Kia Carnival / Sedona czwartej generacji nie ma nic wspólnego z minivanem. Ze względu na spore rozmiary koreański producent chce, by ją określać mianem „Grand Utility Vehicle”. To pewnie dlatego, iż na swój pokład może zabrać choćby 11 osób.
Nowa Kia Sedona / Carnival jest większa od poprzednika, który na rynku funkcjonował od 2014 roku. Jej całkowita długość wzrosła o 40 mm do 5155 mm, a rozstaw osi rozciągnięto o 30 mm (3090 mm). Ma również krótszy przedni zwis i dłuższą maskę.
Wnętrze Kii Sedona prezentuje się bardziej premium niż kiedykolwiek wcześniej
Kia Sedona dołożyła wszelkich starań, by kabina była bardziej komfortowa i cichsza. Zastosowanie w pełni niezależnego zawieszenie oraz dodatkowego materiału wygłuszającego i pełnej osłony podwozia wpłynęło na obniżenie hałasu i wibracji. We wnętrzu pojawiły się również lepszej jakości materiały wykończeniowe. Poza tym zmiany objęły nowy 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników i przeprojektowanie systemu sterowania klimatyzacją.
W najbardziej luksusowej 7-osobowej konfiguracji fotele są obrotowe. Z kolei wybór najpraktyczniejszego układu siedzeń umożliwia podróżowanie całego przedszkola (11 osób licząc z kierowcą). Pojazd może poszczycić się ogromnym bagażnikiem. Złożenie wszystkich foteli tworzy przestrzeń o pojemności 2905 litrów i zamienia Carnivala w funkcjonalnego vana.
Pod maską Kia Sedona do wyboru trzy silniki
Obok diesla o pojemności 2,2 l i mocy 200 KM do wybory będą dwie jednostki benzynowe 3,5 V6. Topowy motor z doładowaniem generuje 290 KM, słabszy cechuje się mocą 268 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią.
Kia Carnival/ Sedona trafi na rynek w Korei Południowej jeszcze w trzecim kwartale tego roku. Później zadebiutuje na kolejnych rynkach, m.in. w USA. W Europie, gdzie minivany rodzinne są w odwrocie (Seat Alhambra, Volkswagen Sharan), możemy o niej raczej zapomnieć.
Zdjęcia: motor1.com
Przeczytaj również: Koniec produkcji Seata Alhambry