Nowa Toyota bZ5 oficjalnie trafia na pierwszy rynek. Patrząc na cennik i specyfikację, będzie się sprzedawać w hurtowych ilościach

1 dzień temu

Królowa samochodów benzynowych z technologią hybrydową oficjalnie wprowadziła na chiński rynek nowego SUV-a. Toyota, nadrabiając zaległości w ofercie pojazdów elektrycznych, po sukcesie w segmencie pojazdów hybrydowych zarzuca sieć na ten rozwijający się w ekspresowym tempie rynek samochodów bez paliwa.

Produkowany przez FAW Toyota bZ5 trafia na chiński rynek w 4 konfiguracjach

Toyota już w maju rozpoczęła przedsprzedaż swojego nowego elektrycznego SUV-a w Chinach. Średniej wielkości pojazd o nazwie bZ5 z większą przestrzenią staje się lepszą opcją dla elektrycznej Toyoty bZ3. W cenniku jest dostępny w 4 konfiguracjach: 550 JOY, 550 PRO, 550 PRO Smart Edition, 630 PRO.

Samochód wyposażono w inteligentny system wspomagania jazdy Toyota Pilot zbudowany przez Momenta Flywheel Big Model 5.0 + Toyota Safety Sense. W związku z tym bZ5 może się pochwalić szeregiem użytecznych funkcjonalności. SUV oferuje inteligentną nawigację w mieście i na autostradach, rozpoznawanie twarzy AI, możliwość rozmowy wideo w samochodzie, asystenta parkowania itp. Ponadto cała seria bZ5 otrzymuje w standardzie 9 poduszek powietrznych SRS i inteligentny system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Konstrukcja nadwozia typu fastback w połączeniu z 21-calowymi dwukolorowymi, półzamkniętymi felgami wygląda bardzo modnie. Ponadto zamknięta osłona chłodnicy, światła w kształcie litery C połączone paskami świetlnymi LED i duża, przyciemniana trapezowa osłona chłodnicy, nadają bZ5 sportowego charakteru. Chińczycy dostrzegli już potencjał japońskiego SUV-a jako świetną propozycję dla rodzin i godnego rywala dla Leapmotor 11 i Mazdy EZ-60. Obaj konkurenci Toyoty zwłaszcza pierwszy mogą się pochwalić długą listą zamówień. Spójrzmy na cenniki i specyfikację nowego SUV-a króla hybryd, który potrzebuje sukcesu na chińskim rynku.

foto: materiały producenta

Cena Toyoty bZ5 wróży hurtową sprzedaż elektrycznego SUV-a w Chinach

FAW Toyota bZ5 oficjalnie wprowadzona na rynek chiński 10 czerwca br. otrzymała cenę początkową 129 800 juanów. To nieco ponad 67 000 zł. Najdroższa konfiguracja to wydatek 159 800 juanów (ok. 83 000 zł). To konkurencyjna oferta jak na SUV-a, który mierzy 4780 mm o rozstawie osi 2880 mm.

Cała seria modelu korzysta z silnika o maksymalnej mocy 200 kW (330 Nm). Klienci mogą wybierać wśród dwóch opcji baterii: 65,28 kWh i 73,98 kWh. Zasięg wynosi odpowiednio 550 km i 630 km (CLTC). Model z najwyższej półki otrzymuje w standardzie system wspomagania jazdy miejskiej Momenta 5.0. jeżeli chodzi o uzupełnianie zapasów energii, to czas ładowania prądem stałym akumulatora 65,28 kWh z 30% do 80% wynosi 27 minut. Akumulatora 73,98 kWh potrzebuje na to 29 minut.

Jeśli chodzi o konkurencyjność Toyoty bZ5 na chińskim rynku, to systemy wspomagania jazdy Toyota Pilot i Momenta 5.0 i różne konfiguracje modelu, spełniają oczekiwania zwłaszcza młodych kierowców. Ponadto ujawniony cennik i dopłaty za wymianę samochodu doczekały się pozytywnej reakcji rynku. Będziemy zatem obserwować karierę tego modelu w Chinach i rzecz jasna na rynku globalnym. CZYTAJ TAKŻE: Toyota nadrabia zaległości. Nowy średniej wielkości SUV ma piękny design i praktyczne technologie

foto: FAW Toyota
Elektryczny SUV bZ5 oferuje w standardzie 9 poduszek powietrznych SRS i inteligentny system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, fot. Weibo

źródło: Autohome, FAW Toyota

Idź do oryginalnego materiału