Nowe Renault Espace zmalało. Jaki jest nowy największy SUV marki?

1 rok temu
Zdjęcie: Renault Espace 2023


Renault Espace nie jest już minivanem. Rodzinny model musiał wejść w skórę SUV-a, by przetrwać na rynku, na którym liczą się już tylko podwyższone auta. Mniejsze i lżejsze od poprzednika Renault wciąż ma jednak imponować przestrzenią.

O spodziewanych kształtach Renault Espace pisaliśmy już wcześniej. Zgodnie z przewidywaniami, zamiast opracowanego od podstaw modelu, klienci otrzymali przedłużoną wersję Renault Austral. Przednia część jest nadowzia jest łudząco podobna do mniejszego SUV-a. Tył został trochę przeprojektowany – inny jest kształt świateł, a tylna szyba jest teraz niemal zupełnie pionowa, zupełnie jak w „Espasach” poprzednich generacji. Poza tym stylistycznym zabiegiem, trudno dopatrzyć się podobieństw. Flagowy SUV Renault otwiera nowy rozdział w historii tego modelu.

Renault Espace 2023 – wymiary

Nowy Espace mierzy 4772 mm czyli aż o 135 mm mniej niż poprzednik. Rozstaw osi to teraz 2738 mm co jest wartością o 146 mm mniejszą niż wcześniej. 1843 mm szerokości i 1645 mm wysokości zdradzają, iż auto jest też węższe i niższe. Ta nietypowa zmiana ma przynieść same korzyści. Zdaniem Renault, przestrzeni we wnętrzu i tak jest więcej, a samochód zrzucił niepotrzebne kilogramy.

W najlżejszej konfiguracji waży bowiem aż o 215 kg mniej od modelu poprzedniej generacji. Nowe Renault będzie dostępne w wersjach 5 i 7-osobowych, a bagażnik w tej pierwszej ma mieścić od 581 do 777 l – w zależności od ustawienia tylnej kanapy. Konfiguracja 7-osobowa ma mieścić od 159 do 1714 l. Schowki w kabinie mają z kolei łączną pojemność 39 l.

Jest szansa na przewiezienie pralkosuszarki

Pod maską 3 cylindry

Renault Espace będzie napędzane 3-cylindrową jednostką 1.2, ale moc systemowa 200 KM zdradza, iż nie tylko spalinowy motor wprawia auto w ruch. Uzupełnieniem hybrydowego układu jest 70-konny silnik elektryczny. Moment obrotowy? 205 Nm. Czas do setki? 8,8 sekundy. Opisywana wersja będzie jedyną dostępną na początek sprzedaży. Z czasem, do gamy mają dołączyć również inne jednostki. O wrażenia z jazdy i odpowiednią zwrotność ma zadbać układ czterech kół skrętnych. Będzie to opcjonalny element wyposażenia, który zacieśni średnicę zawracania z 11,6 do 10,4 m.

Wnętrze nowego Renault Espace wygląda znajomo

Kokpit nowego modelu nie będzie obcy dla nikogo, kto prowadził lub oglądał nowe Renault Megane E-Tech czy Renault Austral. Cyfrowe zegary, duży (12-calowy), pionowo umieszczony ekran systemu R-Link, opcjonalny wyświetlacz head-up i niedorzeczna liczba dźwigienek po prawej stronie od kierownicy to najkrótszy opis wnętrz nowych modeli francuskiej marki. Liczymy tylko na nieco lepsze materiały niż w przypadku Megane. Pasażerom spodoba się prawdopodobnie obecność wielkiego, szklanego dachu, który od dawna wyróżniał poszczególne generacje Espace.

Renault Espace 2023 – kiedy w salonach?

Auto zadebiutowało już oficjalnie, ale zbieranie zamówień zacznie się dopiero w trzecim kwartale tego roku. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na ulice w październiku. Ile aut wyjedzie na drogi? Poprzeczka nie jest ustawiona zbyt wysoko. Poprzednik w ostatnich latach sprzedawał się bowiem gorzej niż… Porsche 911.

Idź do oryginalnego materiału