Nowe Bugatti Tourbillon V16 przy 9000 obr/min drze się (lepiej?) jak cztery Ducati obok siebie!

1 miesiąc temu

V16 o pojemności 8,6 litra wkręca się na obroty tak agresywnie, iż czuję się personalnie atakowany.

Tak, w redakcji Motogen.pl opowiadamy przede wszystkim o motocyklach. Ale chyba nikt z nas nie pogardzi kawałkiem fenomenalnej motoryzacji, prawda? Otóż w sieci pojawiło się pierwsze nagranie z tym, jak będzie brzmiał najnowszy hypercar Bugatti Tourbillon.

Co w tym specjalnego? Na pewno wiecie, iż ostatnie samochody Bugatti (Veyron czy Chirion w wielu odmianach) były wyjątkowe nie tylko ze względu na silnik W16 czy rekordy prędkości, ale też pod kątem niesamowitej technologii. Bugatti finalizuje właśnie przygotowanie kolejnego hypercara, który ma „pozostać ponadczasowy po wieczność”. Nazywa się Tourbillon, a jego sercem jest silnik V16. Dobrze czytacie: szesnaście cylindrów w układzie V (już nie W). Pojemność to 8,6 litra i uwaga – jest to silnik wolnossący, bez turbin lub kompresorów. Kręci się do szalonych 9000 obrotów na minutę. Generuje 1000 KM mocy… Ale Bugatti Tourbillon jest hybrydą typu plug-in, więc po naładowaniu baterii i dorzuceniu osiągów z trzech motorów elektrycznych, łączna moc napędu wzrasta do 1800 KM mocy.

Tourbillon został zaprezentowany jakiś czas temu, do klientów trafi w 2026 roku, a powstanie zaledwie 250 sztuk. Dwa dni temu szef Bugatti, Mate Rimac, wrzucił na swojego instagrama nagranie, na którym po raz pierwszy możemy posłuchać, jak brzmi nowe V16 8,6l...

Ostrzegamy. Załóżcie słuchawki. Zapnijcie pasy. Wrzućcie na repeat.

(

)

Tourbillon jest nie z tej ziemi. Silnik V16 brzmi jak nic, co słyszałeś do tej pory. Pomimo ogromnej pojemności, na obroty wkręca się tak agresywnie, iż czuję się personalnie atakowany. Ktoś w komentarzach napisał, iż „brzmi jak 4 motocykle Ducati obok siebie” i jest to stwierdzenie niezwykle prawdziwe. Tourbillon brzmi fenomenalnie.

Jak widać, jest też dość szybki. Ktoś przewrotnie zapytał, czy nagranie z odjeżdżającym Tourbillonem nie zostało przyspieszone… Mate Rimac odpisał: „Nie, nie zostało. A do tego to był tryb wyłącznie spalinowy. Bez asysty układu hybrydowego. A więc trzeba do tego dodać jeszcze 800 KM.”

Według deklaracji przy premierze, Bugatti Tourbillon ma przyspieszać do 100 km/h w 2 sekundy. Osiągnie 200 km/h poniżej 5 sekund, a 300 km/h poniżej 10 sekund. Rozpędzenie się do 400 km/h ze startu zatrzymanego zmieści się poniżej 25 sekund. Zostawiamy Was z tą informacją, niech wsiąknie.

Idź do oryginalnego materiału