Nowe BMW X5 M i X6 M – wyrazistsza stylistyka, a pod maską V8 z układem miękkiej hybrydy

profiauto.pl 1 rok temu

Zaledwie kilka tygodni temu BMW zaprezentowało odświeżone modele X5 i X6. Teraz przyszła kolej na zaprezentowanie ich odmian w wydaniu M.

BMW X5 M i X6 M – wygląd zewnętrzny

Zacznijmy od stylistyki, bo zmian nie ma aż tak wiele. Topowe wersje potężnych SUV-ów mają nieco smuklejsze reflektory z przodu i nową osłonę chłodnicy z kratką w kolorze czarnym. Dolną część zderzaka również wykończono w czerni, podobnie jak duże wloty powietrza po jego obydwu stronach.

Z tyłu debiutuje ogromny czarny dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego. Obydwa modele wyjeżdżają z fabryki na kołach z 21-calowymi felgami z przodu i 22-calowymi z tyłu. BMW zdecydowało się również na rozszerzenie palety kolorów o nowe lakiery, z których Isle of Man Green wydaje się najciekawszy.

We wnętrzu rzucają się w oczy czerwone łopatki zmiany biegów za kierownicą

Standardem jest zakrzywiony wyświetlacz, łączący 12,3-calowy ekran wskaźników z 14,9-calowym zestawem multimediów. Poza tym nie brakuje detali z włókna węglowego, a kupujący mogą dodatkowo zaznaczyć w opcjach wykończenie drewnem (Fineline Black lub Silver Ash Root Open Pore). Nie trzeba dopłacać za skórzaną kierownicę M, tapicerkę ze skóry Merino, podgrzewane fotele, system audio Harman Kardon i panoramiczne okno dachowe.

Największe zmiany zaszły pod maską

Obydwa SUV-y przez cały czas wykorzystują 4,4-litrową jednostkę V8 z podwójnym doładowaniem, co oznacza 625 KM i 750 Nm momentu obrotowego.

Silnik ma jednak kilka usprawnień, m.in., wzmocniony wał korbowy, zaktualizowane turbosprężarki, czy nowy kanał dolotowy powietrza. Nowością jest układ miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną, dzięki czemu kierowca może liczyć na ekstra 12 KM i 200 Nm momentu obrotowego.

Według BMW wspomaganie prądem zapewnia lepszy start i reakcję na gaz oraz poprawia efektywność, jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Jednostkę elektryczną połączono z 8-biegową automatyczną przekładnią M Steptronic.

BMW X5 M i X6 M – osiągi

Obydwa SUV-y przyspieszają do setki w czasie 3,9 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (z pakietem M Driver jest to 285 km/h). Standardem jest sportowy mechanizm różnicowy poprawiający trakcję, zawieszenie adaptacyjne M Professional oraz sportowy układ wydechowy.

Na polskiej stronie BMW jest już dostępny cennik. BMW X5 M zaczyna się od 700 000 zł, a X6 M jest o 30 000 zł droższe.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału