Nissan X-Trail to przestronny, funkcjonalny i praktyczny SUV stworzony z myślą o rodzinie... i planecie.
Postawny SUV nie jest pierwszym, co kojarzy się z troską o środowisko, ale Nissan pokazuje, iż te dwa pojęcia nie muszą się wykluczać. Dowodem jest X-Trail z innowacyjnymi napędami hybrydowymi, który łączy zalety sporego samochodu z dbałością o środowisko naturalne.
Zwarta sylwetka Nissana doskonale maskuje fakt, iż ten japoński SUV ma aż 4,7 m długości. Co najlepsze, nie czuć tego także zza kierownicy – X-Trail jest zwinny i zwrotny jak auta o segment mniejsze, a dzięki nieprzesadzonej szerokości nadwozia bez trudu mieści się choćby na wąskich miejscach parkingowych.
Kierowcę wspomagają nie tylko czujniki radarowe, ale i kamera cofania w podstawowej wersji wyposażeniowej X-Traila oraz zestaw czterech kamer seryjnie oferowany we wszystkich pozostałych specyfikacjach. Nissan może mieć choćby system automatycznego parkowania.
Długie nadwozie kryje imponująco przestronne wnętrze, dostępne w wersji 5-miejscowej oraz w wariancie z dodatkowym rzędem siedzeń, który pozwala podróżować Nissanem X-Trailem choćby siedmiu osobom. Ergonomiczne siedzenia i 3-strefowa klimatyzacja zapewniają komfort choćby w dalekich trasach, a otwierane niemal pod kątem prostym drzwi ułatwiają dostęp czy np. montowanie fotelików na kanapie.
Nikomu nie zabraknie tu schowków na podręczne drobiazgi ani gniazdek do ładowania kieszonkowej elektroniki. Do dyspozycji jest też obszerna przestrzeń mogąca pomieścić za oparciem kanapy drugiego rzędu i pod roletą 575 litrów bagażu, który łatwo rozmieścić dzięki praktycznemu systemowi przegród.
Przyjazne miejsce kierowcy oferuje dobrą widoczność w każdym kierunku i zestaw dużych i czytelnych ekranów. Cyfrowy kokpit ma 12,3 cala przekątnej, centralny wyświetlacz NissanConnect również jest 12,3-calowy, a ekran head-up prezentujący najważniejsze informacje na przedniej szybie ma przekątną 10,8 cala.
Wygodę podróżującym X-Trailem zapewniają nie tylko komfortowe fotele, ale także zawieszenie, które skutecznie tłumi wstrząsy choćby na bardzo wyboistych szlakach. W połączeniu ze znacznym prześwitem, który w zależności od wersji wynosi od 19,2 do 21,0 cm, czyni to Nissana doskonałym towarzyszem choćby najdalszych wypraw.
Do turystyki X-Trailem zachęca także szeroka gama dodatkowych akcesoriów – od bocznych stopni przez hak holowniczy po poprzeczki relingów dachowych i montowane na nich różnej wielkości boksy dachowe czy uchwyty na sprzęt sportowy. Dostępny jest choćby namiot dachowy zapewniający miejsce do spania podczas wypraw. Lodówka turystyczna zadba o świeże przekąski i schłodzone napoje, lokalizator kluczyka sprawi z kolei, iż żadna zguba nie zepsuje powrotu do domu.
O to, żeby żadna podróż nie obciążała nadmiernie środowiska, dbają zaawansowane napędy hybrydowe Nissana X-Traila. Podstawowy wariant silnikowy wykorzystuje nowoczesną turbodoładowaną benzynową jednostkę o mocy 163 KM z innowacyjnym systemem zmiany stopnia sprężania VC-T wspartą układem mild hybrid (średnie zużycie paliwa WLTP: 7,1-7,6 l/100 km).
Pozostałe warianty X-Traila otrzymały nowatorski hybrydowy napęd e-POWER. Wspomniany spalinowy silnik pełni tu wyłącznie rolę generatora – służy do zapewniania energii elektrycznej jednostce, która w 100% odpowiada za wprawianie kół w ruch.
Taki układ sprawia, iż Nissan z napędem e-POWER oferuje największe zalety samochodów elektrycznych, jak cisza w kabinie czy momentalna reakcja na dodanie gazu, nie skazując na główne wady tego typu pojazdów w postaci ograniczonego zasięgu i czasochłonnego ładowania.
Z „elektrykami” X-Traila e-POWER łączy także dobra dynamika (0-100 km/h choćby w 7 s). A to wszystko przy niedużym zapotrzebowaniu na benzynę, zwłaszcza jak na 4,7-metrowego SUV-a o takich osiągach. W zależności od wariantu napędowego wynosi ono od 5,8 do 6,7 litra na 100 km.
Hybrydowy Nissan X-Trail e-POWER ma bowiem dwa warianty. W podstawowym 204-konny silnik elektryczny napędza przednią oś. Drugi nazywa się e-4ORCE i dzięki kolejnej jednostce elektrycznej przy tylnej osi oferuje bardzo przydatny, zwłaszcza zimową porą, układ 4x4.
Elektronicznie rozkładany pomiędzy koła napęd realizowany przez błyskawicznie reagujące silniki elektryczne zapewnia imponującą trakcję na poziomie znanym dotychczas tylko właścicielom drogich „elektryków”.
Inną funkcją znaną głównie właścicielom aut na prąd jest możliwość jazdy niemal bez użycia pedału hamulca – to zasługa funkcji e-Pedal.
W połączeniu z seryjnie oferowanym przez wszystkie wersje Nissana X-Traila bogatym zestawem zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy wszystko to przekłada się na komfortową i bezpieczną podróż w każdych warunkach drogowych i pogodowych.
Nabywcy Nissana X-Traila mają do wyboru cztery hojnie wyposażone specyfikacje. Już podstawowa Acenta zapewnia m.in. 3-strefową automatyczną klimatyzację, ładowarkę bezprzewodową, czujniki parkowania z przodu i tyłu auta, kamerę cofania, światła Full LED czy 18-calowe alufelgi. A w najwyższej Tekna do dyspozycji są np. ekran head-up, nagłośnienie Bose czy inteligentny asystent automatycznego parkowania ProPILOT Park.
Od wersji N-Connecta standardowe wyposażenie obejmuje system ProPILOT Assist z Navi-Link wspierający kierowcę podczas każdej rodzinnej przygody. Pomaga on utrzymać samochód pośrodku pasa ruchu, może też dostosowywać prędkość ustawioną na tempomacie X-Traila nie tylko do tempa poprzedzającego pojazdu czy do mijanych znaków drogowych, ale także do przebiegu drogi – dzięki wbudowanym mapom TomTom potrafi np. automatycznie zwalniać przed zakrętami czy rondami.
Na uwagę zasługuje także nowa wersja wyposażeniowa N-Trek, będąca szczególnie dobrą propozycją dla rodzin preferujących aktywny wypoczynek. Wyróżnia się inaczej stylizowanymi zderzakami, czarnymi relingami dachowymi czy dedykowanymi felgami o średnicy 18 cali, a wewnątrz oferuje wodoodporną tapicerkę z ekologicznej skóry.
Niezależnie od wybranej wersji napędowej i wyposażeniowej Nissan X-Trail to idealny towarzysz każdej podróży, gwarantujący połączenie przyjemności z jazdy ze spokojem o bezpieczeństwo pasażerów.