Captur to przykład samochodu z segmentu B, który zapewnia pełnię życia. Uniwersalny i doskonały na różne okazje, ma zarazem kompaktowe wymiary nadwozia (4,23 m), przestronne wnętrze oraz modułową budowę, by dostosować się do różnych potrzeb klientów. Jest w swoim żywiole zarówno w mieście, jak i w długiej podróży w nieznane. Wysoko umieszczony fotel kierowcy, tak ceniony przez użytkowników, zapewnia łatwe wsiadanie i dobrą widoczność na drogę. Te zalety zadecydowały o błyskawicznym sukcesie handlowym modelu już w momencie wprowadzenia go na rynek 10 lat temu. W ciągu tego czasu sprzedano pod 2 miliony sztuk Renault Captur w 90 krajach na całym świecie. Teraz marka pokazała nowe, odświeżone Renault Captur.
Nowa stylistyka
Nowy Renault Captur jest kolejnym modelem marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale, gra świateł i materii, która współtworzy atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Dzięki całkowicie nowemu przodowi Nowe Renault Captur wygląda bardziej prestiżowo.
Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów. Stanowią one dziś 50% segmentu B (i 30% całego rynku samochodowego). Jego atutami są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Ale poza tymi klasycznymi zaletami, które są wpisane w geny Captura, nowy model ma też nowe atuty.
Estetyka nadwozia i wnętrza, zdecydowanie bardziej wyrazista, tworzy w nowej wersji esprit Alpine połączenie elegancji i sportowego charakteru. Nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, iż wnętrze Nowego Renault Captur jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Dostępny w zależności od wersji system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje zaawansowane technologie Android Automotive 12. Po raz pierwszy są one dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji. Do systemów tych należą predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy też Active Driver Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu 2.
Napęd
W zależności od kraju Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. Wśród nich jest także napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, który cieszy się dużym powodzeniem. Wybiera go ponad 41% klientów we Francji. Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w każdych warunkach drogowych.
Pełna gama silników
Pod maską Nowego Captura znajdziemy jeden z sześciu silników w trzech wersjach paliwowych:
Benzyna:
- 3-cylindrowy silnik 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
- 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
- 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z automatyczną skrzynią biegów typu EDC. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
LPG:
- Silnik 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG.
E-Tech full hybrid:
- 4-cylindrowy silnik 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, z automatyczną kłową skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 4,7–4,9 l/100 km
Nowy Captur już w kwietniu
Nowe Renault Captur jest produkowane w zakładzie w Valladolid, podobnie jak poprzednie generacje. Pojawi się w sprzedaży w Europie już w kwietniu br.
Ponad 10 lat temu marka Renault wyłamała się z kanonów obowiązujących wówczas w segmencie B i zaproponowała model Captur – samochód o nowym DNA, dający pełnię życia. Do realizacji tej wizji przyczynił się maksymalny poziom komfortu: wysoko umieszczony fotel kierowcy oraz przestronne, modułowe wnętrze, które wpasowało się w styl życia i kierowców, i pasażerów. A to wszystko w kompaktowym nadwoziu o długości 4,23 m. Captur odniósł sukces i sprzedał się w liczbie ponad 2 milionów sztuk. Dziś przez cały czas wyróżnia się na tle rynkowej oferty. To samochód, który jest w zgodzie z duchem epoki. Ma wyrazisty design, napęd E-Tech full hybrid, a także system openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google. Jest wyposażony w przydatne technologie, cenione przez klientów. – Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
Nowy Captur zachowuje zalety, które zapewniły sukces poprzednim generacjom. Jednocześnie ma bardziej wyrazistą stylistykę dzięki nowym, atletycznym i dynamicznym proporcjom nadwozia. Zyskało ono także niepowtarzalny wygląd z całkowicie nowym, poziomym układem przodu o wyrazistych liniach i elementach wskazujących na zaawansowanie technologiczne. – Paula Fabregat, dyrektorka ds. projektów i designu, Renault
Zakład w Valladolid przygotowuje się do produkcji nowego Captura
Od 1953 roku zakład w Valladolid (Hiszpania) wyprodukował 8 mln samochodów. Łącznie z taśm produkcyjnych od 2013 roku, w którym uruchomiono produkcję pierwszej generacji modelu, zjechało 2,2 miliona sztuk Renault Captur. Dziś zakład przygotowuje się do uruchomienia produkcji Nowego Captura i poddawany jest stałej transformacji.
