Nowe Audi A5 przyłapane podczas testów. Zamieniło się w praktyczne kombi

1 rok temu

Nowe Audi A5 to samochód typu kombi. Rewolucja w nazewnictwie marki właśnie dzieje się na naszych oczach, ale czy doczekamy też rewolucji w designie?

Audi A5 Avant, czyli kombi. Brzmi to nieco absurdalnie, bo gdyby znane nam dotychczas A5 doczekało się – wzorem np. Arteona – wersji rodzinnej, nazywałaby się raczej „Sportback Avant”, „Sportcombi” czy jakkolwiek wymyśliliby marketingowcy, chcący podkreślić, iż to model sportowy i wcale nie tak wybitnie praktyczny.

Ale Audi A5 Avant nadchodzi

Na zdjęciach szpiegowskich, które od wczoraj obiegają motoryzacyjny internet, widać dość tradycyjnie prezentujące się kombi. Jest ciemne i zamaskowane, ale na tyle delikatnie, iż każdy obdarzony choć odrobiną wyobraźni może chwilę popatrzeć na fotki, zamknąć oczy i widzieć już wersję produkcyjną.

Jak tłumaczą podpisy do zdjęć, mówimy o modelu A5. O co chodzi? Już o tym pisaliśmy – Audi postanowiło pokręcić trochę w znanym od lat nazewnictwie. Zamiast dodawać przydomek „e-tron” do modeli, postanowiło zmienić logikę. Numery parzyste będą oznaczać modele spalinowe, a nieparzyste – te na prąd. To oznacza, iż oglądane przez nas nowe Audi A5 będzie tankowane na stacji, ale już w A4 trzeba będzie szukać ładowarek.

Więcej o Audi:

  • Jeździłem Audi Q6 e-tron po rondzie pod dnem morza. Test zamaskowanego prototypu
  • Jeździłem Audi Q8 po liftingu. Jedno wiem już na pewno
  • Audi S6 przeszło z boksu na maraton. Nie płaczcie za V10, biegi długodystansowe to też sport

Jak wygląda nowe Audi A5?

Rewolucja w nazwach nie idzie w parze z kompletną zmianą designu. Nowe Audi A5 wygląda (tu można zobaczyć więcej zdjęć)… tak, jak się tego spodziewałem. Wygląd jest z jednej strony dość podobny do poprzednika (uznajmy, iż jest nim aktualne A4), z drugiej – wyraźnie nowocześniejszy. Widać tu m.in. nisko poprowadzoną linię maski, jak w Q6 e-tron. Można spodziewać się też LED-owej listwy z tyłu, a wystające klamki ustąpiły miejsca bardziej aerodynamicznym (i chyba trochę brzydszym).

Today’s A4 sedan and wagon to be replaced by A5 as Audi moves combustion cars to odd numbers, saves evens for EVs #car #auto #cars https://t.co/KXIcC9Kof2

— Carscoops (@Carscoop) November 22, 2023

Nowe Audi A5 nie pojawi się prawdopodobnie w wersji sedan

Kombi i Sportback, czyli wóz o kształcie podobnym, co w obecnym A5 – takie wersje zagoszczą na rynku. Limuzyna odjedzie do lamusa, gdzie spotka się z Passatem z tym samym nadwoziem. Dla fanów trójbryłowych nadwozi przewidziano A6 (według nowego nazewnictwa: A7) albo Skodę Superb (choć czeskie auto to liftback).

Gama silników ma składać się zarówno z jednostek typu mild hybrid, jak i hybryd plug-in. Moc: najpewniej od 150 KM do 272 KM, a zasięg w trybie EV odmiany z wtyczką może sięgać 100 km. Czyli będzie podobnie, jak we wspomnianym Passacie i Superbie, tylko trochę ładniej, ciszej i z lepszymi plastikami. Pierwsze sztuki mogą pojawić się w salonach w 2025 roku. Czekamy też, co stanie się z wersjami RS.

Idź do oryginalnego materiału