Volkswagen Samochody Dostawcze ma ponad 70 lat doświadczenia w budowie samochodów kempingowych i kamperów. Począwszy od T1 Westfalia, aż po Californię budowaną na bazie T6.1, w sumie z fabryk marki wyjechało już ponad 280 000 takich samochodów. Dziś w historii kamperów marki rozpoczyna się nowy rozdział – na rynek wchodzi zupełnie Nowa California, zbudowana na platformie MQB, dla której modelem bazowym jest Multivan. Ceny nowej Californii rozpoczynają się od 221 000 złotych netto.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje Nową Californię w wersjach Beach, Beach Tour, Beach Camper (z mini-kuchnią z tyłu), a także Coast i Ocean (każda z pełnym aneksem kuchennym po stronie kierowcy). Oznacza to, iż po raz kolejny dostępna jest kompletna rodzina samochodów kempingowych, które zaspokoją najbardziej zróżnicowane wymagania i sytuacje życiowe. Nowa California jest również jednym z trzech filarów gamy kamperów marki. Plasuje się pomiędzy mniejszym Caddy California a większym Grand California. Nowa California jest doskonałym, wszechstronnym pojazdem idealnie łączącym w sobie funkcje uniwersalnego Volkswagena typu bus do codziennego użytku i wielofunkcyjnego kampera.
Wybraną wersję można już od dziś skonfigurować, a ceny poszczególnych modeli kształtują się następująco:
• Nowa California Beach – od 221 000,00 zł netto
• Nowa California Beach Camper – od 241 000,00 zł netto
• Nowa California Beach Tour – od 241 000,00 zł netto
• Nowa California Coast – od 271 000,00 zł netto
• Nowa California Ocean – od 291 000,00 zł netto
„Nowa California jest dostępna w aż pięciu wersjach. Zostały one zaprojektowane tak, by zaspokoić jak najwięcej scenariuszy stylu życia i podróży. Co się zmieniło w porównaniu z poprzednikiem? Nowe modele są wyposażone np. w wyjmowane pojedyncze fotele z tyłu zamiast tylnej kanapy. Pod wszystkimi pojedynczymi siedzeniami, a także w fotelach kierowcy i pasażera z przodu, znajdują się praktyczne szuflady” – podkreśla Piotr Łakomy, Dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. „Niezmiernie wygodnym dla użytkowników rozwiązaniem są też przesuwane drzwi po obu stronach pojazdu, ułatwiające dostęp do wnętrza, w którym wyraźnie rozróżnić można aż trzy strefy. To kolejny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze, maksymalnie koncentrujący się na potrzebach użytkownika.”
Nowa California może być wyposażona w jeden z trzech różnych rodzajów napędu, które można łączyć ze wszystkimi pakietami wyposażenia i które są sprzężone z automatyczną skrzynią biegów. Podstawowy, to wydajny czterocylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) o mocy 110 kW (150 KM). Kolejny to wysokoobrotowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI) wytwarzający 150 kW (204 KM) mocy. Zarówno TDI, jak i TSI, napędzają przednią oś. Nowością w modelu California jest napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) o mocy 180 kW (245 KM).
Nowa California jest pierwszym modelem Grupy Volkswagen osadzonym na platformie MQB, który łączy napęd hybrydowy typu plug-in z układem napędu na cztery koła 4MOTION. Napęd hybrydowy typu plug-in umożliwia czasowe przekształcenie Nowej Californii w pojazd elektryczny do codziennego użytku. Wysoka łączna wydajność silników elektrycznego i zaawansowanego technologicznie TSI (1.5 TSI evo2), umożliwia również bardzo duży zasięg całkowity (sam silnik elektryczny oferuje zasięg 88 km) i pozwala na ciągnięcie przyczepy o masie całkowitej do 2000 kg. Dzięki temu Nowa California eHybrid 4MOTION jest idealnym towarzyszem wszystkich globtroterów, zimowych kamperowców i turystów z łodziami lub rowerami na przyczepie.