Chiński Changan w tej chwili wprowadza na rynki Europy swój model Deep Blue S07. Dni testowe w Londynie pozwoliły, aby zagraniczne media dowiedziały się o planowanej fabryce w Europie. Lokalizacja nie pozostało znana, ale jeszcze w tym roku marka pojawi się na 10 nowych rynkach Starego Kontynentu. Być może kwestią czasu jest jak przywiezie nam swoją nowość- trzecią generację modelu UNI-V.
Nowy Changan UNI-V o wysokich osiągach nazywane jest w Chinach „małym Lambo”
Trzecia generacja UNI-V to propozycja w postaci sportowego coupe, która według wielu może być bardziej odpowiednia dla młodszej grupy klientów na chińskim rynku, niż Xiaomi SU7. Changan pokazał oficjalnie wygląd modelu, którego oficjalny debiut nastąpi w przyszłym miesiącu.
Samochód zoptymalizowano pod względem wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego. W całkowitej czerni ogólnie wygląda bardziej sportowo. Temperament całego samochodu podkreślają także pomarańczowe wstawki z przodu i z boku nadwozia. Wydech dwustronny z czterema wylotami i elektrycznie podnoszony tylny spojler to zapowiedź przyjemności z jazdy. Przydymiony czarny projekt bardzo podoba się publiczności.
Przód samochodu zaprojektowano tak, by przyjął kształt nosa rekina. W porównaniu ze starym modelem, zoptymalizowano reflektory i zrezygnowano z bezramkowej osłony chłodnicy. Przód z nieco przesadzonymi wlotami powietrza podkreśla sportowego ducha tego modelu. Bok samochodu przez cały czas zachowuje klasyczny design fastback. Dla jego podkreślenia wykorzystano czarne, 19-calowe felgi i przyciągające wzrok pomarańczowe zaciski czterotłoczkowe.
UNI-V otrzymał nowe modne wnętrze i inteligentny system zasilania Blue Whale
Wnętrze UNI-V również jest centrum innowacji. Całość przeprojektowano tak, aby sprostać obecnym trendom. Kierownica jest większa, fotele sportowe, a dźwignia biegów ma nowy kształt. Konsola środkowa jest bardziej płaska, ekran instrumentów ma nowy styl i towarzyszy mu duży kwadratowy ekran multimediów. We wnętrzu znalazło się również 256-kolorowe światła otoczenia i 18-głośnikowy system audio.
Poza zmianami w estetyce UNI-V otrzymał nowy inteligentny system zasilania Blue Whale 3.0 Changan. Współczynnik oporu pojazdu 0,27 Cd, poprawia wydajność pojazdu. Changan UNI-V rozpędza się do maksymalnej prędkości 215 km/h i dysponuje mocą ponad 200 KM.
Jeśli chodzi o mechanikę, to nowy samochód wyposażono w nowy silnik Changan Smart New Blue Whale 3.0. Trafi do UNI-V w dwóch wersjach mocy do wyboru: 1.5T (192 KM) i 2.0T (245 KM). Pierwszy wariant rozpędza się do 205 km/h, a drugi do 215 km/h.
Mówi się, iż nowy samochód Changan ma trafić do przedsprzedaży pod koniec lipca, a oficjalny cennik pojawi się w sierpniu. W zeszłym roku Changan Automobile sprzedało za granicą 600 000 pojazdów, a tegorocznym celem jest osiągnięcie 1 miliona pojazdów. Ze względu na nałożenie przez UE Changan jest kolejną chińską marką, która planuje budowę europejskiej lokalnej fabryki.