Nowa Alfa Romeo 147? Wygląda idealnie

2 dni temu

Oferta produktowa włoskiego producenta rozwija się w coraz szybszym tempie. Nie jest zaskoczeniem, iż zaczynają w niej dominować SUV-y i crossovery. W przyszłości mogą jednak pojawić się także auta z konwencjonalnymi nadwoziami. Nowa Alfa Romeo 147 byłaby świetnym pomysłem – zarówno z perspektywy sprzedażowej, jak i wizerunkowej.

Nowa Alfa Romeo 147 to świetny pomysł

Kompaktowy hatchback tej marki był oferowany przez długi czas. Jego ostatnie wydanie nosiło nazwę Giulietta. Cieszyło się sporym zainteresowaniem, ale legendarna marka postanowiła zrezygnować z takiej koncepcji nadwoziowej. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, można było nie podejmować takiej decyzji. Gdyby nowa Alfa Romeo 147 trafiła do gamy, to z pewnością zyskałaby sporą popularność.

Włosi nie ujawniają żadnych informacji na ten temat, ale postanowiliśmy zasugerować, jak mogłoby wyglądać kolejne wcielenie tego interesującego samochodu. Pomógł w tym niezastąpiony ChatGPT, który w szybki sposób potrafi wygenerować obrazy dostosowane do poleceń.

Wśród głównych sugestii znalazło się zachowanie wymiarów i proporcji klasycznego auta kompaktowego. Ważnym aspektem było również utrzymanie klasycznego stylu, który jest znany z tych najstarszych, wciąż oferowanych aut tej firmy.

Efekty pracy sztucznej inteligencji są naprawdę imponujące. To pokazuje, jak bardzo rozwinęła się nowoczesna technologia. niedługo może zastąpić zawodowych projektantów. Zresztą, jej dominacja nastąpi w licznych zawodach z różnych branż.

Fenomenalny design

Dziś nie trzeba futurystycznych motywów i kształtów, by zachwycić fanów motoryzacji. Sugeruje to coraz częściej stosowany styl retro, który oznacza powrót do korzeni stylistycznych. Świetnymi tego przykładami mogą być takie auto, jak Renault 5 E-Tech czy Fiat Grande Panda.

Projekt AI nie sięga aż tak daleko, ale świetnie nawiązuje do Giulii i Stelvio. Uwydatnia to pas przedni z charakterystycznymi, dużymi reflektorami, które pasują do legendarnej, trójkątnej atrapy chłodnicy. Do tego dochodzą dwa dodatkowe wloty powietrza w zderzaku.

Alfa Romeo 147 w nowym wydaniu, projekt: ChatGPT

Profil wyróżnia się elegancją bez udziwnień. Wszystko wydaje się skrojone na miarę, jak dobry garnitur. Zwisy nadwozia są niewielkie, a proporcje – wprost wzorowe. Linia dachu delikatnie opada ku tyłowi, co nadaje odrobinę sportowego sznytu.

Dopełnieniem projektu są wieloramienne felgi aluminiowe podkreślające udaną sylwetkę. Niemniej jednak równie dobrze wyglądałyby oryginalne obręcze tego producenta, które wyróżniają się okrągłymi motywami.

Nowa generacja Alfy Romeo 147 według sztucznej inteligencji

Tył może zostać uznany za jeszcze bardziej atrakcyjny, niż front. Co ważne, utrzymuje spójność projektową z całą resztą. Cechuje się wyrazistymi zaokrągleniami, które przywodzą na myśl model Brera.

Nowa Alfa Romeo 147 w projekcie sztucznej inteligencji ma dwie szerokie lampy, które zostały przedzielone jedynie znaczkiem. Zostały zgrabnie wkomponowane pod tylną szybą. Podkreśleniem klasycznego stylu są ładne końcówki układu wydechowego.

Nowa Alfa Romeo 147 od wewnątrz

Poprosiliśmy ChatGPT również o stworzenie kabiny włoskiego auta kompaktowego nowej generacji. Rezultat nie jest równie widowiskowy, ale z pewnością może spodobać się licznym purystom. To po prostu udany projekt.

Kierownica prezentuje się sportowo, a przy tym elegancko. Brakuje jej tylko przycisku od uruchamiania silnika, który powinien znaleźć się pod jednym z ramion. To jednak tylko detal, który nie ma większego znaczenia.

Cieszy bardzo dobra ergonomia, o której świadczą niezależny panele klimatyzacji i sterowania multimediami oparte na fizycznych przyciskach i pokrętłach. To najwygodniejsze rozwiązanie, którego nie jest w stanie zastąpić „dotyk”.

Wnętrze nowej Alfy Romeo 147, projekt: ChatGPT

Zegary są oczywiście cyfrowe, ale dysponują motywem klasycznych tarcz, co jest zbieżne z najnowszymi modelami tego producenta. Z kolei na konsoli środkowej znajduje się ekran centralny obejmujący najważniejsze funkcje pojazdu.

Gdyby nowa Alfa Romeo 147 trafiła na rynek, to z pewnością byłaby oparta na platformie STLA Medium, za której stworzenie odpowiada koncern Stellantis. Korzysta z niej na przykład Opel Grandland. To mogłoby oznaczać duże możliwości napędowe.

Włoski kompakt byłby wtedy kompatybilny z silnikami spalinowymi i elektrycznymi. Podejrzewamy, iż wśród najbardziej realnych propozycji znalazłaby się miękka hybryda generująca 145 koni mechanicznych. Ze względu na normy, oferta objęłaby również układ plug-in i wersję elektryczną.

Idź do oryginalnego materiału