Nowa generacja Renault Duster zmierzająca do Indii: jak to będzie wyglądać

1 rok temu

Jeśli myślałeś, iż Renault Duster nie jest już odpowiedni w Indiach, pomyśl jeszcze raz, ponieważ Renault już pracuje nad wprowadzeniem Dustera nowej generacji do tego kraju. Renault potajemnie opracowuje całkowicie nowego Dustera, opartego na całkowicie nowej platformie przeznaczonej na rynek indyjski. Dzięki temu posunięciu Renault Duster powraca do segmentu średniej wielkości SUV-ów, w którym kiedyś był pionierem i dominował, dopóki nie przejął go Hyundai Creta.

Renault Duster poprzedniej generacji był oparty na platformie B0 i miał nieco ekonomiczny wygląd. Jednak Duster nowej generacji będzie oparty na niższej wersji platformy CMF-B Renault-Nissan. Oczekuje się, iż będzie się nazywał CMF-B LS, a ta nowa platforma będzie miała zmiany specyficzne dla Indii, podobnie jak platforma MQB-A0-IN Volkswagena dla Indii, która jest oparta na globalnej platformie MQB marki.

Przeczytaj także: 10 samochodów DC Design i jak wyglądają w PRAWDZIWYM świecie: Maruti Swift do Mahindra XUV500

W Internecie pojawiło się kilka cyfrowych renderingów Renault Duster nowej generacji, a oto wersja stworzona przez Kolesę, dająca wyobrażenie o drastycznych zmianach w projekcie Dustera dla Indii. Specyficzny dla Indii Renault Duster będzie miał nowe, ostro wyglądające elementy stylistyczne Dacii Duster dostępnej za granicą, która otrzymała elementy w stylu Y na przednim grillu, reflektorach i tylnych światłach.

Inaczej niż wcześniej, nowy Renault Duster będzie miał przednie i tylne światła wykonane w całości w technologii LED, przynajmniej w najbogatszych wariantach. Jednak Duster przez cały czas będzie miał wyprostowaną i muskularną sylwetkę, dzięki czemu jest najbardziej podobny do SUV-a w swojej kategorii. Oznacza to, iż nowy Duster będzie miał lekko poszerzone nadkola, wysoki prześwit (prawdopodobnie najlepszy w swoim segmencie) oraz pionowo ustawioną maskę.

Napędzane będą silnikami benzynowymi

Renault potwierdziło już, iż nie będzie już inwestować w silniki Diesla na indyjski rynek samochodowy. Oznacza to, iż Duster nowej generacji będzie dostępny wyłącznie z silnikami benzynowymi przeznaczonymi na rynek indyjski. Spekuluje się, iż nowy Duster pojawi się z benzynowo-hybrydowym układem napędowym, co uczyni go bezpośrednim konkurentem dla Maruti Suzuki Grand Vitara, Toyoty Urban Cruiser Hyryder i niedługo wprowadzonego na rynek średniej wielkości SUV-a z napędem benzynowym i hybrydowym. Hondy. Istnieje również niewielkie prawdopodobieństwo, iż Renault może zaoferować wariant z napędem na wszystkie koła dla Dustera nowej generacji, podobnie jak w modelu poprzedniej generacji.

Nowa generacja Renault Duster pozostało odległa, a jej premiera w Indiach zaplanowana jest na początek 2025 roku. Jednak tym razem Duster będzie oferowany jako bardziej luksusowy i bogaty w funkcje SUV, zachowując jednocześnie solidność i przyjemność prowadzenia. -charakterystyka napędu.

Wprowadzony na rynek w 2012 roku

W lipcu 2012 roku Renault wprowadziło Dustera w Indiach, który gwałtownie zyskał popularność dzięki dobrze dostrojonej jakości jazdy i dynamice jazdy, przestronnej kabinie oraz oszczędnym, ale mocnym silnikom wysokoprężnym. Podczas swojego debiutu Duster był dostępny z trzema silnikami – 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 106 KM, 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 85 KM oraz 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM. Wszystkie trzy opcje układu napędowego były wyposażone w standardową manualną skrzynię biegów.

W 2014 roku Renault Duster osiągnął kamień milowy w sprzedaży 1 lakh sztuk. W tym samym roku otrzymał również wariant AWD, co czyni go najtańszym samonośnym SUV-em oferującym tę funkcję. Aby być na bieżąco, Renault przez cały czas wprowadzało limitowane wersje Dustera. Jednak wraz z pojawieniem się Hyundaia Creta, który był bardziej wyrafinowanym i zorientowanym na miasto SUV-em, popularność Renault Duster zaczęła spadać.

Przeczytaj także: Mahindra Bolero pięknie zmodyfikowana, by wyglądać jak Jeep Wrangler Rubicon

Idź do oryginalnego materiału