Nowe samochody są coraz gorsze? To badanie nie pozostawia wątpliwości

2 dni temu

Z roku na roku zwiększa się liczba problemów z nowymi autami, a najgorzej pod tym względem wypadają elektryki. Oto wyniki 38. edycji badania dotyczącego wstępnej jakości samochodów, przygotowanego przez JD Power.

Nowe samochody są przesadnie naszpikowane elektroniką, a przez to zbyt skomplikowane. Zarówno pod względem konstrukcji, jak i obsługi. Ewidentnie przekonuje o tym tegoroczne badanie JD Power 2024, które po raz pierwszy zawiera bierze pod uwagę informacje dotyczące napraw przeprowadzonych w autoryzowanych serwisach.

W głównej mierze przez cały czas opiera się ono jednak na danych z ankiety, zawierającej 277 pytań w 10 kategoriach. Są to m.in. system multimedialny, elementy sterujące, nadwozie, wnętrze, układ napędowy czy wrażenia z jazdy.

https://magazynauto.pl/uzywane/najmniej-awaryjne-auta-uzywane-raport-w-oparciu-o-opinie-kierowcow-10-najlepszych-modeli-z-roznych-klas-polecane-wersje-ceny-ofertowe,aid,3802

Badanie wstępnej jakości samochodów obejmuje pierwsze 90 dni ich użytkowania. W tegorocznej edycji udział wzięło 99 144 nabywców i leasingobiorców nowych aut z roku modelowego 2024.

Triumf po raz drugi

W badaniu wstępnej jakości JD Power 2024, podobnie jak przed rokiem, triumfował amerykański RAM, należący do koncernu Stellantis. Uzyskał on wynik na poziomie 149 punktów, natomiast przed rokiem było to 141. Przypomnijmy, iż podstawowy wynik wyraża liczba problemów występujących w autach danej marki na 100 pojazdów (PP100).

Drugie miejsca w tym roku zajęła kolejna amerykańska firma, czyli Chevrolet, który uzyskał 160 punktów. Na kolejnych pozycjach wylądowały Hyundai (162), Kia (163), Buick (164) oraz Nissan (166). Pierwszym producentem z grona premium okazało się Porsche, które zajęło 7. miejsce (172) i wyprzedziło Lexusa (174).

Wyniki badania wstępnej jakości samochodów JD Power 2024. JD POWER

Na końcu zestawienia uplasowały się marki wytwarzające wyłącznie auta na prąd. To debiutujący w badaniu Rivian i Tesla (po 266 punktów), za którymi wylądował Polestar (316). Wynik obu tych producentów jest gorszy niż przed rokiem, kiedy ich auta uzyskiwały, odpowiednio, 257 i 313 punktów.

https://magazynauto.pl/porady/te-auta-psuja-sie-bez-ostrzezenia-przegladamy-statystyki-awaryjnosci-popularnych-modeli-roznych-klas-w-tym-samochodow-elektrycznych,aid,4221

Elektryki najgorsze

Również średni tegoroczny wynik dla wszystkich marek, czyli 195 punktów, jest gorszy niż zeszłoroczny – dokładnie o 9 punktów. Dla porównania w 2021 roku było to 121 punktów.

Najlepiej wypadają samochody popularnych marek z liczbą 181 punktów. Dla premium są to 232 punkty. jeżeli weźmiemy pod uwagę rodzaj napędu, tutaj prym wiodą pojazdy na benzynę i olej napędowy (180).

Polestar ponownie jest przegranym badania JD Power 2024. ARCHIWUM

Znacznie gorzej spisują się hybrydy plug-in i auta elektryczne. W przypadku tych ostatnich uzyskany wynik to 266 punktów. Co ważne, w tym roku pojazdy akumulatorowe innych marek niż Tesla wykonały postęp i zrównały się z nią pod względem uzyskanego rezultatu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/tesla-model-3-bardziej-awaryjna-niz-stare-audi-tt,aid,3693

Co sprawia problemy?

Właściciele nowych samochodów najmocniej narzekają na wadliwe systemy multimedialne oraz na działanie asystentów wsparcia kierowcy. Często wywołują one fałszywe ostrzeżenia, co powoduje u kierowców niepotrzebny stres.

Co jeszcze sprawia problemy? Połączenia Android Auto/Apple CarPlay, przesadnie skomplikowana obsługa, szczególnie w modelach na prąd, a także... nieprzyjemne zapachy w kabinie. Od tych ostatnich wolne są jednak Kie i Nissany.

W wielu nowych autach kierowcy cierpią z powodu niemożności sparowania pojazdu ze telefonem lub rwącego się połączenia. ARCHIWUM

„Właściciele opisują problematyczne zapachy wydobywające się z systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji pojazdu” – informuje JD Power w swoim raporcie.

Idź do oryginalnego materiału