Nürburgring Nordschleife to tor, na którym obowiązują szczególne zasady. choćby kierowcy Formuły 1 nie mogą się na nim ścigać bez uzyskania licencji specyficznej dla tego obiektu. Od 2026 roku proces jej uzyskania zostanie ułatwiony, bowiem jeden z wymaganych startów będzie można odbyć wirtualnie.

Chodzi konkretnie o tzw. DMSB Permit Nordschleife (DNP) kategorii B, która uprawnia do udziału w 24-godzinnym wyścigu, wyścigach kwalifikacyjnych oraz Nürburgring Langstrecke-Serie w autach kategorii B – czyli o stosunku mocy do masy nie większym niż 1 KM na 4,2 kg.
Do jej uzyskania konieczny jest egzamin teoretyczny oraz udokumentowana historia startów w zawodach amatorskich – trzy ukończone wyścigi RCN w przypadku kierowców bez międzynarodowej licencji lub dwóch dla posiadaczy międzynarodowej licencji D. Od przyszłego roku jeden z nich będzie mógł zostać zastąpiony udziałem w okresie oficjalnych wirtualnych mistrzostw Digital NLS i ukończenie bez kar przynajmniej trzech z czterech rund.
Nadal istnieje także możliwość przejścia od razu z międzynarodowej licencji D do DPN B po ukończeniu odpowiedniego kursu.
Christian Vormann, szef sportowy VLN, od dawna przekonuje, iż simracing to pełnoprawne narzędzie szkoleniowe. Jak przypomina, „od momentu powstania DNLS w 2020 roku wiemy, iż simracing nie jest tylko miłym hobby, ale wiernie odzwierciedla rzeczywistość”. Vormann podkreśla również przykład Maxa Verstappena, który przed debiutem w GT3 przejechał „niezliczone okrążenia w iRacing, między innymi również w DNLS”. Jego zwycięstwo w pierwszym starcie na Nordschleife było dla wielu zaskoczeniem, ale – jak zauważa – kluczem była wirtualna praktyka. Dlatego chwali decyzję DMSB: „to odważny krok, by uznać wirtualny motorsport za element potwierdzający doświadczenie potrzebne do DPN”.
W podobnym tonie wypowiada się Robin Strycek, koordynator sportu DMSB i przyszły członek zarządu sportowego. Podkreśla on nie tylko globalny, niezwykle konkurencyjny charakter serii, ale także jej profesjonalną organizację. „DNLS jest tak silna dzięki międzynarodowej stawce oraz oprawie opartej na realnych standardach. Sędziowie sportowi, organizatorzy NLS i partnerzy pokroju Porsche tworzą wyjątkowe połączenie świata realnego i cyfrowego”. Jego zdaniem nowe zasady „wzmacniają ten pomost i stanowią nowy, istotny element w micie Nordschleife”.
Sezon 7 DNLS rusza 6 grudnia 2025, kolejne rundy zaplanowano na 20 grudnia oraz 21 i 28 lutego 2026. Komplet dokumentów, w tym zatwierdzoną przez DMSB regulaminową dokumentację, można znaleźć od 15 listopada na stronie vln.de/dnls – tego samego dnia rozpocznie się rejestracja.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

















