Japończycy przedstawili drugą generację Subaru Levorg. Podczas gdy z zewnątrz jego stylistyka jest raczej ewolucją niż rewolucją, to czego nie widać jest całkiem nowe.
Levorg wykorzystuje nową płytę podłogową (Subaru Globar Platform), która zadebiutowała wraz z nową Imprezą
Dzięki nowej platformie kombi ma wyróżniać się lepszymi adekwatnościami jezdnymi i komfortem. Auto jest dłuższe od poprzednika o 65 mm (4755 mm) i cechuje się większym rozstawem osi o 20 mm (2670 mm). Zyskało na tym wnętrze oraz większy bagażnik, który teraz może pomieścić 561 l, czyli o 72 l więcej niż wcześniej.
Pod maską znajdziemy nowo opracowany silnik benzynowy typu bokser o pojemności 1,8 l
Taką jednostkę anonsował zeszłoroczny prototyp zaprezentowany w Tokio. Generuje 177 KM w zakresie 5200-5600 obr./min. i zapewnia moment obrotowy 300 Nm (dostępny między 1600 a 3600 obr./min.). Moc trafia standardowo na cztery koła za sprawą nowej skrzyni biegów CVT, która według producenta zawiera ok. 80% nowych części.
We wnętrzu debiutuje pionowy niemal 12-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego
Klasyczne zegary ustąpiły miejsca cyfrowemu zestawowi wskaźników. Producent zadbał również o wyposażenie Levorga w pakiet EyeSight nowej generacji (m.in. nowe kamery i precyzyjniejsza nawigacja, współpracująca z funkcją autonomicznej jazdy drugiego stopnia) .
Subaru Levorg może być wstępem do wersji STI
Sportowa odmiana mogłaby mieć 2,4-litrową uturbioną jednostkę o mocy sięgającej 400 KM. Potwierdzenie lub rozwianie tych plotek nastąpi prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2021 roku.
Zdjęcia: motor1.com