych.

Przednie siedzenia zostały zmniejszone o 30 procent, aby uzyskać więcej miejsca na nogi z tyłu. Tylna przestrzeń ładunkowa ma 25,5 stopy sześciennej przy wyprostowanym tylnym siedzeniu, ale po złożeniu na płasko rośnie do bardzo użytecznych 63,7 stopy sześciennej.

Ceny i dostępność

Ceny zostaną ogłoszone dopiero bliżej jesieni 2023 roku w dniu sprzedaży.

Obserwacje: 2024 Hyundai Kona

Przyjazd tej jesieni

Raport Clean Fleet przewiduje, iż Kona 2024 będzie popularnym małym SUV-em. Opcja elektryczna może być dużym atutem Kony, podobnie jak najprawdopodobniej będzie agresywnie wyceniana, gdy debiutuje. Spodziewamy się, iż wersja spalinowa również będzie popularna.

José Muñoz, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor North America, mówi nam: „Całkowicie nowa Kona i Kona Electric przez cały czas opierają się na naszym niezwykle udanym modelu pierwszej generacji. Nowa Kona Electric to kolejny krok naprzód w dziedzinie przyjaznych dla środowiska rozwiązań mobilnych”

Kiedy będziemy mieli trochę czasu w siedzenie w Kona, szczegółowo zdamy raport na temat wszystkich aspektów wnętrza, systemu rozrywki, systemów bezpieczeństwa kierowcy, osiągów, zużycia paliwa lub zasięgu jazdy w trybie całkowicie elektrycznym (w zależności od modelu, w którym się znajdujemy).

Więc znasz punkt odniesienia, od którego zaczniemy, oto nasze recenzje poprzedniej generacji Firma Kona Electric I LÓD.

Pamiętaj, aby zapisać się do Raport czystej floty biuletyn (w prawym górnym rogu strony), aby otrzymywać powiadomienia o wszystkich nowych historiach i recenzjach pojazdów.

Opowieść autorstwa Johna Faulknera. Zdjęcia Hyundaia.

Idź do oryginalnego materiału