Nowości: 2025 Volkswagen ID7

2 lat temu

Nowości: 2025 Volkswagen ID7

Flagowy elektryczny sedan średniej wielkości dla VW EV Juggernaut

Volkswagen robi kolejny krok w przejściu na w pełni elektryczną linię, wprowadzając w tym tygodniu średniej wielkości sedana, ID7 2025, w światowych symultanicznych odsłonach. ID7 kontynuuje numeryczny postęp firmy. Sedan ID3 (zamiennik rozmiaru Golfa dostępny w Europie i Chinach), ID4 kompaktowy SUV (produkowany i sprzedawany na wszystkich trzech głównych rynkach pojazdów elektrycznych — w USA, UE i Chinach), ID5 (wersja coupe SUV-a ID4 dostępna tylko w Europie), ID6 (trzyrzędowy SUV dostępny tylko w Chinach) oraz niedługo pojawi się w USA minivan ID.Buzz (już w sprzedaży w Europie).

Nowy okręt flagowy VW w gamie samochodów elektrycznych

ID7 będzie okrętem flagowym marki Volkswagen ID, zajmując miejsce, które niegdyś zajmował Passat. Ma elegancki, opływowy kształt z aerodynamiką (bardzo niski współczynnik oporu powietrza 0,23), który odgrywa istotną rolę, wraz z nową konstrukcją silnika elektrycznego, która obiecuje ostatecznie dostarczyć model o zasięgu 435 mil. Według VW początkowy model będzie miał zasięg 300 mil i będzie kosztował mniej niż 30 000 USD. We wstępie Volkswagen twierdził, iż będzie kwalifikował się do ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD. Europa i Chiny jako pierwsze otrzymają ID7 jeszcze w tym roku. Stany Zjednoczone pójdą w ich ślady w przyszłym roku. Wszystkie modele będą początkowo produkowane w Emden w Niemczech.

Układ napędowy, zasięg jazdy i ładowanie

Bez frunk, ale jeden z najbardziej wydajnych silników elektrycznych na rynku

Początkowy model będzie wyposażony w akumulator o pojemności 77 kilowatogodzin (kWh) współdzielony z ID4 i będzie miał szacunkowy zasięg 300 mil. ID7 będzie najpierw wyposażony w napęd na tylne koła i nowo zaprojektowany, wysoce wydajny silnik elektryczny o mocy 282 koni mechanicznych i momencie obrotowym 406 funtów na stopę. Napęd na wszystkie koła, większy akumulator o pojemności 200 kWh z zasięgiem około 435 mil i dwa silniki będą zgodne z pierwotnym modelem.

ID7 ma 400-woltową architekturę zdolną do ładowania z maksymalną mocą 170 kilowatów, co powinno zająć około ośmiu godzin w przypadku pełnego naładowania na ładowarce poziomu 2 i do 80% w 30 minut dzięki szybkiemu ładowaniu DC.

Historia na zewnątrz

Podążając za bardziej popularnym europejskim stylem, ID7 pojawi się jako hatchback, oferujący obszerny bagażnik, ale bez przedniego schowka (frank). Oparty na tym samym MEB (modułowej matrycy napędu elektrycznego), co inne modele ID, ID7 kładzie nacisk na aerodynamikę na zewnątrz, prezentując profil podobny do coupe i najniższą całkowitą wysokość z aktualnej gamy modeli ID.

Z długim rozstawem osi 116,8 cala i ogólnie 195,3 cala, 73,3 cala szerokości.

Wymiary limuzyny

Historia w środku

Podobnie jak większość od podstaw projektów samochodów elektrycznych, wnętrze ID7 jest bardziej przestronne niż jego poprzednicy ICE. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są o wiele lepsze niż w ID4, a tylne siedzenie jest obszerne z dużą ilością miejsca na nogi i głowę, pomimo niskiego profilu. Podnoszony tył zapewnia dobry dostęp do tylnej przestrzeni ładunkowej.

Wyświetlacz head-up przejmuje kontrolę

Standardowym wyposażeniem modelu ID7 jest rozszerzony wyświetlacz przezierny (HUD), zaprojektowany w celu zastąpienia oprzyrządowania na desce rozdzielczej, dzięki czemu wszystkie istotne informacje znajdują się tuż przed polem widzenia kierowcy. Sterowanie HUDem znajduje się teraz na kierownicy.

Fotele są masowane, aw niektórych modelach adaptowalny system Climatronic oferuje pasażerom z przodu 14 regulacji mocy. W trybie automatycznym fotele będą wyposażone w czujniki temperatury i wilgoci, które pozwolą ustawić ogrzewanie lub chłodzenie.

Deska rozdzielcza ma trzy ekrany z informacjami dla kierowcy. Wolnostojący 15-calowy multimedialny ekran informacyjno-rozrywkowy pośrodku deski rozdzielczej ma zmienioną nawigację w menu i interfejs graficzny w porównaniu z poprzednimi wersjami.

Oczywiście dla tych, którzy lubią dostosowywać wygląd wnętrza, dostępne będą różne opcje nastrojowego oświetlenia.

Właz zapewnia łatwy dostęp

Bezpieczeństwo

ID7 jest dostarczany z najnowszą wersją IQDrive, który obejmuje zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), takie jak ostrzeganie przed kolizją z przodu i autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych z przodu, aktywny asystent bocznego monitora martwego pola, ostrzeżenie o ruchu z tyłu, asystent pasa ruchu i adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, Travel Assist i Pomoc w nagłych wypadkach.

Ceny i dostępność

Ceny i dostępność ID7 2025 w USA nie zostały ujawnione, ale oczekuje się, iż trafi do sprzedaży jesienią 2024 r.

Obiecujący sedan

Obserwacje: 2025 Volkswagen ID7

Zajęło to trochę czasu, ale Volkswagen stale zwiększał wprowadzanie modeli EV (USA pozostają w tyle za innymi rynkami). Limuzyna Volkswagen ID7 z 2025 r. daje firmie flagowy model zaprojektowany z myślą o starciu z konkurencją Model Tesli 3 i Hyundai Ioniq 6. Wnosi charakterystyczny styl, imponujący i wydajny nowy silnik o mocy i zasięgu oraz obietnicę nowej i ulepszonej technologii w całym tekście. Raport Clean Fleet dostarczy więcej szczegółów, gdy spędzimy trochę czasu za kierownicą ID7.

Pamiętaj, aby zapisać się do Raport czystej floty biuletyn (w prawym górnym rogu strony), aby otrzymywać powiadomienia o wszystkich nowych historiach i recenzjach pojazdów.

Opowieść autorstwa Johna Faulknera I Michaela Coatesa. Zdjęcia autorstwa Johna Faulknera i Volkswagena.

Idź do oryginalnego materiału