Nowe maksimum wyczynowego kombi Audi! Limitowane do 660 egzemplarzy RS6 GT w Audi Gdańsk Stadion

1 miesiąc temu

Audi RS6 Avant GT to szczytowy wariant tej serii modelowej i jedno z najbardziej ekscytujących kombi w ofercie. Specjalna edycja wyróżnia się wieloma ekskluzywnymi detalami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Całość produkcji ograniczona jest do 660 egzemplarzy a pierwszy i jak na razie jedyny w Polsce, o numerze 022 ,trafił do gdańskiego salonu Audi Stadion w Letnicy.

Aby stać się właścicielem tego egzemplarza, nie wystarczyło wyłożyć 1,1 miliona złotych na jego zakup. Transakcję zaakceptować musiało również Audi, kierując ofertę w pierwszej kolejności do klientów, którzy już wcześniej zaufali marce w kwestii dostarczenie im modeli spod znaku Audi Sport.

Idea Audi RS6 Avant GT nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6 miesięcy, przy wsparciu Audi Design, pracowało nad nim dwunastu praktykantów, którzy uczyli się pracy blacharzy, mechaników, lakierników i techników. Główną inspirację stanowił dla nich legendarny samochód wyścigowy Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 r. Efekt ich projektu pokazuje, ile młode talenty mogą wnieść w firmę już podczas stażu.

Niezrównany wygląd

Nowe Audi RS6 Avant GT wyróżnia się na tle innych wariantów w swojej gamie, RS6 Avant oraz RS6 Avant performance, za sprawą jeszcze bardziej imponującego wyglądu, który bazuje na koncepcji RS6 GTO. Osłona Singleframe i wloty powietrza są w całości wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku. Wyostrzony design podkreślają pionowe listwy w przednim zderzaku, nowy wkład wlotu powietrza oraz wyrazisty przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem. Po raz pierwszy Audi Sport GmbH zastosowało całkowicie przeprojektowaną przednią pokrywę wykonaną z włókna węglowego. Zintegrowane wyloty powietrza za 22-calowymi obręczami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Nie tylko przednia pokrywa, ale i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego – co stanowi szczególną cechę nie tylko w przypadku nowego samochodu, ale i w obszarze produkcji Audi.

Profil definiują wstawki w osłonach progów, obudowy lusterek zewnętrznych z błyszczącego włókna węglowego oraz wspomniane 22-calowe obręcze o 6 ramionach, zaprojektowane wyłącznie dla RS6 Avant GT. Z tyłu specjalna edycja zwraca uwagę czarnym napisem „RS 6 GT”, specjalnie dostosowaną tylną klapą z wizualnie obniżoną krawędzią załadunku oraz funkcjonalnym dyfuzorem z pionowo umieszczonym odblaskiem, który sprawia, iż samochód wydaje się jeszcze szerszy. Całość wieńczy charakterystyczne podwójne skrzydło, inspirowane światem sportu motorowego. Co więcej, aby uzyskać jeszcze bardziej spłaszczoną, sportową sylwetkę, po raz pierwszy w historii RS6 Avant usunięto relingi dachowe.

Dla nowego wariantu dostępne są następujące lakiery: biały Arkona, szary Nardo, szary Chronos metalik, brązowy Madeira metalik oraz czarny Mythos metalik. Dla lakieru szary Nardo oklejenie jest dostępne w odcieniach czerni i szarości. Dla tej konfiguracji Audi Sport GmbH oferuje obręcze w kolorze czarnym, z wykończeniem o wysokim połysku lub matowym. Także cztery pierścienie na osłonie Singelframe oraz pokrywie bagażnika, wraz z oznaczeniem modelu, standardowo są czarne.

Czerń we wnętrzu przełamują liczne akcenty w ekskluzywnej kombinacji czerwieni i miedzi, na przykład przeszycia na kierownicy, bocznych panelach konsoli środkowej, środkowym podłokietniku oraz podłokietnikach na panelach drzwi, a także na dywanikach z napisem „RS 6 GT”. Ta sama kolorystyka charakteryzuje nowe fotele kubełkowe RS, pokryte połączeniem skóry i tkaniny Dinamica, z napisem „RS 6 GT” tuż pod zagłówkami. Przeszycia o strukturze plastra miodu na środkowych panelach siedzeń mienią się czerwonym kolorem Express, a nić na brzegach kubełkowego fotela ma odcień miedzi.

Podłokietniki, deskę rozdzielczą, konsolę środkową wraz z bocznymi panelami oraz uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna mikrofibra Dinamica, a dekoracyjne wstawki zdobi ten sam materiał w kolorze głębokiej czerni. Na życzenie dekoracyjne wstawki mogą być wykonane z włókna węglowego o diagonalnej strukturze i otwartych porach. Pasy bezpieczeństwa przyciągają wzrok swoim czerwonym odcieniem. Kolejną szczególną atrakcją jest konsola środkowa, na której widnieje numer seryjny danego egzemplarza – jednego z limitowanej puli 660 aut – w tym przypadku 022.

Osiągi na wyższym poziomie

Nowe RS6 Avant GT rozwija moc 630 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. W porównaniu z podstawowym RS6 Avant oznacza to przyrost o 30 KM i 50 Nm. Topowy wariant tej serii modelowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż RS6 Avant, a od 0 do 200 km/h – w zaledwie 11,5 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej niż RS6 Avant. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS.

Moment obrotowy silnika 4.0 TFSI jest przekazywany do stałego napędu na wszystkie koła quattro za pośrednictwem standardowej 8-biegowej przekładni Tiptronic o zoptymalizowanych czasach zmiany przełożeń. Podobnie jak RS 6 Avant performance, nowe RS6 Avant GT wykorzystuje najnowszą wersję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą o szczególnie lekkiej i kompaktowej konstrukcji. Rozdziela on moment obrotowy silnika pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu większa siła napędowa jest automatycznie przekazywana na oś o lepszej przyczepności; na przód trafia do 70%, a na tył – do 85%. Zmodernizowany centralny mechanizm różnicowy poprawia dynamikę jazdy, zauważalnie przyczyniając się do precyzyjniejszego pokonywania zakrętów i zmniejszenia podsterowności podczas jazdy w obszarze granicznym.

Ciekawostką jest, iż po raz pierwszy – i tylko w RS 6 Avant GT – standardem jest regulowane gwintowane zawieszenie, które w porównaniu do RS 6 Avant obniża prześwit o 10 milimetrów i oferuje idealne połączenie dynamiki z komfortem. Zwiększona sztywność sprężyn, trzystopniowo regulowane amortyzatory oraz sztywniejsze stabilizatory (o 30% z przodu i o 80% z tyłu) ograniczają przechyły nadwozia, co dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy. Na pokładzie znajdują się również niezbędne narzędzia i instrukcje dotyczące dokonywania indywidualnych ustawień. Alternatywnie klienci mogą zamówić zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS.

Przyczepność niezbędną do dynamicznej jazdy zapewniają nowe opony o wysokich osiągach Continental Sport Contact 7 285/30 R22.

Najwyższej klasy produkcja

Nowe RS 6 Avant GT wyróżnia coś jeszcze: w przeciwieństwie do RS 6 Avant wariant ten nie jest w całości montowany na linii produkcyjnej w Neckarsulm. Po finalizacji prac konstrukcyjnych związanych z nadwoziem i polakierowaniu każdy z 660 egzemplarzy trafia do Böllinger Höfe, gdzie odbywa się już niskoseryjna produkcja Audi R8, Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Ten niezwykle elastyczny obiekt zlokalizowany w pobliżu zakładów Audi w Neckarsulm jest unikalny w skali całej Grupy – i dlatego oferuje najlepsze warunki do wykończenia Audi RS 6 Avant GT. Siedmiu doświadczonych pracowników przeprowadza tu montaż końcowy na trzech stanowiskach przygotowanych specjalnie na potrzeby tej ekskluzywnej edycji specjalnej. Każdy samochód spędza tam cały dzień. Wszystkie elementy charakterystyczne dla wersji GT są montowane manualnie, w tym: pokrywa silnika, błotniki, osłony progów, podwójne skrzydło, zderzaki oraz regulowane gwintowane zawieszenie.

Prezentowany egzemplarz niedługo opuści salon Audi Gdańsk Stadion. Niestety, prawdopodobnie stacjonować będzie poza Trójmiastem.

Idź do oryginalnego materiału