Nowe BMW iX3 wyznacza kierunek. Miało być retro, a wyszło…

2 dni temu

Wydawało się, iż producent rezygnuje z kontrowersji na rzecz stylu retro. I wydaje się, iż taki był pierwotny pomysł. Wykonanie nie zawsze jednak jest spójne z początkowym wyobrażeniem. Efekt jest taki, iż nowe BMW iX3 nie wszystkim przypadnie do gustu, choć wiele wskazywało na to, iż będzie to samochód, który stylistycznie będzie „ponad podziałami”.

Styl retro inaczej

Koncepty Neue Klasse na nowo wzbudziły żar w sercach fanów bawarskiego producenta. Wiele wskazywało na to, iż przyszłe modele będą sięgały do korzeni – w najlepszy z możliwych sposobów. Niektórzy mogą jednak uznać, iż coś poszło nie tak. Nowe BMW iX3 wygląda bardzo odważnie, ale nie wszyscy uznają, iż dobrze.

W tej sylwetce rzeczywiście można dostrzec pewne nawiązania do starych, wręcz legendarnych modeli tej firmy. Wystarczy spojrzeć na atrapę grilla, która przywraca normalne rozmiary. To samo można powiedzieć o wąskich reflektorach.

Nowe BMW iX3 – przód

Pas przedni ma w sobie coś z „rekina” i to może się podobać, choć proporcje wydają się nieco ociężałe. Odrobinę lekkości dodaje maska z delikatnymi przetłoczeniami i niewielkim logo. Summa summarum, z tej perspektywy jest i tak atrakcyjnie.

Profil potwierdza to, co pisaliśmy wyżej. Chowające się klamki nie sprawiają, iż auto wygląda dynamicznie. Rozciągnięta sylwetka uwydatniona szerokim słupkiem C oraz masywne błotniki sprawiają, iż elektryczne choćby nie próbuje skrywać swoich gabarytów.

Największy podział wśród zwolenników BMW może wywołać tylna część nadwozia. Lampy są bardzo duże i wydają się delikatnie zaburzać proporcje. Warto jednak docenić konsekwencję projektantów, którzy zachowali styl z konceptu.

Nowe BMW iX3 – wnętrze

Kabina również emanuje futurystycznymi formami. Nie ma tu mowy o elegancji, ale z pewnością jest widowiskowo. Trudno tu dostrzec podobieństwa do innych modeli niemieckiej marki. Jedynie ekran multimedialny przypomina ten z Serii 5, ale przez nieco inne kształty ma swój indywidualny sznyt.

Bardzo duże wrażenie robi kierownica, która ma cztery ramiona – rozmieszczone w stosunku do siebie pod kątem 90 stopni. Prezentuje się naprawdę świetnie. Umieszczono na niej sporą liczbę przycisków – najpewniej dotykowych.

Nowe BMW iX3 – wnętrze

Uwagę zwraca również niewielka średnica samego wieńca. Sprawia, iż na wskaźniki patrzymy nad nim. To z kolei przywodzi na myśl dobrze znany projekt i-cockpit, który jest wciąż stosowany w licznych modelach Peugeota.

Wspomniane wskaźniki umiejscowiono głęboko na podszybiu. Co ciekawe, wyświetlacze biegną przez całą szerokość i kończą się dopiero przy prawym słupku. Stanowią uzupełnienie głównego instrumentu, choć mają również walor estetyczny.

Nowe BMW iX3 to zapowiedź zmiany kierunku

Producent nie ujawnił jeszcze szczegółowych danych technicznych, ale wiemy już, iż nowe BMW iX3 dysponuje szeregiem nowoczesnych rozwiązań wpływających na jakość podróżowania. Wśród nich jest zaawansowany komputer sterujący, który odpowiada za konfigurację układu jezdnego.

Praca elektroniki obejmuje również nowy system przekazywania informacji, który pozwala udoskonalać pracę hamulca, tempomatu czy utrzymywania pasa ruchu. Krótko mówiąc, jazda ma być bezpieczna i komfortowa.

Nowe BMW iX3 – tył

Elektryczne X3 wykorzystuje nowe jednostki napędowe, które mają wyróżniać się zwiększeniem wydajności o 40 procent – w porównaniu do poprzednich. Z kolei akumulatory trakcyjne dysponują o 20 procent wyższym poziomem gęstości energii.

Ciekawostkę stanowi rozkład masy: 48,6 do 51,4. Niektóre samochody sportowe nie mogą pochwalić się tak świetnym wyważeniem. Pamiętajmy jednak, iż środek ciężkości jest wyżej, niż w zwykłym sedanie czy hatchbacku.

Ten model ma wyznaczać zmiany, które zostaną przeprowadzone w gamie modelowej. Dotyczy to również stylistyki, która zostanie zaktualizowana. Styl retro zostanie zaszczepiony również do modeli z jednostkami spalinowymi.

Idź do oryginalnego materiału