- Kia EV4 to pierwszy elektryczny model marki, który nie należy do segmentu SUV-ów – jest dostępny jako hatchback i fastback
- Wszystkie wersje EV4 są dostępne w ramach rządowego programu „NaszEauto”
- Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł cena EV4 hatchback zaczyna się już od 143 900 zł
- Obydwie wersje nadwoziowe EV4 wyróżniają się innowacyjną i odważną stylistyką
- W standardzie Kia EV4 oferuje zaawansowane systemy asystujące i bogate wyposażenie seryjne
- Produkcja EV4 hatchback ruszy już w sierpniu w fabryce w Żylinie na Słowacji. Będzie to pierwszy elektryczny samochód marki Kia produkowany w Europie


Ceny KIA EV4 w Polsce
Ceny EV4 hatchback zaczynają się od 173 900 zł za model w wersji Air z 204-konnym silnikiem i akumulatorem, który może zmagazynować 58,3 kWh energii elektrycznej i kończą na 230 900 zł za EV4 GT-Line z akumulatorem o „pojemności” 81,4 kWh. Cennik EV4 Fastback otwiera model w wersji Earth za 192 900 zł z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem magazynującym 58,3 kWh energii elektrycznej. Cennik EV4 Fastback zamyka wersja GT-Line, napędzana również 204-konnym silnikiem, ale z akumulatorem o „pojemności” 81,4 kWh. Wersję tę wyceniono na 237 900 zł. Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł w ramach programu „NaszEauto” ceny zaczynają się od 143.900 zł i kończą na 207.900 zł.

Kię EV4 można uznać za elektryczny odpowiednik spalinowego Ceeda. To pierwszy elektryczny model marki Kia jednocześnie o klasycznych rodzajach nadwozia i innowacyjnej, odważnej stylistyce. Świeże podejście do designu prezentuje zwłaszcza dynamicznie stylizowana Kia EV4 Fastback. Współczynnik oporu powietrza, wynoszący zaledwie 0,23, zapewnia EV4 także doskonałą wydajność aerodynamiczną. Oprócz opływowej sylwetki ma wpływ na nią również w pełni osłonięte podwozie.

Kia EV4 – dwa rodzaje nadwozia i dwa akumulatory do wyboru
Nowa KIA EV4 hatchback ma długość 4430 mm, a w nadwoziu fastback – o 30 cm więcej. Rozstaw osi obydwu wersji nadwoziowych wynosi 2820 mm, czyli jest o aż 17 cm większy niż rozstaw osi Ceeda. Dzięki temu nadwozie o kompaktowych rozmiarach oferuje więcej miejsca dla pasażerów z tyłu, niż tradycyjne samochody klasy średniej. Wszystko za sprawą platformy E-GMP. Pozwala ona na konstruowanie samochodów z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami, dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni w kabinie. Szerokość EV4 hatchback i EV4 Fastback jest identyczna i wynosi 1860 mm. Na wysokość model 5-drzwiowy przerasta 4-drzwiowy o jedynie 5 mm. Nieco większa różnica jest widoczna w wypadku pojemności bagażnika. W fastbacku ma on 490 l, w hatchbacku o 55 l mniej.

Napęd
Niezależnie od rodzaju nadwozia Kia EV4 jest oferowana z silnikiem o mocy 204 KM i z dwoma rodzajami akumulatora do wyboru – 58,3 kWh lub 81,4 kWh. Silnik umieszczono z przodu i napędza on przednie koła. Akumulator, który może zgromadzić więcej energii elektrycznemu 5-drzwiowemu EV4 zapewnia zasięg w cyklu mieszanym WLTP aż 625 km*. Tylko 29 minut* potrzeba, aby stan naładowania akumulatora o mniejszej „pojemności” zwiększyć z 10 do 80 procent i to przy napięciu systemu wynoszącym 400 V. W wypadku EV4 wyposażonego w akumulator 81,4 kWh wymaga to jedynie dwóch minut więcej. Tak niewielka różnica w czasie ładowania wynika z faktu, iż akumulator, który może zmagazynować więcej energii elektrycznej można ładować z większą mocą niż „baterię” o mniejszej „pojemności”. W obu wypadkach, krzywe ładowania maksymalnie wypłaszczono, aby wysoką moc ładowania utrzymać przez jak najdłuższy czas ładowania.

Obydwie „baterie” oferowane do EV4 to zestawy akumulatorowe już czwartej generacji. Przeszły nie tylko intensywne testy wytrzymałościowe na dystansie 110 tysięcy kilometrów w różnych strefach geograficznych, ale również testy wydajności przy maksymalnym obciążeniu podczas 10 tysięcy kilometrów przejechanych po Północnej Pętli Nürburgringu. Po testach zarówno drogowych, jak i na torze inżynierowie stwierdzili zachowanie aż 95% „pojemności” baterii. Zasługa w tym, między innymi, zaawansowanych systemów balansowania ogniw i zarządzania ich temperaturą, które pozwalają utrzymać temperaturę akumulatora w bezpiecznych granicach choćby przy dużym obciążeniu, co przekłada się na dłuższą żywotność i niezmienną wydajność „baterii”. Dlatego od chwili wprowadzenia EV4 Kia wydłuża gwarancję na akumulator w samochodach z roku modelowego 2026. od dzisiaj wynosi ona 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Po tym okresie Kia gwarantuje zachowanie 70% „pojemności” akumulatora.









Nowa Kia EV4 – bogate wyposażenie seryjne
Mimo wielu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i nowoczesnych multimediów, KIA EV4 obsługuje się łatwo i intuicyjnie. Odbywa się to za pośrednictwem zarówno klasycznych przycisków, jak i nowoczesnych elementów sterowania.

Łatwe dostęp do wnętrza, uruchomienie silnika i zdalne sterowanie wybranymi funkcjami zapewnia cyfrowy klucz Digital Key 2.0. Można go udostępnić maksymalnie 15 urządzeniom, w tym również smartwatchowi Apple Watch. Cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala, 5,3-calowy dotykowy panel do sterowania klimatyzacją i dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala, połączono taflą szkła w 30-calowy zestaw wyświetlaczy. System multimedialny umożliwia użytkownikom korzystanie z nowych motywów wyświetlania, opartych na motywach związanych z NBA czy z bajkami Disneya. Zdalne aktualizacje OTA (Over-the-Air) umożliwiają przeprowadzanie aktualizacji systemu auta za pośrednictwem telefonu.

Najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu transferu danych przenoszą system multimedialny EV4 na wyższy poziom. Oferują bogatą gamę opcji rozrywki, w tym dostęp do kanałów YouTube, Netflix, Disney+ oraz gier, a choćby karaoke. EV4 oferuje więc dostęp do jednej z najbardziej kompleksowych rozrywek w samochodzie.
Fotele z funkcją relaksu i nastrojowe oświetlenie pozwalają stworzyć komfortową atmosferę podczas odpoczynku. Natomiast tzw. tryb teatralny optymalizuje ustawienia 30-calowego wyświetlacza, oświetlenia wnętrza i systemu dźwiękowego z ośmioma głośnikami. W EV4 GT-Line seryjny jest sprzęt audio marki Harman Kardon, który do wersji Business Line można dokupić za 2500 zł.

