Nowość: pickup Forda ładowany z gniazdka. Na co dzień jazda praktycznie za darmo

1 dzień temu
Zdjęcie: Ford Ranger PHEV Źródło: Ford Pro


Ford Rangera PHEV, czyli ładowanego z gniazdka, zaprezentowała firma Ford Pro. Według niej, auto ma zrewolucjonizować podejście do pojazdów tego typu w Europie.


Ford Pro to oddział Forda dla profesjonalistów. Zajmuje się opracowywaniem i udoskonalaniem pojazdów dostawczych, pickupów i wszystkich tych samochodów, które w swojej pracy wykorzystują firmy. W ofercie Ford Pro są dostawczaki (Transity i różne wersje Tourneo: Courier, Connect i Custom), ale i zbudowane na ich bazie samochody multifunkcyjne (osobówki i dostawczaki w jednym). Najpopularniejszym pickupem Ford Pro jest nowy Ranger.


Teraz marka pokazała Rangera Plug-In Hybrid – zelektryfikowaną wersję lidera europejskiej sprzedaży. Według producenta, dołożenie baterii i systemu ładowania, nie pozbawiło auta umiejętności wykonywania ciężkiej pracy, a choćby je wzmocniło. Ranger Plug-In Hybrid również legitymuje się dobrymi parametrami holowniczymi, terenowymi i wysoką ładownością.


Parametry najmocniejszego Rangera


Sercem nowej wersji auta jest nowy układ napędowy PHEV. Układ ten stanowi połączenie 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Tak skonstruowany zespół napędowy dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 690 Nm, który jest jednocześnie najwyższym wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera. Wersja hybrydowa z napędem PHEV produkuje moc 279 KM, czyli wyższą niż Ranger z 3,0‑litrowym turbodoładowanym silnikiem diesla V6.


Zasięg i nowa funkcja dla wszystkich Rangerów


Zasięg auta w trybie w pełni elektrycznym wynosi ponad 45 kilometrów. Po rozładowaniu, nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny umożliwiają poruszanie się Rangera PHEV w trybie hybrydowym. Ładowanie akumulatora dzięki jednofazowej ładowarki o mocy 16 zajmuje mniej niż cztery godziny. To oznacza, iż podstawowe odległości samochód może pokonać niemal wyłącznie na prądzie.


Wraz z nowy Rangerem PHEV na listy wyposażenia całej linii Rangerów trafia również system Pro Power Onboard. Pozwala on właścicielom pojazdów na zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora.


Edycja specjalna na start


Poza seriami Wildtrak i XLT, Ford Pro wprowadza nowy model PHEV w premierowej wersji Stormtrak (w standardzie 18-calowe felgi aluminiowe, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wloty powietrza w błotnikach, reflektory Matrix LED, system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack, system wspomagania cofania Pro Trailer i kamera 360 stopni). Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton w Republice Południowej Afryki, a pierwsze dostawy do kupujących europejczyków będą miały miejsce wiosną 2025 roku.


Galeria: Ford Ranger PHEV
Idź do oryginalnego materiału