Nowe Porsche 911 (992.2) Turbo S – 711 km i 2,5 s do „setki” [galeria]

5 godzin temu

Są samochody, które definiują swoje segmenty, i jest Porsche 911 Turbo – od dekad absolutny wzorzec supersamochodu do codziennego użytku. Prezentując jego nową generację (992.2), Porsche ponownie podniosło poprzeczkę. Wysoko. Dzięki innowacyjnej technologii T-Hybrid, nowe 911 Turbo S stało się najmocniejszym seryjnym 911 w historii.

Z mocą 711 KM (523 kW), najnowsze wcielenie Turbo S jest technologicznym i inżynieryjnym majstersztykiem. To samochód, który w niewiarygodny sposób łączy miażdżące osiągi z komfortem na długich trasach i ekskluzywnością, jakiej oczekuje się od flagowego modelu z Zuffenhausen.

T-Hybrid

Kluczem do wgniatających w fotel osiągów jest nowo opracowany, wysokowydajny układ napędowy T-Hybrid. Inaczej niż w systemie znanym z 911 Carrera GTS, sercem topowego wariantu są aż dwie elektryczne turbosprężarki (eTurbo). Ta technologia nie tylko eliminuje zjawisko turbodziury, zapewniając natychmiastową reakcję na gaz, ale także znacząco podnosi moc. Efektem jest 711 koni mechanicznych i potężny moment obrotowy 800 Nm, dostępny w zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Moc maksymalna jest oddawana niemal liniowo aż do 7000 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje teraz zaledwie 2,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż w poprzedniku. Bariera 200 km/h pada po 8,4 sekundy, a przyspieszanie kończy się na 322 km/h.

Najlepszym dowodem na skuteczność nowej technologii jest czas okrążenia legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring. Mimo iż system T-Hybrid zwiększył masę pojazdu o 85 kg, nowe 911 Turbo S pokonało Zielone Piekło w czasie 7:03,92 min – o 14 sekund szybciej niż jego poprzednik.

„Nie czuć zwiększenia masy. Wręcz przeciwnie – samochód jest zdecydowanie zwinniejszy, ma lepszą przyczepność i jest znacznie szybszy niż poprzednik na wszystkich istotnych odcinkach toru” – informuje Jörg Bergmeister, ambasador marki Porsche, który ustanowił oficjalny czas. Miałem przyjemność bycia przewiezionym przez Jörga po innym torze, modelem przedprodukcyjnym, i mogę potwierdzić, iż ten samochód potrafi rzeczy, których nie jesteśmy w stanie zrozumieć.

No ale na jak długo wystarczy energii w akumulatorze, żeby utrzymywać Vmax podczas jazdy? Aż skończy się paliwo w zbiorniku.

Technologia

Standardowy, węglowo-ceramiczny układ hamulcowy PCCB został powiększony – tylne tarcze mają teraz 410 mm, a przednie 420 mm. To największy system hamulcowy, jaki Porsche kiedykolwiek zamontowało w dwudrzwiowym 911. Tylna oś otrzymała szersze o 10 mm opony (325/30 ZR 21), opracowane specjalnie z myślą o maksymalnej przyczepności.

Aktywne klapy chłodzenia, adaptacyjny przedni dyfuzor i regulowany spojler z tyłu nieustannie pracują, by optymalizować przepływ powietrza. System inteligentnie żongluje między minimalnym oporem a maksymalnym dociskiem, a w trybie „Wet” chroni tarcze hamulcowe przed nadmiarem wody.

Dzięki instalacji 400 V, 911 Turbo S seryjnie wyposażono w elektrohydrauliczny system stabilizacji przechyłów (ehPDCC). Działa on szybciej i precyzyjniej, ograniczając przechyły nadwozia, co przekłada się na jeszcze większą zwinność, stabilność i, co zaskakujące, wyższy komfort jazdy.

Standardowy, sportowy układ wydechowy wykonany z tytanu jest o prawie 7 kg lżejszy i został akustycznie skomponowany specjalnie dla tego modelu. Zmodyfikowane sterowanie 3,6-litrowego boksera nadaje mu jeszcze bardziej gardłowe, przeszywające brzmienie.

Wizualnie, topowy wariant wyróżnia się zarezerwowanym dla modeli Turbo kolorem Turbonite. Ten szlachetny, metaliczny odcień zdobi herb Porsche, oznaczenia modelu, wstawki w tylnym skrzydle, a także nowe wzory felg z centralną śrubą. Poszerzone nadwozie i przeprojektowany tył z charakterystycznymi końcówkami wydechu nie pozostawiają wątpliwości z czym mamy do czynienia.

Ekskluzywny charakter kontynuowany jest we wnętrzu, gdzie akcenty w kolorze Turbonite odnajdziemy na desce rozdzielczej czy stoperze Sport Chrono. Kabinę zdobią listwy z włókna węglowego i najwyższej jakości materiały, a adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją zapewniają idealne trzymanie w każdej sytuacji.

Cena

Samochód można już zamawiać w polskich salonach. Ceny startują od 1 373 000 zł za wersję Coupé oraz 1 442 000 zł za Cabriolet. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie 2025 i 2026 roku.

Wideo

Galeria

Jeśli artykuł Nowe Porsche 911 (992.2) Turbo S – 711 km i 2,5 s do „setki” [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału