Wprowadzone do sprzedaży w 2022 roku Renault Austral jest SUV-em segmentu C – kompaktowym z zewnątrz, przestronnym i modularnym wewnątrz. Wyróżnia się wszechstronnością i stanowi wraz z Nowym Renault Espace i Renault Rafale wzajemnie uzupełniającą się gamę hybrydowych modeli Renault. Ma ona zapewnić marce zapowiedziane w planie strategicznym Renaulution odzyskanie pozycji w segmentach C i D.
Nowe Renault Austral zostało gruntownie zmodernizowane wzorem jego całkowicie zmienionego przodu. Poprzez zastosowanie w nim nowych kanonów stylistycznych Renault, widocznych na większości elementów nadwozia, jego design stał się spójny z designem pozostałych hybrydowych modeli marki z segmentów C i D – Rafale i Nowego Espace.

Odzwierciedleniem elegancji nowego designu nadwozia jest wystrój wnętrza auta z unikalnymi przednimi fotelami i tapicerką. Gama pokładowych technologii wzbogaca się o system rozpoznawania kierowcy i szereg nowych aplikacji. Są one dostępne za pośrednictwem openR link z wbudowanymi usługami Google.
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM współpracujący z inteligentną wielotrybową automatyczną, bezsprzęgłową skrzynią biegów pozwala zapewnić jeden z najlepszych oferowanych na rynku stosunków mocy do oszczędności zużycia paliwa i komfortu jazdy. System 4Control advanced, ustawienia systemu Multi-Sense i 32 systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji wspólnie zapewniają najwyższy poziom komfortu jazdy i bezpieczeństwa.

Nowe Renault Austral jest dostępne w trzech wersjach: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Będzie ono przez cały czas produkowane w zakładzie w Palencii (Hiszpania). Trafi do sprzedaży na rynki kilku państw europejskich latem bieżącego roku
Zmieniona linia nadwozia
Design nadwozia Nowego Renault Austral został zmodernizowany. Design nowej maski, przedni zderzak i grill podkreślają przebojowy temperament auta, jak w modelach Rafale i Nowym Espace. Charakterystyczne dla nowych kanonów stylistycznych małe romby 3D wkomponowane w zderzak otaczają centralnie umieszczone logo marki. Precyzja wykonania tych detali idzie w parze z mocno technologicznym designem nowych przednich i tylnych świateł. Modernizacja stylistyczna objęła także szereg innych elementów nadwozia. W szczególności górna i środkowa część tylnej klapy zyskały bardziej elegancki wygląd.

Tylne błotniki zyskują ochronę przed rozpryskami żwiru w postaci poziomych listew umieszczonych przy dolnych bocznych krawędziach nadwozia. Wykończono je w kolorze Czarnym Grand Brillant. Dzięki ich kształtom sylwetka Nowego Renault Austral zyskuje bardziej sportowy wygląd.
Unikalna sygnatura świetlna
Nowe Renault Austral wyróżnia się całkowicie nową dzienną i nocną sygnaturą świetlną. Tworzą ją nowe przednie i tylne światła oraz światła do jazdy dziennej (DRL) w kształcie półrombów wbudowanych w zderzaki. Reflektory standardowo wyposażono również w technologię LED Adaptative Vision. Technologia Matrix Vision steruje inteligentną aktywacją zwiększonej liczby segmentów LED, by zapewnić skuteczność oświetlenia i komfort bez oślepiania kierowców z naprzeciwka. Kierowca ma też możliwość jazdy ze stale włączonymi światłami drogowymi, które zapewniają maksymalne oświetlenie drogi niezależnie od natężenia ruchu.

Tylne światła po włączeniu tworzą kształt zainspirowany chińską układanką Tangram (kwadrat podzielony na 7 części). Po wyłączeniu światła te tworzą bardzo nowoczesny efekt „pływających kostek lodu”.
System rozpoznawania kierowcy
Nowe Renault Austral wyposażono w unikalny w tej gamie system rozpoznawania kierowcy. Jest on obsługiwany za pośrednictwem kamery wbudowanej w lewy słupek przedniej szyby (słupek A). Po aktywacji profilu użytkownika (użytkownik musi na początek zarejestrować się za pośrednictwem ekranu multimedialnego) możliwa staje się automatyczna aktywacja następujących spersonalizowanych ustawień przy wsiadaniu do samochodu: menu powitalne, ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google za pośrednictwem systemu openR link.

Przy każdym otwarciu drzwi kierowcy następuje także aktywacja funkcji rozpoznawania twarzy. Do jej aktywacji niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego i zarejestrowanie obrazu twarzy dzięki kamery pokładowej. Dane nie są przesyłane do serwera, pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.
Bardziej przyjazne i lepiej wyciszone wnętrze
Oprócz atrakcyjnego wyglądu, nowe przednie fotele zapewniają również lepsze podparcie boczne i w obrębie barków. W ofercie pojawiają się nowe rodzaje tapicerki, w tym tapicerka „Egée” pochodząca w 98% z recyklingu (dostępna w wersjach wyposażeniowych Evolution i Techno). Izolacja akustyczna w środku została poprawiona dzięki nowym uszczelkom drzwi, nowemu kształtowi podstawy lusterek bocznych obniżającemu poziom szumów aerodynamicznych oraz klejonym szybom przednich drzwi w wersji Esprit Alpine. Pod maską zamontowano skuteczniejsze maty wygłuszające i nowe poduszki mocowania silnika, dodatkowo poprawiające atmosferę spokoju w kabinie.

Przestronność i modularność wnętrza
Nowe Renault Austral wyróżnia się w segmencie C kanapą w drugim rzędzie siedzeń przesuwną na długości 16 cm. Odchyla się ona także na żądanie do trzech położeń (25°/27°/29°) i składa w układzie 2/3-1/3. Zapewnia ona pasażerom na tylnych siedzeniach do 27,4 cm promienia na wysokości kolan. Pozwala zatem na wygodną pozycję ciała, sprzyjającą podróżowaniu na długich trasach dzięki wynoszącej ponad 90 cm odległości od siedzisk do dachu.
Dostęp do bagażnika ułatwia automatycznie otwierana klapa. Pojemność przestrzeni bagażowej różni się w zależności od zespołu napędowego: w przypadku mild hybrid 160 KM wynosi od 555 do 1761 litrów (w zależności od konfiguracji tylnej kanapy), a w przypadku full hybrid E-Tech 200 KM od 527 do 1736 litrów. Ponadto w bagażniku zamontowano także gniazdo 12 V.

Trzy poziomy wyposażenia o specyficznej charakterystyce
Nowe Renault Austral w wersji wyposażenia Evolution z 18-calowymi kołami dysponuje wnętrzem wyposażonym w system openR link, fotel pasażera z regulacją w pionie, płaty drzwi ze wstawkami w kolorze Czarnym Grand Brillant i środkową konsolę obitą skórą ekologiczną (TEP).
Poziom wyposażenia Techno obejmuje chromowane relingi dachowe, pakiet bezpieczeństwa (system monitorowania martwego pola Blind Spot Warning, system wspomagania nagłego hamowania na wstecznym biegu i system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem RCTA) oraz chromowane matowe wstawki na płatach drzwi.

W 2022 roku Renault Austral było pierwszym modelem w gamie Renault z dwoma poziomami wyposażenia (Techno i Iconic) pod nazwą Esprit Alpine, o wizualnie sportowym zacięciu. W Nowym Australu wersja Esprit Alpine staje się jedynym dostępnym poziomem wyposażenia z czarnymi relingami dachowymi, czarnymi obramowaniami szyb i nowymi 20-calowymi felgami „Altitude” o kształcie przypominającym płatek śniegu.
Kabinę cechuje sportowa atmosfera. Tapicerka „twill” z motywem wzorowanym na włóknach węglowych jest wzbogacona przeszyciami na siedzeniach i oblamowaniami pasów bezpieczeństwa w kultowym niebieskim kolorze marki Alpine. Przednie fotele z wyhaftowaną na oparciach literą A są podgrzewane i wyposażone w elektryczną regulację ustawienia. Uzupełnienie tej ekskluzywnej wersji wnętrza stanowią obicia z Alkantary (w górnej części siedzeń, dolnej części kierownicy, na desce rozdzielczej i na płatach drzwi), progi drzwi z logo Alpine oraz aluminiowe sportowe pedały.

Komfortowy dostęp do Internetu i technologie mobilne
Podwójny ekran openR łączy w sobie 12-calowy cyfrowy zespół zegarów z 9- lub 12,3-calowym ekranem multimedialnym (w zależności od wersji). Dzięki 9,3-calowemu wyświetlaczowi head-up powierzchnia wyświetlania wynosi 1000 cm², czyli tyle, co trzy tablety dotykowe. Oprócz ulepszonych wersji Bluetooth, Carplay i Android Auto, system multimedialny zyskuje nową szatę graficzną. Towarzyszy mu powitalna sekwencja dźwiękowa opracowana we współpracy z Jeanem-Michelem Jarrem. Środkową konsolę wyposażono w ładowarkę indukcyjną, dwa gniazda USB-C i gniazdo 12 V. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają do swojej dyspozycji dwa gniazda USB-C i gniazdo 12 V.
System multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google oferuje gamę usług i aplikacji Google. To aplikacje takie, jak nawigacja Google Maps, asystent głosowy Google Assistant i sklep Google Play z ponad 50 aplikacjami.

