Miesiąc po debiucie Mercedesa Klasy E, BMW przedstawiło nową serię 5. Niemcy powstrzymali się od ekstrawaganckiego stylu serii 7, czy XM, stawiając na elegancję i klasyczne piękno.
BMW serii 5 urosło względem poprzednika
Mierzy 5060 mm długości (+97 mm), 1900 mm szerokości (+32 mm) i 1515 mm wysokości (+36 mm), przy rozstawie osi wynoszącym 2995 mm (+20 mm).
Według szefa designu, Domagoja Dukeca, zamierzeniem było „stworzenie najbardziej eleganckiego BMW”.
W rezultacie marka nie zdecydowała się na gigantyczne nerki, które charakteryzują choćby nową Siódemkę. Dość zachowawczy jak na BMW grill dobrze jednak koresponduje z podwójnymi lampami i czarnym wypełnieniem zderzaka.
Z tyłu też nie ma kontrowersyjnych linii, debiutują za to nowe lampy, które zachodzą na klapę bagażnika.
Wnętrze zostało zaprojektowane od podstaw
Kierowca ma do swojej dyspozycji dwa połączone ekrany – cyfrowe zegary (12,3 cala) i multimedia (14,9 cala) oraz całkowicie nową kierownicę i dźwignie zmiany trybów jazdy. W standardzie są światła LED, ekoskóra, podgrzewane fotele, czy dwustrefowa klimatyzacja.
Bagażnik oferuje 520 l pojemności w wersji spalinowej i plug-in oraz 490 l, gdy mowa o odmianie elektrycznej.
BMW serii 5 2023 – co pod maską?
Wersją bazową jest model 520i z 4-cylindrową 2-litrową jednostką o mocy 208 KM. Dla miłośników diesli przewidziano na początek model 520d z 2-litrową doładowaną jednostką wysokoprężną o mocy 197 KM (dostępny również w wersji xDrive). W obydwu przypadkach mamy do czynienia z miękką hybrydą oraz 8-stopniową skrzynią Steptronic.
W ofercie nie zabraknie też hybryd plug-in, które jednak dołączą do gamy nieco później. Mowa o wersji 530e i 550 e xDrive. Pierwsza zaoferuje 300 KM, a na samym prądzie pokona do 100 km. Druga o mocy 489 KM wyróżni się zasięgiem wynoszącym maksymalnie 90 km.
Z kolei elektryczna odmiana Piątki, czyli BMW i5 będzie występować w odmianie eDrive40 z pojedynczym silnikiem o mocy 340 KM i w wersji M60 z konfiguracją dwusilnikową o mocy 601 KM. Słabszy wariant umożliwi pokonanie między 477 a 582 km, a mocniejszy – od 455 do 516 km.
W obydwu przypadkach akumulator ma 81,2 kWh pojemności. Można go będzie ładować dzięki pokładowej ładowarki o mocy 11 kW, lub opcjonalnej o mocy 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 204 kW.
BMW serii 5 – jak wygląda cennik?
Próg wejścia do świata nowej Piątki zaczyna się od 255 000 zł, które trzeba zapłacić za bazową wersję benzynową 520i. Diesel 520s wyceniono na 270 000 zł i 285 zł w przypadku xDrive. Elektryczny modeli5 eDrive40 zaczyna się od 345 000 zł, a mocny wariant i5 M60 xDrive kosztuje okrągłe 500 000 zł.
Zdjęcia: BMW