Nowa Omoda 5 Hybrid już w Polsce. Ten SUV będzie hitem w tej cenie

2 godzin temu

Nowa Omoda 5 Hybrid zadebiutowała w Polsce i ma wszystko, by zostać hitem. 224 KM mocy, zasięg do 1000 km i cena od 119 500 złotych to zestaw, który może mocno namieszać w segmencie hybrydowych SUV-ów.

Omoda 5 Hybrid – nowy etap dla marki w Polsce

3 października, podczas jubileuszu marki Omoda & Jaecoo w Polsce, zaprezentowano nowy model Omoda 5 Hybrid. Nowa Omoda 5 Hybrid to zmodernizowany design Art in Motion i naprawdę mocny układ hybrydowy. Zmieniony względem dotychczasowej wersji spalinowej przód ma trójwymiarowy grill. Widać też nowy układ świateł do jazdy dziennej połączonych czarną listwą z logo Omoda i mocne przetłoczenia nadwozia.

Źródło: Omoda

Producent mówi o strategicznym kroku w stronę elektryfikacji gamy, ale nie da się ukryć, iż ten model ma po prostu ogromny potencjał sprzedażowy. Omoda 5 to przebój sprzedaży w Polsce, a w wersji hybrydowej, w podanej cenie, z pewnością będzie stanowić alternatywę dla aut hybrydowych KIA, Toyota i innych producentów. Przypominam, iż spalinowa Omoda 5 sprzedała się już w ponad 280 000 egzemplarzy na świecie, z czego 5400 w Polsce.

Auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort (119 500 zł) i Premium (136 500 zł). Cena Omoda 5 Hybrid nie szokuje – to jedna z tańszych hybryd w swoim segmencie. A wyposażenie i specyfikacja techniczna auta?

Źródło: Omoda

Hybrydowy napęd o mocy 224 KM i zasięg 1000 km

Pod maską nowej Omoda 5 Hybrid pracuje układ o łącznej mocy 224 KM i momencie obrotowym 295 Nm. To połączenie silnika benzynowego 1.5 TGDI z dwoma silnikami elektrycznymi (204 KM i 136 KM) oraz dedykowaną skrzynią DHT.

System pracuje w trzech trybach: EV (elektryczny), hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy, zapewniając podobno dobrą dynamikę i błyskawiczną reakcję na gaz.

Źródło: Omoda

Producent określa średnie zużycie paliwa na 5,3 l/100 km, co przekłada się na choćby 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu. To wynik, którego mogą pozazdrościć drożsi konkurenci pokroju Toyota C-HR Hybrid.

Omoda: wnętrze klasy premium, dobre wyciszenie i bezpieczeństwo

Kokpit Omoda 5 Hybrid zdominowały dwa zakrzywione ekrany 12,3 cala, które tworzą cyfrowy zestaw wskaźników i centrum multimediów. System obsługuje Android Auto i Apple CarPlay bezprzewodowo, a w środku pojawiła się też ładowarka indukcyjna.

Źródło: Omoda

Producent chwali się także wyciszeniem. Przy prędkości 120 km/h poziom hałasu z tyłu wynosi 63,4 dB, co jest wynikiem lepszym niż w wielu SUV-ach segmentu C.

Omoda 5 Hybrid została też wyposażona w aż 20 systemów ADAS, w tym m.in.:

  • asystenta utrzymania pasa ruchu (LDP),
  • monitorowanie martwego pola (BSD),
  • adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku (ACC, TJA),
  • system zapobiegający kolizjom (IES).
Źródło: Omoda

Dodatkowo w aucie zastosowano centralną poduszkę powietrzną oddzielającą kierowcę i pasażera podczas kolizji bocznych oraz konstrukcję z 78% stali o wysokiej wytrzymałości, co znacząco poprawiać ma bezpieczeństwo pasażerów. Widać, iż Omoda chce konkurować z najlepszymi nie tylko ceną, ale też poziomem bezpieczeństwa

Omoda 5 Hybrid – sześć kolorów nadwozia i długa gwarancja

Hybrydowa Omoda 5 dostępna jest w sześciu kolorach nadwozia, w tym Phantom Gray, Blood Red i Aviation Silver. Dwa ostatnie można zamówić w wersji z czarnym dachem Carbon Black.

Omoda 5 Hybrid zostanie objęta gwarancjami: mechaniczną na 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat lub 150 000 km oraz 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.

Nowa Omoda 5 Hybrid to dowód, iż chińskie marki coraz śmielej wchodzą na polski rynek. W segmencie SUV-ów konkurencja rośnie z miesiąca na miesiąc, a w tej cenie Omoda może zagrozić choćby Toyocie C-HR i Kii Niro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze tej jesieni.

Xiaomi SU7 Ultra. Pierwszy krok poza rynek chiński

Źródło: Omoda

Omodasamochody hybrydowesamochody spalinowe
Idź do oryginalnego materiału