Renault regularnie opracowuje również ekskluzywne aplikacje, takie jak „Take a break!” (Zrób sobie przerwę!). Za pośrednictwem kamery wbudowanej w lewy słupek system wykrywa, czy kierowca nie zaczyna zamykać oczu, często mrugać lub ziewać. W takich przypadkach generowany jest alarm zachęcający kierowcę do zrobienia sobie przerwy w podróży.
Zespół napędowy mild hybrid 160 KM
Zespół napędowy mild hybrid 160 KM składa się z nowego, 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracującego z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów typu CVT, litowo-jonowego akumulatora 12 V i rozruszniko-alternatora. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,2 l/100 km, a emisja CO2 140 g/km.

Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM
Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM współpracuje z inteligentną wielotrybową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym (bez standardowego sprzęgła). Dzięki nowemu oprogramowaniu skrzynia ta oferuje krótsze czasy reakcji i eliminuje wszelkie wrażenie bezwładności. Można to odczuć zwłaszcza w przypadku wymuszonej redukcji biegów (kickdown pedału przyspieszenia) lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach. Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz z dwóch silników elektrycznych:
- głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V, który zapewnia napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym.
- dodatkowego silnika elektrycznego, tzw. rozrusznika wysokonapięciowego (HSG od angielskiego terminu High-voltage Starter Generator) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.

Zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM, już spełnia wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6 Bis. Pozwala również ograniczyć zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP do 4,7 l/100 km (z emisją 106 g CO2 na km). Inteligentna, automatyczna skrzynia biegów automatycznie wybiera jeden z trybów pracy zespołu napędowego:
- w 100% elektryczny (koła napędza wyłącznie silnik elektryczny);
- dynamiczny hybrydowy (koła napędzane wspólnie przez silniki spalinowy i elektryczny);
- e-drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny)
- spalinowy (pracuje wyłącznie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowuje akumulator trakcyjny),
- rekuperacyjny (koła napędzają silnik elektryczny, który doładowuje akumulator trakcyjny).

Dzięki skróconym czasom zmiany przełożeń i inteligentnemu sterowaniu, automatyczna skrzynia biegów zapewnia także bardzo atrakcyjne przyspieszenia. Nowe Renault Austral przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Przyspieszenie na wyższych biegach od 80 do 120 km/h, zajmuje zaledwie 5,6 sekundy. Dzięki zoptymalizowanej zmianie biegów osiągi te nie mają ujemnego wpływu na komfort jazdy.
Większa zwrotność auta i przyjemność z jazdy dzięki systemowi 4Control advanced i wyborowi ustawień w systemie MULTI-SENSE
Nowe Renault Austral wyposażono także w najnowszej generacji system 4Control advanced. Dzięki niemu nowe Renault Austral jest bardziej dynamiczne na drodze i zwrotniejsze w mieście. To unikatowe w segmencie C rozwiązanie zapewnia jednocześnie większą przyjemność jazdy, większe bezpieczeństwo i mniejszy promień skrętu. Odbywa się to dzięki wielowahaczowej tylnej osi i czterem kołom skrętnym. Dzięki skuteczniejszemu tłumieniu bocznych przechyłów nadwozia zachowanie samochodu przy pokonywaniu zakrętów i zmianach kierunku jest również znacznie pewniejsze i bardziej dynamiczne.

Zmienny kąt skrętu kół w tylnym zawieszeniu pozwala uzyskać optymalne ustawienie wszystkich czterech kół względem drogi. Także na nierównych i zniszczonych nawierzchniach. Tak wyjątkową stabilność udało się uzyskać poprzez dodanie siłownika, który podczas szybkiej jazdy lub przy pokonywaniu zakrętów z prędkością ponad 50 km/h powoduje mikroskręt tylnych kół (o maksymalnie 1 stopień) w tym samym kierunku co koła przednie. Przy małych prędkościach tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do kół przednich, o kąt do 5 stopni. Zapewnia to autu niezrównaną zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy w mieście.
Średnica zawracania Australa z systemem 4Control advanced wynosi 10,1 m w porównaniu z 11,2 m w wersjach bez tego systemu. Dostępne z poziomu ekranu multimedialnego ustawienia MULTI-SENSE pozwalają spersonalizować doznania z jazdy. Można ustawić siłę oporu kierownicy, szybkość reakcji silnika, zwrotność układu jezdnego, a także zmienić kolor oświetlenia w kabinie. Można również zmienić podświetlenie zespołu zegarów zgodnie z jednym z czterech trybów: Eco, Sport, Comfort i Perso.

Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.
