Nowiutki Citroen za 111 zł miesięcznie hitem salonów francuskiej marki. Jak tak dalej pójdzie, będzie polskim bestsellerem

2 godzin temu

Program „NaszEauto”, zgodnie z oczekiwaniami, rozkręcił w Polsce rynek samochodów elektrycznych. Tegoroczną sensacją jest Citroen e-C3, w którego zasięgu przez cały czas jest tytuł bestsellera segmentu. Co ciekawe, rynek elektryków w Polsce rośnie, mimo iż Tesla jest cały czas na minusie.

Citroen e-C3 idzie jak burza

Według raportu PZPM, od stycznia do lipca 2025 r. w Polsce zarejestrowano 18 071 osobowych samochodów elektrycznych. To wzrost aż o 80,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Takie rezultaty mogą zaskakiwać, zwłaszcza iż dominator segmentu, Tesla sprzedaje wyraźnie mniej aut. Najczęściej kupowany w Polsce Model Y ma o 14,8 proc. mniej rejestracji (1 302 szt.). Natomiast wicelider rankingu Model 3 aż o 26,9 proc. mniej (976 szt.).

Tesla Model Y. // fot. materiały prasowe

Oba modele Tesli nie mogą jednak czuć się pewnie, zwłaszcza sedan. Tuż za nim plasuje się bowiem Citroen e-C3, który uzbierał już 916 rejestracji. Ten mały hatchback o prezencji crossovera ma jednak bardzo ciekawą ofertę. Konfigurator na oficjalnej stronie sugeruje, iż przy abonamencie na 3 lata i pełnym dofinansowaniu z programu „NaszEauto” (40 tys. zł), miesięczna rata wynosi choćby 111 zł brutto. To sprawia, iż salony francuskiej marki co miesiąc mierzą się ze sporymi zapytaniami o ten model.

Citroen e-C3. // fot. materiały prasowe

Wielkim hitem lipca było też BMW iX2, które z 624 rejestracjami nagle wskoczyło nie tylko do Top 10. Udany miesiąc pozwolił na awans aż na 4. miejsce. Elektryk z segmentu premium wyprzedził choćby tanią Dacię Spring (593 szt.), czy hit czerwca, Forda Explorera EV (578 szt.). W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się elektryków są modele, które przekroczyły próg pół tysiąca rejestracji. Ta sztuka udała się na razie jeszcze Skodzie Elroq (517), Hyundaiowi Kona Electric (508), Mini Cooperowi (506) oraz Leapmotor T03 (502).

BMW iX2. // fot. materiały prasowe

Rynek rośnie, Tesla traci

Liderem polskiego rynku wśród marek jest oczywiście Tesla (2 291 szt.). Co ciekawe, to jedyna marka z polskiego Top 10, która ma gorszy wynik od zeszłorocznego (-20,9 proc.). Reszta rośnie jak na drożdżach. BMW po wzroście o 110,3 proc. awansowało na fotel wicelidera (1 449 szt.). Hyundai jest już trzeci (1 216 szt.), bo zyskał aż 320,8 proc.

Dacia Spring. // fot. materiały prasowe

Z trójki wypadła Kia (1 153 szt.), mimo poprawy wyniku o 88,7 proc. Citroen urósł aż o 1 139 proc. i jest piąty z 1 103 rejestracjami. Oznacza to, iż 21,66 proc. sprzedanych aut przez francuską markę, to właśnie elektryki.

Ford Explorer EV. // fot. materiały prasowe

Największym wzrostem w Top 10 wykazuje się jednak BYD (+3 435,7 proc.). Chiński brand już prawie dobił do tysiąca rejestracji (990), podobnie jak Ford i Mercedes (oba po 902). Dziesiątkę uzupełniają inne marki premium: Mini (798) oraz Audi (728).

Idź do oryginalnego materiału