Nowe Audi Q3 w podstawie to absolutny golas. choćby klienci Dacii przejdą obok SUV-a z uśmiechem na ustach

5 godzin temu

Audi uruchomiło już wirtualny konfigurator dla swojego najnowszego, kompaktowego crossovera na rynku krajowym. Tym samym niemieccy klienci (również my) poznali podstawowy model. Wygląda on dużo mniej wyrafinowanie niż na zdjęciach prasowych opublikowanych kilka dni temu. Czy nowe Q3 powinno być aż tak różne między wersją podstawową a np. S Line?

Nowe Audi Q3 w podstawie wygląda mało imponująco

fot. Audi

Producenci samochodów robią wszystko, co w ich mocy, wprowadzając na rynek nowy samochód. Podobnie jak Audi w tym przypadku, zwykle prezentują najdroższą dostępną w portfolio wersję. Mamy tu świetny przykład tego, dlaczego tak właśnie robią. Q3 na rok modelowy 2026 w podstawie wygląda dużo gorzej bez wszystkich dodatków typu S Line.

Bez zaznaczenia jakichkolwiek opcjonalnych pakietów wyposażenia niemieccy klienci będą musieli zapłacić za Audi Q3 189 000 złotych. To spora suma jak za podstawową konfigurację. Tym bardziej, iż nie otrzymujemy w niej praktycznie nic.

Audi Q3 bez opcji to kolor lakieru Arkona White – nie mamy do wyboru żadnego innego. W tej cenie dostaniemy też podstawowe 17-calowe felgi z oponami 235/60, które – umówmy się – wyglądają dosyć śmiesznie. Standardowe reflektory są w pełni diodowe, to jednak wydają się być raczej zwyczajne. Matrycowa konfiguracja z 23-segmentowym motywem szachownicy widocznym na oficjalnych zdjęciach została zastąpiona prostszym projektem składającym się z prostokątów.

fot. Audi

Brakuje wielu rzeczy, ale są też plusy

Z tyłu podstawa Q3 ma proste, tylne światła. Nie znajdziemy w nich technologii OLED, czy szerokiego paska świetlnego. Także logo Audi nie jest podświetlone, co część osób może akurat potraktować jako dużą zaletę. Oprócz wszystkiego powyższego, zniknął także wzór plastra miodu, pozostawiając mnóstwo plastiku. Również nie ma miejsca dla wydechów, które ukryte są pod zderzakiem.

Wnętrze również nie wygląda zbyt imponująco. W porównaniu z wyższymi wersjami brakuje srebrnych i metalicznych akcentów. Podstawowy model Q3 traci też oświetlenie ambientowe i spłaszczoną u dołu kierownicę. Audi owija siedzenia materiałem, ale przynajmniej zachowuje dzieloną w proporcjach 40:20:40 tylną kanapę, choćby w najbardziej podstawowej konfiguracji.

Kolejny plus: deska rozdzielcza ma normalny wygląd, w przeciwieństwie do innych nowych modeli bazowych z Ingolstadt, w których pominięto wyświetlacz dla pasażera. Samochody takie jak najnowsze A5 i A6 używają tej samej deski rozdzielczej, niezależnie od tego, czy wybrano opcjonalny ekran. jeżeli nie, kawałek pustego plastiku wystaje po stronie pasażera, stale przypominając o brakującej funkcji.

fot. Audi
Idź do oryginalnego materiału