Nowe BMW M2 CS po raz kolejny podnosi poprzeczkę w zakresie czystej euforii z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów sportowych o wysokich osiągach. Najnowszy ekskluzywny model specjalny BMW M GmbH zachwyca wyjątkową zwinnością, znacząco zwiększoną mocą, doskonałą dynamiką jazdy i sportowymi cechami stylistycznymi, dzięki którym jazda nim staje się ekscytującym doświadczeniem. Nowe BMW M2 CS kontynuuje historię sukcesu, która rozpoczęła się od legendarnego BMW 2002 turbo, a której kontynuacją było BMW serii 1 M Coupé oraz pierwsze BMW M2, w tym pierwszy wariant CS, który zadebiutował w 2019 roku. BMW M GmbH po raz pierwszy zaprezentowało wygląd zewnętrzny BMW M2 CS 23 maja w ramach wyjątkowego konkursu nad jeziorem Como.

Najnowsza edycja modelu oferuje euforia z jazdy na najwyższym poziomie – zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas codziennej jazdy. BMW M2 CS jest produkowane wspólnie z BMW M2 Racing, bazującym na płycie podłogowej obecnej generacji M2, w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. Podobnie jak w przypadku innych specjalnych modeli BMW M GmbH, produkcja BMW M2 CS jest limitowana. Najważniejszymi rynkami zbytu są USA, Niemcy i Chiny. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się pod koniec lata 2025 r., a cena w Polsce będzie wynosić 520 000 PLN.

Nowe BMW M2 CS bazuje na drugiej generacji BMW M2 i znacznie poprawia jego osiągi. Wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem M TwinPower Turbo w BMW M2 CS rozwija moc 390 kW / 530 KM. To o 37 kW / 50 KM więcej niż w obecnym BMW M2. Stawia to BMW M2 CS na równi z BMW M3 Competition Limuzyna z napędem M xDrive i BMW M4 Competition Coupé z napędem M xDrive. Napęd przekazywany jest w BMW M2 CS na tylne koła za pośrednictwem sprawdzonej 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej M Steptronic z układem Drivelogic, która jest oferowana w standardzie.

Odczuwalna redukcja masy dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji
BMW M GmbH zmniejszyło masę modelu specjalnego o około 30 kg w porównaniu z modelem podstawowym. Uzyskano to dzięki lekkiej konstrukcji z dużą liczbą elementów zewnętrznych i wewnętrznych wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Samochód wyposażony jest standardowo w kute obręcze kół M ze stopów lekkich. Tym samym BMW M2 CS jest najlżejszym BMW M2 obecnej generacji.

Udoskonalony sześciocylindrowy silnik rzędowy o znacznie zwiększonej mocy i momencie obrotowym
BMW M GmbH postawiło w BMW M2 CS na 3-litrowy rzędowy silnik sześciocylindrowy. Zmodyfikowano go w porównaniu z modelem bazowym, co daje jeszcze bardziej intensywne wrażenia w jazdy, zwłaszcza w niezwykle dynamicznych sytuacjach. Oferuje charakterystykę mocy w jeszcze bardziej wyrazistej formie. Doskonale podkreśla też typowe dla modeli M liniowe oddawanie mocy, które trwa nieprzerwanie aż do wysokich zakresów obciążenia.

W porównaniu do BMW M2 ze standardową 8-biegową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm. Wynosi on zatem 650 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie od 2650 do 5730 obr/min. Silnik osiąga maksymalną moc 390 kW / 530 KM przy 6250 obr/min, a maksymalna prędkość obrotowa to 7200 obr/min. Aby zapewnić błyskawiczne reakcje na naciśnięcie pedału gazu i zagwarantować, iż poprawione parametry i ostrzejsza charakterystyka silnika dostarczą szczególnie intensywne doświadczenie, zoptymalizowano działanie przyspieszenia i reakcję we wszystkich trybach jazdy wybieranych w menu M Setup.

Fenomenalne osiągi dzięki motorsportowemu know-how
Dzięki jeszcze wyższej mocy nowe BMW M2 CS umacnia swoją pozycję lidera w segmencie kompaktowych samochodów o wysokich osiągach. Tę charakterystykę mocy uzyskano poprzez modyfikację sterownika silnika. Jest to kolejnym dowodem wyjątkowego potencjału sześciocylindrowego silnika rzędowego opracowanego przez BMW M GmbH. Silnik ten jest również bazą dla jednostki napędowej stosowanej w wyścigowym BMW M4 GT3 EVO. Układ M TwinPower Turbo silnika obejmuje dwie turbosprężarki typu mono-scroll. Każda z nich dostarcza sprężone powietrze do trzech cylindrów. W dolocie znajduje się również intercooler zasilany z obiegu niskotemperaturowego oraz elektronicznie sterowana przepustnica.

