Puma jest dobrze znaną marką w Europie, ponieważ jest najlepiej sprzedającym się pojazdem tego producenta samochodów od czasu, gdy w 2021 r. przekroczyła sprzedaż Fiesty. Teraz otrzymuje w pełni elektryczny układ napędowy, który stanowi uzupełnienie opcji hybrydowego EcoBoost dodanych cztery lata temu.
Mały, sportowy Mustang Mach-E-wyglądający na subkompaktowy crossover przejedzie 376 km (233 mil) na pełnym naładowaniu, może naładować się od 10 do 80 procent w 23 minuty po podłączeniu do szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW i przyspieszy od 0 do 100 km/h w niecałkowicie- rozczarowujące 8 sekund.
Schowki to najważniejszy punkt sprzedaży Pumy Gen-E, a Ford zapewnia dodatkową przestrzeń w niezwykle kompaktowym bagażniku dzięki czemuś, co firma nazywa „GigaBox”. Zasadniczo jest to dodatkowa przestrzeń do przechowywania pod podłogą bagażnika na dodatkowe przedmioty. Jest to funkcja spotykana w tej chwili w większości pojazdów elektrycznych, ale w przypadku Pumy ma ona dodatkowe znaczenie ze względu na jej niewielki wzrost.
Ford twierdzi, iż GigaBox może pomieścić 145 litrów (5 stóp sześciennych) przestrzeni ładunkowej, czyli nieco więcej niż oferuje większość pojazdów i na pewno więcej niż 2,8 stopy sześciennej przestrzeni oferowanej przez niedostateczną przestrzeń magazynową Pumy napędzanej gazem.
Jak mały mówimy w przypadku tego subkompaktu? Puma Gen-E ma 4214 mm (165,9 cala) długości, 1930 mm (75,9 cala) szerokości i 1555 mm (61,2 cala) wysokości. To mniej niż Chevy Bolt EV 2023 i zdecydowanie najmniejszy pojazd w ofercie Forda.
Przechowywanie to najważniejszy punkt sprzedaży Pumy Gen-E
Aby to zrekompensować, Ford poddaje swojej elektrycznej Pumie lifting na różne sposoby, w tym bardzo dosłowny lifting z nową konstrukcją osłony inspirowaną Mustangiem Mach-E, zastępującą tradycyjną osłonę chłodnicy. Otrzyma także „unikalne aluminiowe felgi”, które dodadzą „elektrycznego charakteru”, dostępne w dwóch rozmiarach: 17 cali w wersji standardowej lub 18 cali w wersji Premium.
Wewnątrz znajduje się 12,8-calowy wyświetlacz centralny, który będzie działał pod kontrolą systemu operacyjnego Ford Sync 4 (nr 2). Cyfrowe doświadczenie oparte na systemie Android w Europie) i obsługuje bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto.
Ford twierdzi, iż Puma Gen-E wejdzie do produkcji w zakładzie montażowym w Craiova w Rumunii, wykorzystując elektryczne jednostki napędowe produkowane w Halewood w Wielkiej Brytanii. Nowy pojazd elektryczny można zamawiać już dziś, a dostawy rozpoczną się wiosną 2025 r. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.