Cyfryzacja procesów produkcyjnych i pojawienie się sztucznej inteligencji pozwoliły także na znaczną redukcję zużycia energii i wody. Kluczowa jest również wysoka jakość. Instalacja kamer przemysłowych i wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewniają lepszą identyfikowalność i także zwiększoną reaktywność.
W przypadku Nowego Captura wprowadzono również tzw. Confirmations Runs. Zanim model zostanie wprowadzony do sprzedaży, 70 samochodów pokona łączną trasę miliona kilometrów. Celem jest wprowadzenie usprawnień, aby Nowy Captur reprezentował najwyższy poziom przyjemności jazdy, jakości i niezawodności.
Dane techniczne:
Silniki | 1.0 TCE 90 | 1.0 TCE 100 LPG | 1.3 TCE 140 mild hybrid | 1.3 TCE 160 EDC mild hybrid | E-Tech full hybrid 145 | ||
Rodzaj paliwa | Benzyna | Benzyna | Benzyna | Benzyna | Benzyna | ||
Napęd elektryczny | Nie | Nie | MH12 Coasting stop 7 km/h | MH12 Coasting stop 20 km/h | HEV 245 V | ||
Pojemność skokowa | 1,0 / 999 | 1,0 / 999 | 1,3 / 1330 | 1,3 / 1330 | 1,6 / 1598 | ||
Liczba cylindrów | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Liczba zaworów | 12 | 12 | 16 | 16 | 16 | ||
Moment obrotowy [Nm/obr.] | 160Nm / 2750 obr./min | Bezołowiowa 160 Nm / 2750 obr./min LPG 170 Nm / 2000 obr./min | 260Nm / 3500 obr./min | 270 Nm / 1750 obr./min | 145 Nm / 3200 obr./min w trybie spalinowym/ 250 Nm w trybie spalinowym + elektrycznym | ||
Zasilanie powietrzem | Turbo | Turbo | Turbo | Turbo | Wolnossący | ||
CO² g/km WLTP | 131 | 119 | 130 | 131 | 105 | ||
0–100 km/h (s) | 14 | 13 | 10,4 | 8,5 | 10 | ||
Zużycie paliwa (l/100 km) | 5,8–5,9 | 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG | 5,8–5,9 | 5,8–5,9 | 4,7–4,9 |
Wymiary:
WYMIARY (mm) | |
Długość całkowita | 4239 |
Rozstaw osi | 2639 |
Przedni zwis | 883 |
Tylny zwis | 717 |
Szerokość całkowita ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami bocznymi | 1797 / 2003 |
Rozstaw kół przednich | 1562 |
Rozstaw kół tylnych | 1547 |
Wysokość | 1575 |
Wysokość pojazdu nieobciążonego z otwartą klapą | 2044 |
Wysokość progu bagażnika pojazdu nieobciążonego | 779 |
Prześwit pojazdu nieobciążonego /obciążonego | 169 / 132 |
Promień na wysokości kolan z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą | 61 / 221 |
Szerokość nad przednimi podłokietnikami | 1396 |
Szerokość nad tylnymi podłokietnikami | 1390 |
Szerokość na wysokości barków z przodu | 1371 |
Szerokość na wysokości barków na miejscach tylnych | 1340 |
Wysokość od siedziska do dachu w pierwszym rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 889 / 879 – 939 / 929 |
Wysokość od siedziska do dachu w drugim rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego | 849 / 849 – 906 / 908 |
Szerokość maksymalna otworu bagażnika | 953 |
Szerokość wewnętrzna między wnękami kół | 976 |
Długość przestrzeni ładunkowej po złożeniu kanapy w drugim rzędzie | 1571 |
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA | Wszystkie wersje z wyjątkiem full hybrid | Wersja Full Hybrid |
Z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą (+ 132 l) w litrach | 484 / 616 | 348 / 480 |
Z maksymalnie przesuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą (+ 114 dm3) w dm3 zgodnie z normą VDA | 422 / 536 | 326 / 440 |
Maksymalna pojemność w litrach (do dachu) – po złożeniu wszystkich siedzeń | 1596 | 1458 |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.