Pakiet technologiczny obejmuje również bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection działający przy maksymalnym ciśnieniu 350 barów. Dodatkowo też zmienne sterowanie zaworami VALVETRONIC i bezstopniową regulację wałka rozrządu Double VANOS. Silnik ma również wiele detali zaczerpniętych bezpośrednio z motorsportu. Wzmacniają one przede wszystkim jego błyskawiczną reakcję, moment obrotowy i łatwość wchodzenia na wysokie obroty na torze wyścigowym. Jednostka napędowa ma również beztulejową, wyjątkowo sztywną skrzynię korbową w konstrukcji zamkniętej. Do tego lekki kuty wał korbowy, gładzie cylindrów z żelazową powłoką nakładaną metodą metalizacji łukowej (LDS) oraz rdzeń głowicy cylindrów wykonany w procesie druku 3D.

Układ chłodzenia charakterystyczny dla modeli M zapewnia optymalną temperaturę pracy komponentów napędu choćby przy dużych obciążeniach. Również układ olejowy został zaprojektowany z myślą o bardzo dynamicznej jeździe. Pompa oleju sterowana mapą zapewnia niezawodne dostarczanie oleju choćby przy ekstremalnych przyspieszeniach wzdłużnych i poprzecznych.

Standardowo silnik połączony jest z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. Charakterystykę zmiany biegów można dostosować przyciskiem Drivelogic w dźwigni w trzech wyraźnie różnych stopniach. Oprócz dźwigni biegów w aktualnej stylistyce M Design karbonowe łopatki przy kierownicy umożliwiają także sekwencyjną interwencję w wybór przełożenia.

BMW M2 CS pokonuje granicę 4 s w standardowym sprincie
Charakterystyczne dla tego modelu umieszczenie silnika pozwala w BMW M2 CS na znacznie sztywniejsze połączenie napędu z karoserią. Niezwykle bezpośrednie przekazywanie mocy do układu napędowego optymalizuje jego reakcję. Błyskawiczne oddawanie mocy i niższa masa pozwalają BMW M2 CS przełamać barierę 4 sekund w sprincie 0 do 100 km/h. Wynik to 3,8 s – dwie dziesiąte sekundy mniej niż w modelu podstawowym. Przyspieszenie określone metodą „1-Foot-Rollout” wynosi 3,5 s. Zwiększona moc jest również zauważalna w przyspieszaniu od 0 do 200 km/h. Wynik ten jest lepszy o 1,2 s i wynosi 11,7 s, a przy metodzie „1-foot rollout” 11,4 s. Sprint od 80 do 120 km/h zajmuje 3,4 s.

Prędkość maksymalną modelu specjalnego wyposażonego standardowo w pakiet M Driver ograniczono elektronicznie do 302 km/h. Dynamikę oddawania mocy podkreśla emocjonujące brzmienie napędu typowego dla M układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami i charakterystycznymi dla BMW M czterema końcówkami wydechu. W BMW M2 CS wykonano je w matowej czerni. W ofercie M Performance Parts do BMW M2 CS udostępniono wydech M Performance z końcówkami z włókna węglowego i tytanu. Lekki układ wydechowy z klapami z tytanowym tłumikiem końcowym wyróżnia się emocjonującym, wyścigowym brzmieniem. We wnętrzu Active Sound Design zapewnia autentyczne, a w trybach SPORT i SPORT PLUS, bardzo intensywne przenoszenie brzmienia napędu.

Zoptymalizowane zawieszenie i hamulce dla zwiększonej wydajności
Zawieszenie i układ hamulcowy BMW M2 CS precyzyjnie dostrojono do charakterystyki silnika i balansu masy tego modelu. Zawieszenie obniżono o 8 mm i dostosowano do pojazdu poprzez dostrojenie sprężynowania, amortyzacji i systemów kontroli układu jezdnego. Modyfikacje te znacząco poprawiają dynamikę jazdy. Ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC i trybu M Dynamic specjalnie dostosowano do jazdy na torze wyścigowym. Standardowe zawieszenie adaptacyjne M tak samo starannie dostrojono do tego modelu, jak układ kierowniczy M Servotronic, mechanizm różnicowy M Sport i zintegrowany układ hamulcowy.

Montowany standardowo układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi gwarantuje precyzyjne hamowanie. Opcjonalnie oferowane są hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami. Standardowe wyposażenie obejmuje również kute obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke w matowym kolorze Gold Bronze. Mają one rozmiar 19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej osi. Standardowo wyposażono je w opony torowe o rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Na życzenie dostępne są opony Ultra Track oraz opony sportowe, również dostępne w standardzie w tych samych rozmiarach.

Liczne elementy z karbonu i ekskluzywne detale zewnętrzne
Wyrazisty wygląd zewnętrzny BMW M2 CS charakteryzuje się licznymi elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i innymi detalami. Oprócz nakładek lusterek zewnętrznych M znanych z BMW M2 z efektownego karbonu o widocznej strukturze włókien wykonany jest dach M i dyfuzor tylny CS. W standardzie w tym modelu specjalnym. Sportowy wygląd dopełnia przedni splitter w matowym kolorze czarnym i ekskluzywna czarna osłona chłodnicy BMW M ze zoptymalizowanymi wlotami powietrza.

