Nowa Honda CR-V – wrażenia z jazdy szóstą generacją japońskiego SUV-a

5 miesięcy temu

Najnowsze wcielenie CR-V to już szósta generacja największego SUV-a Hondy. Japońskiemu producentowi udało się stworzyć przestronne, dopracowane i spójne auto z bogatym, nowoczesnym wyposażeniem. Zainteresowani zakupem mogą być jednak nieco zaskoczeni cenami tego modelu.

  • Szósta generacja Hondy CR-V dostępna jest w dwóch wariantach hybrydowych
  • Wyposażenie obejmuje szereg zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy

Honda CR-V jest w tej chwili raczej rzadko spotykana na naszych drogach. Ten duży SUV to jednak jeden z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Właśnie zaprezentowana szósta generacja modelu ma znacząco poprawić udział producenta w rynku europejskim.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/honda-planuje-zdecydowanie-wzmocnic-swoja-pozycje-w-europie-czy-ma-szanse-dogonic-konkurencje,aid,3446

A szanse na to wyglądają obiecująco. Na początku będą dostępne dwie wersje silnikowe: wydajna pełna hybryda oraz hybryda typu plug-in o zasięgu elektrycznym wynoszącym choćby 82 km. Pierwszą jazdę odbyliśmy pełną hybrydą e:HEV, która według przewidywań Hondy ma stanowić większość sprzedaży CR-V.

Nowa Honda CR-V oferuje wyjątkowo dużo miejsca zarówno dla pasażerów, jak i ich bagaży. W zawieszeniu wykorzystano aktywnie tłumiące amortyzatory. Honda

Przestronna i dobrze wyposażona

Zanim wyruszymy w drogę, przyjrzyjmy się wnętrzu SUV-a o długości 4,71 m i szerokości 1,87 m. Rzeczywistość potwierdza to, co sugerują wymiary: CR-V jest niezwykle przestronnym pojazdem. Oferuje niezrównaną swobodę ruchu zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie. Konstruktorzy pomyśleli również o bagażu. Pojemność kufra wynosząca od 587 do 1642 l sprawia, iż Honda sprosta choćby bardziej wymagającym zadaniom transportowym.

Wysokie standardy spełnia też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W standardzie dostajemy nawigację, usługi online, podgrzewane fotele i kierownicę, a także przesuwaną kanapę. Seryjnie zamontowano również pakiet bezpieczeństwa Honda Sensing 360, który obejmuje najnowocześniejsze systemy monitorowania, eliminujące wszystkie martwe pola wokół pojazdu i tym samym minimalizujące ryzyko kolizji.

Zamiast klasycznej dźwigni zmiany biegów Honda stosuje panel z przyciskami. Po raz pierwszy w CR-V dostępny jest wyświetlacz typu head-up. Jakość materiałów robi dobre wrażenie, podobnie jak łatwość obsługi. Honda
Zaawansowany system rozpoznawania znaków wyświetla je na ekranie wskaźników, powiadamia też wcześniej o zbliżających się znakach (np. stop). Honda

Nowa Honda CR-V – komfort i prowadzenie

Nowa Honda CR-V robi nienaganne wrażenie także podczas jazdy. Seryjne zawieszenie wykorzystujące aktywnie tłumiące amortyzatory (amplitude reactive) doskonale wybiera większość nierówności i przyczynia się do opanowania, jakim CR-V błyszczy podczas przemierzania dłuższych tras.

Typowo dla marki, dużemu SUV-owi nie brak też jednak talentu do pokonywania zakrętów. Wyposażona w komunikatywny układ kierowniczy Honda gwałtownie i chętnie wpisuje się w choćby najciaśniejsze łuki, a napęd na wszystkie koła (dostępny za dopłatą) zapewnia bardzo dobrą trakcję.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/honda-zr-v-e-hev-pierwsza-jazda,aid,3418

Jak się jeździ pełną hybrydą?

Opisywana Honda CR-V e:HEV dysponuje najnowocześniejszą technologią pełnej hybrydy producenta. Zmodyfikowany silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona współpracuje tu z jednostką elektryczną. Oba silniki, w zależności od sytuacji na drodze i zapotrzebowania na moc, razem przekazują napęd na koła lub działają samodzielnie. Mocą zarządza system, który Honda nazwała „dwusilnikowym automatycznym przenoszeniem napędu”.

Sercem napędu hybrydowego jest 2-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona. Honda

W praktyce CR-V prowadzi się przez większość codziennej jazdy niemal jak auto elektryczne. Wynika to również z faktu, iż przy niższych prędkościach za napęd odpowiada wyłącznie jednostka elektryczna. System spontanicznie oddaje moc także podczas szybszej jazdy, a kierowca prawie nie zauważa skomplikowanego współdziałania pojedynczych komponentów.

Podczas większości codziennych sytuacji nie powinno brakować nam mocy. Japoński samochód (wersja AWD) o masie 1800 kg przyspiesza z 0 do 100 km/h w 9,4 s i rozpędzi się maksymalnie do 187 km/h. Producent obiecuje też imponującą jak na tej wielkości pojazd wydajność, Honda CR-V e:HEV AWD ma zużywać średnio 6,7 l/100 km – ale będzie to jeszcze musiała udowodnić w teście.

Dane techniczne Honda CR-V e:HEV Silnik Pojemność skokowa Układ cylindrów/zawory Moc maksymalna (benz.) Moc maksymalna (elektr.) Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa CENA * dane dla wersji AWD
benzynowy + elektr.
1993 cm3
R4/16
148 KM
184 KM
194 (187)* km/h
9,0 (9,4)* s
5,9 (6,7)* l/100 km
od 213 900 zł

Nowa Honda CR-V z pełnym napędem hybrydowym startuje od 213 900 zł w bogato wyposażonej wersji Elegance. Wyższy wariant Advance, wyceniony na 244 400 zł, wzbogacono o napęd AWD, wentylowane fotele, ogrzewane siedzenia drugiego rzędu, wyświetlacz head-up czy system nagłośnienia Bose. Ceny CR-V z hybrydą plug-in zaczynają się od 278 600 zł.

Akumulator wersji e:PHEV ma 17,7 kWh pojemności, co ma zapewnić zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 82 km. Czas ładowania to 2,5 godziny (moc wyjściowa 6,8 kW). Cena wersji plug-in hybrid startuje z poziomu 278 600 zł. Honda

Honda CR-V – naszym zdaniem

Nowa Honda w równym stopniu przekonuje neutralnymi adekwatnościami jezdnymi, co praktycznością. Efektywny napęd hybrydowy też idzie z duchem czasu. Podobnie jak systemy wsparcia podnoszące poziom bezpieczeństwa.

ocena 4,5/5

Nowa Honda CR-V to spójne i udane auto, które ma szanse ponownie przyciągnąć klientów do salonów Hondy, oby tylko nie odstraszyły ich ceny.

1339

Idź do oryginalnego materiału