Nowo ujawniony chiński SUV trafi do Europy. To będzie sensacja, nie tylko cenowa

3 tygodni temu

Nie jest tajemnicą, iż wielu jest zaskoczonych poziomem chińskich pojazdów pod względem technologii i jakości. Firmy takie jak BYD, Great Wall czy Geely nie ustają w przedsięwzięciach, by oferowane przez nich poszukiwane SUV-y mogły konkurować choćby z Teslą. Ten ostatni może zwiększyć swoje wpływy w Europie, gdy wstawi do salonów swojego Galaxy E5.

Cenowo to będzie sensacja, pod względem technologii też

Na chiński rynek trafił nowy SUV marki Geely. To będzie wielka pokusa, by powstrzymać się od zakupu Tesli, czy odpowiednika od BYD. Galaxy E5 przyciąga uwagę już od 7 maja br., kiedy jego oficjalny wizerunek trafił do mediów. Geely, który zyskał już silną pozycję na koreańskim rynku, zamierza wyeksportować model do Europy.

Galaxy E5, stanowi jeżdżący zbiór technologii. Oczekuje się, iż jako pierwszy elektryczny SUV Geely może przewyższyć BYD Atto 3 i zagrozić Tesli swoją bestialsko niską ceną. Model oparto na architekturze Geely Electric Architecture (GEA) wywodzącej się z platformy SEA. Firma Geely jest z niej dobrze znana, bo produkuje w oparciu o nią swoje modele elektryczne, hybrydowe i hybrydy typu plug-in.

Jak mówi o niej Geely: „GEA to pierwsza na świecie inteligentna architektura AI 4 w 1, składająca się ze sprzętu, systemu, ekologii i sztucznej inteligencji”. Taki pojazd w kuszącej cenie może zatem namieszac w Europie.

Geely Galaxy E5

Klasyczny design i minimalistyczne eleganckie wnętrze

Jeśli chodzi o parametry nadwozia, to Geely Galaxy E5 ma długość 4615 mm, szerokość 1901 i wysokość 1670 mm. Rozstaw osi wynosi 2750 mm. Elektryczny SUV otrzyma m.in. panoramiczny szyberdach, ukryte klamki drzwi i 5-ramienne felgi 18/19 cali.

Patrząc na projekt stylistyczny nadwozia, to przednia część z matrycowymi ostrymi światłami, zamkniętą osłoną chłodnicy i ozdobnymi otworami wentylacyjnymi w kształcie litery C na dole przypomina Geely Galaxy E8. Z tyłu zastosowano zestaw słynnych tylnych świateł przelotowych z wysoko umieszczonym światłem stopu i centralnym elementem oświetleniowym w kształcie fali.

Projekt kabiny zakłada minimalistyczne wnętrze. Wyposażono je w dwupłaszczyznowo spłaszczoną kierownicę, wyświetlacz przezierny, pełny zestaw wskaźników LCD. Duży centralny ekran integruje system operacyjny FlyMe Auto zasilany przez chip Dragon Eagle-1 7 nm. Dzięki niemu pojazd dokonuje aktualizacji OTA, bezprzewodowo ładuje telefon komórkowy, zapewnia ogrzewanie/wentylację przednich siedzeń/8-punktowy masaż i zarządza 16-głośnikowym systemem audio. Głośniki znajdują się m.in. w zagłówkach foteli. Katalog kolorów wnętrza przewiduje 3 różne konfiguracje do wyboru.

Wnętrze Geely Galaxy E5 jest w 3 kolorach do wyboru źródło: www.kangnamtimes.com

Inteligenty SUV z najniższym w klasie współczynnikiem oporu powietrza

Jeśli chodzi o napęd Geely Galaxy E5, to pierwsza wersja będzie wyposażona w jeden silnik elektryczny o mocy 160 kW (około 218 KM) zasilany z pakietu akumulatorów LFP. Nieco później dostępna będzie także wersja EREV z najnowszą technologią akumulatorów Shendun, zapewniająca zasięg do 2000 km. Ta właśnie wersja zrewolucjonizuje sposób, w jaki postrzegamy zasięg pojazdów elektrycznych.

W Chinach uważa się, iż współczynnik oporu powietrza Galaxy E5 jest najniższy w klasie E5 i wynosi Cd 0,269. Osiągnięto go dzięki 24 zmianom w konstrukcji samochodu. Geely ma bardzo wyraźne globalne ambicje. Dlatego zamierza oferować swoje SUV-a zarówno z kierownicą z lewej, jak i prawej strony.

Oczekuje się, iż cena tego imponującego SUV-a zacznie się od około 20 693 dolarów (82 000 zł) i osiągnie maksymalnie 27 559 dolarów (110 000 zł). choćby jeżeli Galaxy E5 trafi na rynek europejski objęty cłami importowymi, to przez cały czas będzie mocnym rywalem dla BYD i Tesli. Bazując na cenie chińskiej, w Europie możemy się wtedy spodziewać ceny w wysokości około 130 -140 000 zł. Ta jest przez cały czas przystępna dla szerokiego grona nabywców.

Geely Galaxy E5 widok z tyłu
Głośniki w zagłówkach foteli Galaxy E5 EV źródło:www.kangnamtimes.com
Idź do oryginalnego materiału