Nowa Skoda Superb – wszechstronny awans

1 rok temu

Po wersji Combi oferta najnowszej Skody Superb wzbogaca się o wersję Liftback. Typowe dla tego modelu przestrzeń i komfort łączą się tu z rozwiązaniami z aut premium.

Skoda Superb cieszy się w Polsce ugruntowaną renomą – choćby w ubiegłym roku, mimo rychłej premiery następcy, jej sprzedaż wzrosła. Nowa generacja oferuje znane atuty tego modelu, na czele z przestronnością, znakomitą ergonomią miejsca kierowcy oraz komfortem, a jednocześnie reprezentuje nowy standard w dziedzinach wydajności napędów i łączności oraz zaawansowanych technologii.

Superb otrzymuje nową generację inteligentnych, matrycowych lamp LED z większą liczbą segmentów. Efekt: precyzyjniejsze oświetlenie.

Już design nowego Superba zapowiada zmiany – precyzyjne linie i przetłoczenia oraz optyczny nacisk na szerokość nadwozia akcentują smukłą, elegancką sylwetkę zarówno w przypadku Liftbacka, jak i Combi. To także kolejny model Skody, który wyznacza wzorce aerodynamicznej efektywności: współczynnik oporu powietrza, istotny dla zużycia paliwa i wygłuszenia, wynosi tu od 0,24.

Motyw optycznej szerokości kontynuuje starannie wykończony kokpit, który imponuje połączeniem dopracowanej koncepcji obsługi z analogowymi instrumentami oraz przejrzystymi cyfrowymi interfejsami. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie, efektowne detale oraz liczne miękkie powierzchnie sprawiają, iż wnętrze roztacza atmosferę szlachetności – a jednocześnie zachowuje typowy dla Superba wzorowy poziom praktyczności.

Nowa generacja modelu robi znaczący krok także pod względem technicznym – oferuje zmodyfikowane, wydajniejsze napędy, rozbudowane systemy wspomagające z nowymi nanoczujnikami (np. asystent omijania przeszkody), a także adaptacyjne zawieszenie z dwuzaworowymi amortyzatorami (osobna kontrola faz ugięcia i odbicia), które zapewniają nowy wymiar rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy.

1431

Nowa Skoda Superb – silniki i ceny: od 149 900 zł

Dane techniczne 1.5 TSI mHEV 2.0 TDI 150 2.0 TDI 193 4x4 Silnik Pojemność skokowa Układ cylindrów/zawory Moc maksymalna Maks. moment obrotowy Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa CENA OD
benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel
1498 cm3 1968 cm3 1968 cm3
R4/16 R4/16 R4/16
150 KM/5000 150 KM/3000 193 KM/3500
250 Nm/1500 360 Nm/1600 400 Nm/1750.
225 km/h 225 km/h 238 km/h
9,2 s 9,2 s 7,5 s
5,2 l/100 km 4,9 l/100 km 5,6 l/100 km
149 900 zł 166 950 zł 183 950 zł

Początkowo gama Superba obejmuje 1,5-litrową benzynową miękką hybrydę (150 KM, przedni napęd) oraz dwa turbodiesle: 150 KM (przedni napęd) i 193 KM (4x4). Wszystkie silniki seryjnie współpracują z automatyczną skrzynią DSG. Superb jest objęty 3-letnią gwarancją mechaniczną (do 60 000 km).

Już niedługo – hybryda plug-in iV

Niebawem do gamy nowego Superba dołączy także hybrydowy wariant plug-in iV z 1,5-litrowym benzynowym silnikiem turbo (dostępny dla wersji Combi), o mocy systemowej 204 KM. Za sprawą pojemnego akumulatora (25,7 kWh) jego zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP ma wynosić ok. 100 km, co sprawia, iż w zakresie codziennych lokalnych podróży będzie można go używać niczym „elektryka.”

Idź do oryginalnego materiału