Nowa Dacia Duster wjeżdża do Polski z ceną podstawowej wersji… jak u poprzednika

1 rok temu

Polski oddział Dacii w końcu zaprezentował ceny Dustera 3. generacji. Auto w podstawowej odmianie kosztuje tyle samo, co ustępujący model.

Nowa Dacia Duster na tle poprzednika jest samochodem o dużo nowocześniejszym wyglądzie. Oparto ją na modułowej platformie CMF-B, z której korzystają już m.in. Jogger i Sandero oraz wyposażono w odświeżoną gamę silników.

Bilet wstępu do świata Dacii Duster stanowi 1-litrowa, 3-cylindrowa jednostka ECO-G 100, fabrycznie przystosowana do zasilania benzyną lub LPG.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/dacia-sandero-pozostanie-spalinowa-tak-dlugo-jak-sie-da-rumuni-stawiaja-na-rozwoj-silnikow-na-lpg,aid,3982

Powyżej niej w gamie znajduje się również „3-cylindrowiec”, ale o pojemności 1.2 l. Pracuje on w cyklu Millera, jest wspomagany przez układ miękkiej hybrydy i do pary ma 6-biegową skrzynię ręczną. Moment obrotowy może z niej wędrować do przednich kół lub do obu osi.

Gamę uzupełnia pełna hybryda, na którą składają się m.in. 94-konna jednostka benzynowa i dwa silniki elektryczne, w tym alternator z funkcją rozrusznika.

Nowa Dacia Duster mierzy 4,34 m długości, 1,81 m szerokości oraz 1,66 m wysokości. DACIA

Nowa Dacia Duster z ceną poprzednika

Ceny nowej Dacii Duster przez cały czas – tak jak w przypadku poprzednika – rozpoczynają się od 79 900 zł. Podstawowy wariant Essential jest oferowany wyłącznie z silnikiem ECO-G 100 i wyróżnia się przede wszystkim solidnym wyposażeniem w systemy wsparcia kierowcy.

Znajdziemy w nim więc „inteligentny” ogranicznik prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy, system nagłego hamowania z funkcją rozpoznawani pieszych czy utrzymanie na pasie ruchu.

Tak wygląda podstawowa Dacia Duster Essential. DACIA

Dacia Duster Essential ma ponadto 6 poduszek powietrznych i diodowe światła mijania. Z zewnątrz wyróżnia się 16-calowymi obręczami stalowymi i licznymi czarnymi plastikowymi elementami. Zderzaki są za to malowane w kolorze nadwozia.

W kabinie znajdziemy tapicerkę materiałową, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz system Media Control (m.in. cyfrowe radio, 4 głośniki, 4 porty USB-C, łączność Bluetooth), klimatyzację manualną, a także aplikację na telefona Dacia Media Control.

Skromny kokpit podstawowego Dustera bez cyfrowych wskaźników i centralnego ekranu. DACIA

Kierowy muszą wystarczyć zwykłe analogowe zegary z niewielkim, 3,5-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-dacia-spring-lepiej-wyglada-ma-bogatsze-wyposazenie-i-do-wyboru-silniki-45-i-65-km,aid,3951

Duster Expression – z cyfrowym kokpitem

Nowa Dacia Duster w drugim wariancie wyposażenia Expression zawiera przede wszystkim cyfrowy kokpit (7-calowy ekran wskaźników i system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem) i oferuje pełen wybór jednostek napędowych.

W przypadku tej odmiany mamy następujące ceny:

  • ECO-G 100: 87 900 zł
  • TCe 130: 94 900 zł
  • TCe 130 4x4: 106 400 zł
  • HYBRID 140: 111 400 zł

Na tle Essential wariant Expression oferuje 4 szyby sterowane elektrycznie, środkową konsolę z podłokietnikiem, kamerę cofania, tapicerkę Denim z odblaskowym logo Dacii czy funkcję automatycznych wycieraczek.

Duster Expression prezentuje się już znacznie lepiej niż Essential. DACIA

Taka Dacia Duster porusza się na 17-calowych obręczach aluminiowych i z zewnątrz wyróżnia się m.in. srebrnymi obudowami lusterek wstecznych oraz osłonami zderzaków w kolorze szarym. W przypadku wersji 4x4 standardem jest aktywny system zjazdu ze wzniesienia.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/dacia-szykuje-rywala-dla-skody-octavii-ma-byc-tanszy-i-wyjatkowo-przestronny,aid,3944

Nowa Dacia Duster Extreme i Journey

Gamę nowej Dacii Duster zamykają warianty Extreme i Journey, które kosztują tyle samo. Pierwszy z nich ma bardziej „outdoorowy” charakter, dlatego porusza się na specjalnych 17-calowych obręczach aluminiowych, a wewnątrz zapewnia m.in. gumowane dywaniki z tzw. motywem topograficznym oraz łatwą do wyczyszczenia tapicerkę z materiałem MicroCloud na drzwiach i fotelach.

Duster w wersji Extreme w nadwoziu ma liczne elementy w kolorze brązowo-miedzianym. DACIA

Z kolei Journey ma 18-calowe koła z lekkich stopów, a wewnątrz m.in. ładowarkę indukcyjną, automatyczny hamulec postojowy oraz system multimedialny Media Nav Live z automatyczną aktualizacją map przez 8 lat.

Oba modele względem wariantu Expression są z kolei bogatsze o klimatyzację automatyczną, dostęp bezkluczykowy, automatycznie składane lusterka zewnętrzne, oświetlenie przeciwmgłowe oraz funkcję automatycznego przełączania świateł z mijania na drogowe.

Cyfrowy kokpit dwóch najbogatszym wersji wygląda zupełnie inaczej niż w podstawowym wariancie. DACIA

Ceny nowej Dacii Duster Extreme i Journey wyglądają następująco:

  • ECO-G 100: 93 900 zł
  • TCe 130: 100 900 zł
  • TCe 130 4x4: 112 400 zł
  • HYBRID 140: 117 400 zł
Idź do oryginalnego materiału