
Choć Audi na początek prezentuje spalinowe A6 C9 wyłącznie w wersji Avant, czyli kombi, uspokajamy, iż limuzyna również się pojawi. Tyle iż za kilka miesięcy. Najważniejszą informacją na dzisiaj jest to, iż nowy model z Ingolstadt zachowa też silniki wysokoprężne.
Zupełnie nowe, spalinowe Audi A6 miało trafić na rynek jako A7. Tak się jednak nie stało, ponieważ ta niemiecka marka znów zmieniła sposób oznaczania swoich modeli. W rezultacie w gamie „A-szóstki” mamy w tej chwili elektryczne e-tron oraz auto spalinowe.

Tyle iż oba te modele mocno różnią się od siebie wyglądem. O ile A6 e-tron wyróżnia się obłymi kształtami, o tyle spalinowe A6 C9 stanowi rozwinięcie koncepcji poprzednika. Wciąż jest długie, szerokie i stosunkowo niskie.
Od modelu elektrycznego zapożyczyło za to bardzo dopracowaną aerodynamikę. Współczynniku oporu powietrza A6 C9 Avant wynosi bowiem 0,25. Dla porównania w elektryku to 0,21 w przypadku limuzyny i 0,24 w kombi.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/audi-a6-e-tron-pierwsza-jazda-opinie-osiagi-zasieg-dane-techniczne-cena,aid,4785Na dwóch różnych platformach
Nowe Audi A6 C9 Avant powstało w oparciu o platformę PPC (Premium Platform Combustion). Elektryk opiera się zaś na PPE (Premium Platform Electric). Choć to dwie zupełnie różne konstrukcje, łączy je wspólna architektura elektroniczna.
W rezultacie spalinowe A6 C9 Avant ma takie same najważniejsze elementy kokpitu, jak A6 e-tron. Czyli dwa ekrany pod wspólną taflą szkła. Ten po stronie kierowcy wyróżnia się przekątną 11,9”, natomiast centralny – 14,5”.

Dysponuje on obsługą głosową, opartą na sztucznej inteligencji, a także m.in. bezprzewodową łącznością Android Auto/Apple CarPlay. Po stronie pasażera może znaleźć się kolejny, opcjonalny wyświetlacz o przekątnej 10,9”.
Bagażnik ma pojemność 503 l, czyli o 62 l mniej niż uprzednio. Kanapa składa się w proporcji 40:20:40 i pozwala na zwiększenie pojemności największego ze schowków nowego A6 Avanta do 1534 l.
https://magazynauto.pl/testy/audi-a5-limousine-tfsi-quattro-s-tronic-nowe-audi-a4-test-opinie-dane-techniczne-osiagi-spalanie-cena,aid,4739Więcej charakteru
Audi obiecuje, iż A6 C9 Avant ma mieć w sobie więcej dynamiki niż ustępujący model. Standardem wszystkich odmian jest progresywny układ kierowniczy, który sprawi, iż stanie się bardziej bezpośrednie w reakcjach.
Jednocześnie też Niemcy nieco zwiększyli pochylenie kół, co pozwala m.in. na lepszego prowadzenia w zakrętach. Odmiany quattro, czyli z napędem obu osi, skorzystają z dobrodziejstw układu czterech kół skrętnych.

„Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają się choćby o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Dzięki temu samochód jest bardziej zwinny w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach, a promień skrętu zmniejsza się choćby o jeden metr. Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co umożliwia stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie” – informują Niemcy.
Kupujący nowe Audi A6 będą mogli wybierać spośród kilku rodzajów zawieszenia. Standardowe ma klasyczne amortyzatory i sprężyny. Można też zamówić sportowy układ jezdny oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.
https://magazynauto.pl/porady/zawieszenie-to-podstawa-kluczowy-element-dla-bezpiecznej-i-wygodnej-jazdy-najwazniejsze-fakty-ktore-kazdy-powinien-poznac,aid,4191Nie zapomniano o turbodieslu
Do napędu Audi A6 C9 Avanta początkowo posłuży 1 z 3 silników do wyboru. W podstawowym modelu będzie pracowało 2.0 TFSI o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 340 Nm. Trafi on do przednich kół za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG.
W przypadku 204-konnej jednostki 2.0 TDI automat o tej samej liczbie przełożeń ma wysyłać moment obrotowy (400 Nm) do kół przedniej osi lub do obu osi. Co istotne, turbodiesel A6 C9 Avant korzysta z układu miękkiej hybrydy MHEV Plus.
Składa się on m.in. z 48-woltowej instalacji elektrycznej i nowego generatora PTG. Zapewnia on dodatkowe 24 KM (230 Nm) i jednocześnie pozwala na odzyskiwanie energii z hamowania.

Na szczycie oferty początkowo wyląduje 3-litrowe V6 z dwiema turbosprężarkami. Znane m.in. z aktualnego S5, rozwija 367 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia do kół obu osi. Również tutaj mamy do czynienia ze wspomaganiem dzięki układu miękkiej hybrydy.
W Polsce od połowy kwietnia
Do Polski nowe Audi A6 C9 Avant zawita w połowie kwietnia. W Niemczech to auto będzie można zamawiać już w marcu. Cena? 58 000 euro w przypadku 2.0 TFSI (ok. 241 000 zł) oraz 61 700 euro (ok. 256 000 zł) w przypadku przednionapędowego 2.0 TDI.
1843