Nowa Honda Civic e:HEV, czyli hybryda na rynek europejski

profiauto.pl 2 lat temu

Honda Civic 11. generacji zadebiutowała oficjalnie w 2020 roku w USA, więc jej wygląd nie jest żadnym zaskoczeniem. Na Starym Kontynencie będzie występować wyłącznie w wersji zelektryfikowanej.

Honda Civic e:HEV jest mocną hybrydą

Układ napędowy e:HEV składa się z 2-litrowego 4-cylindrowego silnika pracującego w cyklu Atkinsona i dwóch jednostek elektrycznych zamontowanych z przodu, a także z 72-ogniwowego akumulatora litowo-jonowego. Łączna moc układu wynosi 184 KM i 315 NM momentu obrotowego.

Honda twierdzi, iż zastosowane ulepszenia w jednostce spalinowej zapewniają jeden z najwyższych współczynników sprawności energetycznej na poziomie 41%. To znakomity rezultat dla pojazdu produkcyjnego.

Sama hybryda działa inaczej niż układ typowy dla Toyoty. Za siłę napędową odpowiadają współpracujące ze sobą silniki elektryczne. Energię dla nich dostarcza silnik spalinowy. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni e-CVT. Na uwagę wg. producenta zasługuje spalanie, które ma nie przekraczać 5 l/100 km.

Układ napędowy przełącza się automatycznie między trybami EV, Hybrid i Engine Drive bez udziału kierowcy, który ma dostęp do ustawień Eco, Normal, Sport i individual.

Wnętrze jest nowoczesne i świeże

To duża zmiana na korzyść względem kokpitu z poprzednika. Jest większe i przestronniejsze, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi o 35 mm oraz wykończone lepszymi materiałami. Znajdziemy w nim 7-calowy ekran multimediów (9 cali w opcji) i 10,2-calowy zestaw cyfrowych wskaźników. Na pokładzie jest także 12-głośnikowy system nagłośnienia Bose.

Honda Civic posiada również 11 poduszek powietrznych. Poza tym wyposażona jest w najnowszą wersję pakietu Honda Sensing z zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa, które obejmują m.in. asystenta martwego pola, system utrzymania na pasie ruchu, czy adaptacyjny tempomat.

Hondę Civic e:HEV hybrid zobaczymy w salonach na jesieni tego roku.

Źródło: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału