Nowe rygorystyczne przepisy Unii Europejskiej. Niektóre silniki spalinowe wycofane już na początku 2026 r.

3 godzin temu

Unia Europejska wprowadzi nowe przepisy wraz z początkiem 2026 roku. A to z kolei oznacza, iż niektóre modele z silnikami spalinowymi nie będą dopuszczone do ruchu. Jednym z producentów, których to dotknie jest Mercedes-Benz. Niemcy na skutek nowych przepisów będą musieli wycofać niektóre najważniejsze modele z produkcji.

fot. Mercedes

Spis treści

  • Nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące hałasu zmuszą Mercedesa do wycofania niektórych modeli
  • Według nieoficjalnych informacji wycofane zostaną C43, GLC43 oraz GLA35
  • Kolejne samochody elektryczne AMG będą emitować syntetyczne dźwięki silnika V8

Nowe przepisy to zła wiadomość dla hałaśliwych samochodów

Jeśli uważasz, iż prawdziwy Mercedes-AMG powinien trząść szybami w witrynach i budzić wszystkich sąsiadów w promieniu 16 kilometrów, to nowe przepisy Unii Europejskiej na pewno ci się nie spodobają. Niemiecki producent będzie zmuszony wycofać z produkcji kilka swoich najgłośniejszych modeli z silnikami spalinowymi. Ale z pewnością nowe przepisy dotkną nie tylko ich.

fot. Mercedes

Do sieci wyciekła wewnętrzna notatka Mercedesa. Zgodnie z tym, co czytamy, przepisy UN-R51.03 „Faza 3” wejdą w życie 1 lipca 2026 roku. Zoastrzą one limity hałasu zewnętrznego dla całej Unii Europejskiej. Nowe przepisy są częścią szerszego programu mającego na celu ograniczenie miejskiego hałasu. Oznaczają też, iż kilka obecnych, najgłośniejszych modeli AMG, nie zakwalifikuje się do tego by je spełnić.

W notatce publikowanej przez portal Elektro Auto News czytamy, jakie auta będą ofiarami nowych przepisów. Już w lutym 2026 Mercedes ma zakończyć produkcję AMG C43 4Matic i GLC43 4Matic oraz GLA35 4Matic. Więksi bracia w postaci C63 SE Performance i GLC63 SE Performance pozostaną w produkcji do maja 2026 roku. Wydaje się, iż jednym z niewielu modeli, które trafią pod nóż będzie GLA45 S 4Matic+. Ale jak twierdzi Mercedes, będzie go wciąż można zamawiać bez ograniczeń.

Czy są tu jakieś dobre wieści?

Wszystkie modele, których dotyczy problem, mają silniki czterocylindrowe. Nie są to silniki, które przesadnie przypadły do gustu klientom. Szczególnie w modelu C63 S E Performance PHEV, który zamienił 4-litrowy silnik V8 na rzecz 2-litrowej hybrydy. W odświeżonej wersji na rok 2026 samochód otrzyma już rzędową szóstkę. Z kolei nowa linia silników V8 od AMG wydaje się być bezpieczna.

AMG oficjalnie nie skomentowało tego przecieku. Ale rzecznik firmy powiedział niemieckim mediom, iż marka przygotowuje też „największą ofensywę produktową w swojej historii”.

Idź do oryginalnego materiału