
Ten SUV to przykład samochodu, który może radzić sobie na rynku lepiej już po zakończeniu jego produkcji. Kiedy był nowością i zajmował swoje miejsce w salonach, nie przyciągał tłumów. Dziś – z perspektywy lat i już w roli auta używanego – może stanowić ciekawą opcję. Z całą pewnością nie można odmówić mu unikatowego charakteru. Na rynku nie ma zbyt wielu aut, które można by do niego porównać.
Spis treści:
- Peugeot 4008 – nowa jakość
- Silniki, skrzynie biegów, napęd
- Komfort i aktualne ceny
Ten SUV wciąż jest nowoczesny
Cofnijmy się do roku 2007. Na drogach debiutuje Peugeot 4007, czyli SUV segmentu D. Przyznam szczerze, iż to jeden z najdziwniejszych modeli francuskiego producenta, jakie kiedykolwiek widziałem. Z przodu przypomina starszego Peugeota Partnera a z daleka jest trochę jak minivan. Jego produkcję na szczęście zakończono dosyć gwałtownie i w 2012 roku pojawił się jego bezpośredni sukcesor – 4008. Bardziej, niż o SUV-ie, mowa tutaj o crossoverze. I to nie przyporządkowanym do segmentu D, jak poprzednik, a C.
fot. Peugeot / StellantisZasadniczą przewagą 4008 było to, iż w zupełnie niczym nie przypominał swojego poprzednika. Samochód do dzisiaj może się podobać i przez cały czas wygląda całkiem nowocześnie. Mógł być wyposażony w napęd na przednią oś, lub na cztery koła oraz w skrzynię manualną, lub CVT. Jeśli chodzi o silniki, benzynowe to 1.6 i 2.0 o mocy odpowiednio 117 i 154 koni a diesle to 1.6 i 2.8 o mocy 117 oraz 150 koni mechanicznych.
Dobra opcja?
Peugeot 4008 był produkowany tylko w jednej generacji, do 2017 roku. Czy był największym sukcesem w dziejach francuskiej marki? Na pewno nie. Natomiast umówmy się – to przez cały czas dobry samochód. Kierowcy chwalą tutaj wysoki komfort oraz świetne wyciszenie. SUV jest wygodny, ma spory bagażnik, jest stylowy, trwały i ma unikatowy charakter. To samochód stricte rodzinny i nie szukajmy tutaj żadnych sportowych adekwatności – należy sobie to powiedzieć wprost.
fot. Peugeot / StellantisPrzed ewentualnym zakupem warto jednak zwrócić uwagę na kilka elementów. Ceny części i koszty serwisu mogą być nieco wyższe, niż w wielu konkurencyjnych modelach. Mówi się też o tym, aby raczej unikać skrzyni CVT, która może generować pewne problemy. Dziś ceny najtańszych egzemplarzy startują w okolicach 30 tysięcy złotych w przypadku rocznika 2013. Czy jest to samochód dla ciebie? Każdy na takie pytanie musi odpowiedzieć sobie samodzielnie.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

3 godzin temu















