
Toyota RAV4 to jeden z najważniejszych modeli na rynku. W nowym wydaniu wygląda zdecydowanie atrakcyjnej i nowocześniej niż do tej pory, ma bardziej dopracowane wnętrze i multimedia, a także oferuje nowy hybrydowy wariant. Oto Toyota RAV4 szóstej generacji.
Toyota RAV4 jest z nami od 1994 roku. Od tego czasu do dnia dzisiejszego na to auto zdecydowało się 15 mln osób. Co istotne, jeszcze w zeszłym roku, pomimo 6 lat na karku, jej aktualna generacja sprzedawała się znakomicie – znalazła ponad 1 mln klientów na całym świecie.
W nowym aucie Japończycy z pewnością pokładają jeszcze większe nadzieje. Tym bardziej iż Toyota RAV4 2026 mocno wyładniała, szczególnie z tyłu. Wymiary pozostały na zbliżonym poziomie do poprzednika, który mierzy 460 cm długości, 185 cm szerokości oraz 168 cm wysokości.

Ulepszone napędy hybrydowe
Do napędu Toyoty RAV4 2026 użyte zostaną wyłącznie zmodernizowane układy hybrydowe. Podstawowy wariant tego samochodu ma dysponować mocą 183 KM, natomiast w odmianie AWD-i (4x4), w której z tyłu znajduje się dodatkowy silnik elektryczny – 191 KM.
https://magazynauto.pl/testy/cupra-terramar-renault-rafale-toyota-rav4-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena,aid,5031Japończycy nie podali informacji na temat osiągów, ani zużycia paliwa. Wiadomo za to, iż układy hybrydowego RAV4 2026 cechują się m.in. poprawionymi układem przeniesienia napędu, jednostką sterującą oraz baterią trakcyjną.

Prawdziwą rewolucję przeszła hybryda plug-in. W jej przypadku zastosowano przede wszystkim większy o 30% akumulator, wyróżniający się udoskonalonym systemem chłodzenia oraz możliwością szybkiego ładowania.
Obecnie ma on pojemność 22,7 kWh i przyjmuje prąd z mocą 50 kW, co oznacza, iż na naładowanie go w zakresie 10-80% wystarcza 30 minut. Pokładowa ładowarka dysponuje z kolei mocą 11 kW (3 godziny do pełnego naładowania).
https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-luxury-niedrogi-konkurent-toyoty-rav4-warto-rozwazyc-test,aid,4048Nowy wariant silnikowy
W odmianie plug-in z napędem 4x4 Toyota RAV4 2026 ma również mocniejszy niż wcześniej przedni silnik elektryczny (204 KM). Łącznie to auto oddaje do dyspozycji kierowcy 304 KM, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,8 s, a na samym prądzie pokona 100 km.
Prawdziwą nowość w gamie tego samochodu stanowi hybryda plug-in z przednim napędem. Takie auto dysponuje mocą 268 KM. Aby lepiej wykorzystać zalety PHEV-a, Toyota opiera się na technologii geofencingu, korzystającej z licznych danych (m.in. ruch drogowy, trasa, styl jazdy kierowcy).

Dba ona o optymalną pracę napędu i np. przy zbliżaniu się do strefy niskoemisyjnej potrafi wcześniej doładować akumulator trakcyjny. W ten sposób nowe RAV4 porusza się w niej wyłącznie dzięki napędu elektrycznego.
Toyota chwali się zresztą, że stworzyła cały ekosystem dla hybryd plug-in. Obejmuje on m.in. ubezpieczenie PHEV, jak również rozwiązania z zakresu ładowania akumulatora trakcyjnego.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-ofiara-wlasnego-sukcesu-klienci-skarza-sie-na-opoznienia-w-dostawach-hybryd,aid,5078Bez panelu klimatyzacji
Toyota RAV 4 2026 to również zupełnie nowy kokpit. Znalazły się w nim dwa nowe ekrany, z których ten po stronie kierowcy ma przekątną 12,3”, natomiast centralny – 12,9”. Duża wnęka nad tym pierwszym wskazuje również na zastosowanie wyświetlacza head-up, rzucającego najważniejsze dane na przednią szybę.
W swoim najnowszym dziecku Toyota zrezygnowała z osobnego panelu klimatyzacji. Zamiast niego kierowca i pasażer obok mogą skorzystać z klawiszy do zmiany temperatury, znajdujących się u dołu centralnego ekranu. Obok nich umieszczono dwa kolejne – do odmrażania szyb – oraz pokrętło głośności.
Liczba przycisków w nowej Toyocie RAV4 została ograniczona głównie do tych na kierownicy oraz w konsoli środkowej. Znajdują się w niej m.in. przyciski trybów jazdy, ustawienia napędu czy włącznik funkcji Auto Hold.

Japończycy chwalą się, że nowy system informacyjno-rozrywkowy, oparty na oprogramowaniu Arene, wyróżnia się się prostą obsługą, konfigurowalnymi skrótami czy możliwością skorzystania z menu szybkich ustawień oraz z asystenta głosowego.
Ten ostatni ma rozpoznawać m.in. komendy dotyczące nawigacji, klimatyzacji i innych. Japończycy chwalą się, iż system multimedialny RAV4 2026 może być bezprzewodowo aktualizowany.
https://magazynauto.pl/porady/obsluga-dotykowa-w-aucie-wiecej-problemow-niz-korzysci-rzadko-kiedy-uda-sie-cos-ustawic-za-jednym-dotknieciem,aid,4332Toyota RAV4 2026 sama zmieni pas ruchu
Nowa Toyota RAV4 to również wyższy poziom bezpieczeństwa niż do tej pory. Jego serce stanowi w tej chwili system operacyjny Arene, integrujący w sobie układy Toyota T-Mate oraz Toyota Safety Sense.
Toyota w nowym RAV4 zastosowała m.in. poprawionego asystenta martwego pola ze wskaźnikiem informującym o zbliżaniu się innego pojazdu z tyłu, a także ulepszone systemy reagowania w razie ryzyka i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Kropkę nad i stawiają układ utrzymywania na pasie ruchu z funkcją zmiany pasa, a także hamulec pokolizyjny, mający wyhamować samochód po wypadku.
Toyota RAV4 2026 to również funkcja zdalnego parkowania dzięki telefona oraz poprawione działanie kamer dookoła nadwozia. Dzięki trójwymiarowemu obrazowi zapewniają one lepszą niż wcześniej orientację.
https://magazynauto.pl/porady/pojazdy-autonomiczne-rozwiazania-przyklady-historia-rozwoj-przyszlosc,aid,5149Polsce – w przyszłym roku
Zamówienia na Toyotę RAV4 2026 zostaną otwarte jeszcze we wrześniu 2025 roku. Z kolei pierwsze samochody powinny zawitać do naszego kraju w połowie stycznia przyszłego roku.
Cena? Na jej temat na razie nic nie wiadomo. Obecny model kosztuje od 176 100 zł w odmianie przednionapędowej oraz od 185 400 zł w wariancie 4x4.
1976