Bezpieczeństwo
Systemy bezpieczeństwa obejmują monitorowanie zmęczenia kierowcy, autonomiczne hamowanie z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowanie na skrzyżowaniach podczas skrętu w lewo, jeżeli z przeciwka nadjeżdża samochód, z którym groziłaby kolizja oraz wspomaganie ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji, asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu z wykrywaniem rąk na kierownicy, aktywny tempomat i zdalne parkowanie, obsługujące zarówno wjazd, jak i wyjazd z miejsca parkingowego. Nowa Kia EV4 została zaprojektowana tak, aby uzyskać 5 gwiazdek w teście Euro NCAP (z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa).
Wybrane elementy wyposażenia seryjnego poszczególnych wersji EV4:
Air
7 poduszek powietrznych, asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA 2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD), Inteligentny ogranicznik prędkości (ISLA), asystent jazdy po autostradzie (HDA), aktywny tempomat (SCC 2), panoramiczny potrójny wyświetlacz (12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego), bezprzewodowe Android Auto / Apple CarPlay, przednie reflektory LED, przednie i tylne czujniki parkowania, regulacja wysokości foteli, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, czujnik deszczu, system bezkluczykowy Smart Key, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Earth
(dodatkowo do wersji Air) – system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją zatrzymania (BCA), automatycznie chowane i odchylane klamki zewnętrzne, podgrzewane kierownica oraz fotele z 3-stopniową regulacją, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, przyciemniane szyby tylne, ładowarka bezprzewodowa, technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V).
Business Line
(dodatkowo do wersji Earth) – inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED w stylistyce kostek, funkcja świateł powitania, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy, fotel kierowcy regulowany elektrycznie, podgrzewane skrajne siedzenia tylnej kanapy, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, zagłówki foteli przednich typu „Mesh”, tapicerka materiałowo-skórzana (skóra wegańska), 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, kolorowy wyświetlacz Head-up Display, kluczyk cyfrowy Digital Key 2.0, a także pompa ciepła.

GT-Line
(dodatkowo do wersji Business Line) – system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z przeszkodą (PCA), system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji (FCA 2), boczne czujniki parkowania, system kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360° (SVM), system monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym (BVM), zewnętrzna stylistyka GT-Line, trójramienna spłaszczona u dołu, wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą wegańską, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu pasażera, fotele regulowane elektrycznie z funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, wentylowane fotele, fotele z funkcją relaksu, tapicerka ze skóry wegańskiej, aluminiowe nakładki na pedały, system zdalnego parkowania (RSPA), asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu (HDA 2), system nagłośnienia premium Harman Kardon.

Nowa Kia EV4 – dynamiczne adekwatności jezdne i dobre osiągi
Zawieszenie z przodu wykorzystuje kolumny McPhersona, z tyłu jest wielowahaczowe. W połączeniu z zastosowaniem amortyzatorów z zaworami trzeciej generacji, które reagują na częstotliwość drgań oraz hydraulicznych tulei, zawieszenie EV4 emituje również mniej hałasu i wibracji podczas pracy i zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności. Ulepszona geometria przedniego zawieszenia i wzmocnienie nadwozia w kluczowych miejscach poprawiają także stabilność EV4 na zakrętach. Zapewniają także dynamiczne reakcje. O 50% zmniejszony wpływ nierówności na układ kierowniczy zapewnia jego bardziej bezpośrednie działanie i poprawia wrażenia z jazdy.
W zależności od wielkości akumulatora i rozmiaru kół, EV4 przyspiesza od 0 do 100 km/h od 7,4 do 7,8 s. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna w wypadku wszystkich odmian wynosi 170 km/h. Kia EV4 z akumulatorem 58,3 kWh pociągnie przyczepę hamowaną o masie własnej 500 kg. Z akumulatorem 81,4 kWh masa przyczepy może zaś wzrosnąć do 1000 kg.

Kia EV4 dzięki temu, iż jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych spełnia różnorodne potrzeby klientów. Nowa KIA EV4 Fastback jest produkowana w zakładach Autoland Gwangmyeong EVO w Korei, natomiast hatchback będzie produkowany wyłącznie na Słowacji. Produkcja fastbacka rozpoczęła się już w połowie marca, a hatchbacka – przeznaczonego do sprzedaży wyłącznie w Europie – rozpocznie się w sierpniu.
Pierwsze EV4 w obydwu wersjach nadwoziowych pojawią się w salonach już we wrześniu. Od początku sprzedaży Kia EV4 hatchback będzie dostępna w wersjach Air oraz Business Line i GT-Line. Kia EV4 Fastback zadebiutuje w salonach w wersjach Business Line i GT-Line. Samochody w wersji wyposażenia Earth znajdą się w ofercie od grudnia 2025 roku.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.