Niezwykle charakterystycznym elementem jest lekka tylna klapa z karbonu ze zintegrowanym spojlerem typu ducktail. Znaczek modelu „M2 CS” z tyłu otoczony jest czerwonymi konturami. W nowym BMW M2 CS dostępne są cztery kolory lakieru: Sapphire Black metallic, BMW Individual Velvet Blue metallicM Brooklyn Grey metallic i M Portimao Blue metallic. Samochód wyposażono standardowo w adaptacyjne reflektory diodowe. Wyposażono go także w asystenta świateł drogowych BMW Selective Beam i światła M Shadow Line z ciemnymi wstawkami.

Karbon i wyścigowa atmosfera we wnętrzu
Wnętrze nowego BMW M2 CS łączy w sobie ekskluzywny wygląd ze sportowym charakterem szlachetnej alcantary i innowacyjną lekką konstrukcją. Panel sterowania wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Kierowca i pasażer obok siedzą na lekkich, podgrzewanych karbonowych fotelach kubełkowych M z szeroką gamą opcji elektrycznej regulacji i podświetlanym napisem „CS”. Zintegrowane zagłówki można też zdemontować, a możliwość montażu wielopunktowych pasów bezpieczeństwa pozwala przystosować samochód do jazdy na torze wyścigowym. Fotele obito skórą Merino.

Standardowa i opcjonalnie podgrzewana trójramienna kierownica M z alcantary przenosi autentyczny wyścigowy klimat do kokpitu. Efekt uzyskano dzięki spłaszczonej u dołu obręczy, łopatkom zmiany biegów, czerwonemu znacznikowi środkowemu na godzinie 12 i dwóm przyciskom M. Służą one do aktywacji indywidualnych konfiguracji ustawień pojazdu. Listwy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonano z karbonu M. Inne charakterystyczne detale to czerwony napis „CS” na centralnym panelu, pasy bezpieczeństwa M i listwy progowe. Po raz pierwszy są one czarne i także mają napis „M2 CS” oraz czerwone akcenty. Po raz pierwszy boczki drzwi mają podświetlane logo „CS”. Kolor światła można ustawić indywidualnie w taki sam sposób, jak standardowego oświetlenia ambientowego. Po wyłączeniu widoczna jest struktura karbonu. Sportowy wygląd wnętrza dopełnia podsufitka M w kolorze antracytowym.

System operacyjny BMW 8.5, cyfrowe sterowanie funkcjami klimatyzacji
Standardowe wyposażenie nowego BMW M2 CS obejmuje również dwustrefową klimatyzację automatyczną, dostęp komfortowy, system nagłośnienia Harman Kardon Surround oraz BMW Live Cockpit Professional wraz z systemem nawigacji BMW Maps. Oprócz wyświetlacza BMW Head-Up obejmuje on również rozszerzony widok na wyświetlaczu kontrolnym. Standardowa integracja telefonów umożliwia korzystanie z Apple CarPlay® i Android Auto™. Charakterystyczne dla M wyświetlacze na zakrzywionym ekranie BMW i BMW Head-Up nadają kokpitowi progresywny oraz sportowy charakter. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Służą one jako platforma dla systemu obsługi BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5. Umożliwia on również cyfrową obsługę funkcji klimatyzacji. Temperatury, intensywność nawiewu, ogrzewania foteli można teraz obsługiwać dotykowo w specjalnym punkcie menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego. Możliwe jest to także dzięki poleceń głosowych inteligentnego asystenta osobistego BMW.

Specjalna koncepcja obsługi M oferuje szeroki dostęp bezpośredni
Nowoczesną koncepcję obsługi do indywidualizacji konfiguracji przejęto z BMW M2. Centralne miejsce zajmuje przycisk Setup na panelu kontrolnymj. Zapewnia on bezpośredni dostęp do opcji ustawień silnika, adaptacyjnego zawieszenia M, układu kierowniczego M Servotronic, zintegrowanego układu hamulcowego M Compound oraz funkcji M Traction Control, dzięki której można indywidualnie ustawić progi interwencji ograniczenia poślizgu kół. Optymalnym towarzyszem podczas jazdy, który zapewnia dodatkową dawkę adrenaliny jest M Drive Professional. Tryb M TRACK i dziesięciostopniowa kontrola trakcji M Traction Control umożliwiają dostosowanie adekwatności jezdnych samochodu. M Drift Analyser rejestruje kąt i czas jazdy w kontrolowanym poślizgu. M Laptimer wspiera w walce o najlepszy czas okrążenia.

W zakresie systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania standardowo dostępne są: ostrzeganie przed kolizją czołową, regulator prędkości z funkcją hamowania, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu oraz Park Distance Control. W wyposażeniu dodatkowym dostępny jest aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy.


























Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.
