Nowe chińskie kombi od BYD – rzuci rękawicę Skodzie Superb. Full wypas już w cenie podstawy

4 godzin temu

Chińscy producenci kontynuują swoją europejską ofensywę. Do tej pory oferowali oni jednak głównie SUV-y i crossovery, teraz nadszedł czas również na bardziej tradycyjny rodzaj nadwozia – kombi. Najnowszy BYD Seal 06 DM-i będzie rywalem dla BMW 330e, czy Skody Superb iV. Najnowsze kombi wchodzi właśnie na brytyjski rynek, a my mamy pierwsze informacje na jego temat.

Nowe kombi od BYD wjeżdża do Europy

fot. BYD

Siódmy model producenta BYD w Wielkiej Brytanii nazywany jest Seal 06 DM-i. Jak wynika z informacji portalu Autocar, kombi dołączy tym samym do modeli Atto 3, Dolphin, Seal, Seal-U oraz Sea Lion 7 i nadchodzącego supermini Dolphin Surf.

Firma nie potwierdziła jeszcze daty premiery ani konkretnych specyfikacji. Wiemy jednak, iż kombi zostało wprowadzone na rynek chiński w zeszłym roku. Jednakże, wersja brytyjska, a tym samym także europejska, otrzyma kilka niewielkich zmian.

Pod maską znajdziemy układ napędowy hybrydy typu plug-in. Łączy on 98-konny, 1,5-litrowy silnik benzynowy z akumulatorem o pojemności 10 lub 16 kWh. To zapewnia zasięg elektryczny na poziomie 50 lub 80 kilometrów, zgodnie z oficjalnymi danymi WLTP. Moc wyjściowa całego zestawu ma 160 lub 213 koni mechanicznych. Obie wersje kombi przyspieszają do 100 km/h w mniej niż 8 sekund.

fot. BYD

Naturalny rywal dla Skody i BMW

Niezależnie od wybranego wariantu, cała moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem skrzyni biegów CVT. Zarówno sedan, jak i kombi spod znaku BYD Seal 06 mają około 4,8 metra długości i 1,5 metra wysokości. To czyni go naturalnym rywalem dla Skody Superb, czy BMW 330e, które również oferują dwa rodzaje nadwozia.

We wnętrzu znajdziemy praktycznie taki sam układ jak w modelu Seal. Jest tam 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 15,6-calowy ekran dotykowy. Nie brakuje też klasycznych, fizycznych przycisków na konsoli środkowej i kierownicy. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze europejskich cen, ale powinny one oscylować w granicach do 130 000 złotych.

Tym samym BYD rozszerza swoją ofertę hybryd typu plug-in w Europie. Działania mają na celu zwiększenie swojego udziału w rynku w obliczu chwiejnego popytu na pojazdy elektryczne w naszym regionie. Szefowa europejskiego działu, Stella Li, powiedziała, iż hybrydy plug-in odgrywają bardzo istotną rolę w planach rozwoju firmy.

Idź do oryginalnego materiału