Popularna limuzyna prezesa, czyli Audi A8, przeszło facelifting. Poprawiono stylistykę auta, w głównej mierze skupiając się na dopieszczeniu kierowcy i pasażerów.
Obecna 4. generacja Audi A8 jest na rynku od 2017 roku. Chcąc rywalizować z najnowszym BMW 7 (debiut w 2019 roku) i Mercedesem Klasy S (2020) producentowi z Ingolstadt nie pozostawało nic innego jak odświeżyć swojego flagowca, przy okazji wprowadzając kilka ciekawych nowości.
Audi A8 2022– stylistyka
Z przodu nowe Audi A8 zmieniło się najbardziej za sprawą grilla i nowych świateł. Poszerzona atrapa chłodnicy zyskała nowy wzór kratek, chromowane wykończenie i większe wloty powietrza. Nowe kątowe reflektory wykorzystują technologię Digital Matrix LED, co oznacza, iż każda z lamp składa się z ok.1,3 mln mikroluster. Ich zadaniem jest precyzyjniejsze ukierunkowanie strumienia światła.
Bardziej subtelne poprawki dostrzeżemy z tyłu, gdzie teraz standardem są światła OLED z funkcją specjalnej sygnalizacji. Zapalają się intensywniej w przypadku kierowców siedzących na zderzaku, sugerując im zachowanie bezpiecznego odstępu.
Audi A8 – wymiary
Zwykłe A8 mierzy 5,19 m długości. S8 ma 5,2 m ze względu na inny zderzak, a wersja A8 L jest długa na 5,32 m. Najdłuższa odmiana, dostępna w Chinach, czyli A8 L Horch ma aż 5,45 m długości.
W każdej wersji można liczyć na pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie, które gwarantuje, iż jazda w zakrętach z prędkością 80-130 km/h jest dla pasażerów praktycznie niewyczuwalna. System wykorzystuje przednią kamerę oraz elektryczne silniczki, dostosowując nachylenie nadwozia do nierówności na drodze.
We wnętrzu debiutują zaktualizowane multimedia i rozbudowany system nawigacji MMI
Audi zaprojektowało też nowe 10,1-calowe ekrany dla pasażerów siedzących z tyłu. Fotele są jeszcze bardziej komfortowe niż wcześniej, dzięki elektrycznie regulowanym zagłówkom i systemowi masażu z 18 pneumatycznymi poduszkami. Wyposażenie może obejmować czterostrefową automatyczną klimatyzację, jonizator, czy wydzielony przedział barowy między siedzeniami. Dostępny jest również elegancki 23-głośnikowy zestaw audio Bang & Olufsen.
Jeśli chodzi o wyposażenie w zakresie systemów bezpieczeństwa, Audi chwali się czterdziestoma funkcjami wspomagającymi kierowcę podczas jazdy.
Gama silników odświeżonego Audi A8 nie zmieniła się
Podstawową jednostkę stanowi 3-litrowe V6 o mocy 340 KM i 500 Nm. Mocniejszym benzynowym motorem jest 4-litrowe V8 o mocy 460 KM i 660 Nm.
Flagowy model S8 otrzyma tę samą jednostkę V8 biturbo, ale generującą 571 KM i 800 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie do setki, które wynosi 3,8 s. Wszystkie wersje mają napęd na 4 koła i 8-biegową skrzynię tiptronic.
Nieco później ofertę uzupełnią diesel i hybryda plug-in.
Audi A8 po liftingu – cena
Za naszą zachodnią granicą cennik otwiera kwota 99 500 euro za podstawową wersję A8. Taka odmiana trafi do sprzedaży w grudniu. Bardziej luksusowe S8 wyceniono na 144 800 euro.
Zdjęcia: motor1.com