McLaren Senna otrzymał kurację wzmacniającą od firmy Novitec. Superauto z Woking zyskało 100 KM.
McLaren Senna ujrzał światło dzienne pod koniec 2017 roku. Kilka miesięcy później zadebiutowała ostrzejsza wersja superauta z oznaczeniem GTR. Novitec ze swoim pakietem będzie plasował się więc gdzieś pomiędzy. Oferuje więcej mocy niż podstawa i zarazem nie ogranicza nabywcę do konieczności użytkowania auta wyłącznie na torze, jak to ma miejsce w przypadku GTR-a.
Jeszcze szybszy w sprincie do 200 km/h
McLaren Senna, nazwany tak na część jednego z największych kierowców Formuły 1, sam w sobie jest niezwykle szybki. Podwójnie turbodoładowane 4-litrowe V8 generuje 800 KM (800 Nm), a tę wartość na tylne koła przekazuje 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia. Rozpędzenie się od 0 do 200 km/h jest kwestią
6,8 s.
Po ingerencji w oprogramowanie silnika oraz zamontowaniu nowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej moc Senny wzrosła do 901 KM, a moment obrotowy zwiększył się do 888 Nm. Oficjalny czas przyspieszenia udało się skrócić do 6,5 s (od 0 do 200 km/h). Prędkość maksymalna 335 km/h pozostała jednak bez zmian.
Niewiele zmian z zewnątrz
Tuner nie zawracał sobie szczególnie głowy karoserią Senny, ale wymienił standardowe felgi na zestaw Vossen o wymiarach 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Do tego dorzucił sportowe opony Pirelli P Zero. Co się zaś tyczy wnętrza, projekt jest w pełni indywidualny i dostosowany do oczekiwań klienta.
Szansę na modyfikacyjny zestaw ma zaledwie 500 nabywców zwykłej odmiany McLarena Senny. Trzeba za nią zapłacić 750 000 funtów.
Zdjęcia: motor1.com