
Subaru Forester to lubiany, szczególnie za oceanem, SUV klasy średniej, który w ofercie japońskiej marki pozostaje już ponad ćwierć wieku. Najnowsza, szósta generacja właśnie zadebiutowała na targach w Los Angeles.
Debiut nowej generacji Forestera akurat na targach w LA nie powinien nikogo dziwić. To właśnie w USA ta japońska marka jest wyjątkowo mocnym graczem, uzyskując wyniki sprzedaży, o jakich w Europie może najwyżej marzyć.
By nie być gołosłownym: od stycznia do września tego roku Subaru znalazło w Stanach Zjednoczonych 467 tys. chętnych na swoje samochody. W tym samym czasie na Starym Kontynencie auta tej marki kupiło 16 411 osób (a to i tak aż o 45% więcej niż w tym samym okresie 2022 r.).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/subaru-crosstrek-kompaktowy-crossover-ktory-zastepuje-model-xv,aid,3564W USA trzy modele idą niemal łeb w łeb, notując wysoką sprzedaż: to Crosstrek, Outback i właśnie Forester. Ten ostatni, najbardziej nas w tym momencie interesujący, kupiono w 106 345 szt. (I-IX 2023 r.), a w tym samym czasie w Europie były to 3742 egzemplarze.
Zmodernizowana płyta – z korzyścią dla komfortu
Nowy Forester korzysta ze zmodyfikowanych rozwiązań technicznych poprzednika, w tym najważniejszego podzespołu, czyli płyty podłogowej, która została jednak zmodernizowana, stała się sztywniejsza, a dzięki wprowadzonym zmianom poprawie ma ulec komfort jazdy (w tym akustyczny).
https://magazynauto.pl/testy/subaru-forester-2-0i-l-e-boxer-platinum-test,aid,3016Forester w nowym wcieleniu w zasadzie zachował rozmiary poprzednika – jest od niego tylko o 2 cm dłuższy (ma 466 cm) i o 1,5 cm szerszy (183 cm). Rozstaw osi (267 cm) oraz wysokość (173 cm) są takie same jak dotąd.
Napęd na cztery koła i boxer – nie mogło być inaczej
Oczywiście Forester nie może mieć napędu innego niż na cztery koła, ale jak zaznaczono, również w tym przypadku wprowadzono udoskonalenia, dzięki którym praca układu ma być sprawniejsza i szybsza. Pozostawiono także system X-Mode, który ułatwia jazdę poza asfaltowymi drogami.
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a wywodzi się z WRX-a. Forester otrzymał też najnowszą wersję systemów wsparcia kierowcy (EyeSight), które mają działać jeszcze płynniej i skuteczniej niż w poprzedniku.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-subaru-forester-i-fs-2-0-s-turbo-2000-test-dlugodystansowy,aid,1473W USA Forester jest napędzany silnikiem czterocylindrowym, wolnossącym boxerem 2.5, rozwijającym 180 KM i 241 Nm. Połączono go ze sprawną bezstopniową przekładnią Lineartronic. Trudno na razie powiedzieć, czy taka jednostka trafi do auta w specyfikacji europejskiej (może zastąpi ją zelektryfikowany boxer 2.0), podobnie jak to, kiedy nowy model w ogóle zjawi się na rynkach Starego Kontynentu. Poinformujemy o tym, gdy tylko uda się ten fakt ustalić.






