Niewielki spadek sprzedaży w BMW

1 dzień temu
BMW również ucierpi z powodu słabego popytu w 2024 r. – zwłaszcza w Chinach. Przynajmniej jeżeli chodzi o samochody elektryczne, monachijska firma może zdobywać punkty.

BMW odnotowało niewielki spadek sprzedaży w 2024 roku. Ogółem dostawy spadły o 4 proc., do 2,45 mln samochodów, jak zapowiadał producent. Popyt był szczególnie ograniczony w Chinach. Ponadto BMW ucierpiało z powodu zakazów dostaw w drugiej połowie roku z powodu problemów z układem hamulcowym.

Podstawowa marka BMW zrealizowała 2,2 miliona dostaw. Oznaczało to minus 2,3 proc. Spółka zależna Mini osiągnęła znacznie słabszy wynik z 245 000 samochodów , co oznacza spadek o 17 procent. W Rolls-Royce’u liczba 5712 samochodów oznaczała spadek o 5,3%.

Sprawy potoczyły się gorzej dla BMW, szczególnie w Chinach . 715 000 samochodów na poziomie grupy oznaczało spadek o 13 procent. Rynek był problemem także dla innych producentów. Natomiast w USA i Europie monachijska firma była w stanie nieznacznie zwiększyć swoje dostawy.

Wzrost wśród pojazdów elektrycznych

Jednak jeżeli chodzi o elektromobilność, sytuacja BMW układa się znacznie lepiej. Liczba samochodów wyłącznie elektrycznych wzrosła o 13,5% do 427 000 samochodów. Dyrektor sprzedaży Jochen Goller był przekonany, iż wzrost ten będzie kontynuowany w roku 2025.

Konkurencja czasami radzi sobie znacznie gorzej. W Audi dostawy podstawowej marki spadły o 12 procent do 1,67 miliona w 2024 roku. Mercedes-Benz Cars odnotował niedawno 3-procentowy spadek do 1,98 mln, co obejmuje jednak także kilka tysięcy pojazdów marki Smart. Uwzględniając samochody dostawcze, Mercedes-Benz wyniósł 2,39 mln, co oznacza spadek o 4 proc. Grupa nie tylko dostarcza dane liczbowe dotyczące samochodów marek podstawowych. Porsche straciło trzy procent do 310 700 pojazdów.

Idź do oryginalnego materiału