![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/thumb-article-4938-tmain.jpg?v=1e55c39a2d191efc6dabaa13bb7d55e7)
Szukając auta z drugiej ręki, wcale nie trzeba ograniczać się do rynkowych hitów. Nie chcesz jeździć A4, Astrą czy Golfem? Zobacz, jakie niebanalne, a udane modele czekają na nabywców. Wybór jest ogromny – od stylowego auta miejskiego przez rasową terenówkę po japońską limuzynę z 4x4. W przypadku modeli, które nie należą do rozchwytywanych, łatwiej też o okazję. Przedstawiamy 19 ciekawych propozycji.
Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Polski rynek motoryzacyjny – zarówno pierwotny, jak i wtórny – od lat „kręci się” wokół kilkunastu bestsellerowych modeli. Ich kolejne generacje najwyżej zamieniają się miejscami w rankingach. Auta najbardziej poszukiwane w salonach, a później na rynku wtórnym najczęściej spotykamy w ulicach. Czy popularność odzwierciedla ich jakość?
https://magazynauto.pl/uzywane/auta-uzywane-ciekawe-alternatywy-dla-rynkowych-przebojow-z-roznych-segmentow-moga-byc-tansze-lepiej-wyposazone-albo-bardziej-zadbane,aid,4013Okazja na okazję
Zazwyczaj tak, ale poszukując używanego auta, nie warto zapominać, iż rynek wtórny nie kończy się na hitach. Większość marek oferuje jednocześnie kilka modeli lub ich wersji. Zdarza się, iż niektóre nie były dostępne w Polsce – wystarczy wspomnieć o Subaru Imprezie V oraz Volkswagenie T-Rocu Cabriolet. Indywidualny import sukcesywnie wzbogaca rynek wtórny. Modele, które nie są tzw. pierwszym wyborem, mogą okazać się zaskakująco dobrymi propozycjami!
https://magazynauto.pl/uzywane/ekonomiczne-auta-do-miasta-20-propozycji-w-cenie-do-20-tys-zl,aid,1645Trudności przy odsprzedaży
Oczywiście nietypowość pojazdu to broń obosieczna – gdy postanowimy sprzedać samochód, trzeba będzie pogodzić się z mniejszym zainteresowaniem i dłuższym czasem oczekiwania na nabywcę niż w przypadku bestsellerów. Jednak gdy kupuje się samochód na długie lata, przestaje to mieć istotne znaczenie. Zwłaszcza że wiele z prezentowanych aut można eksploatować „dożywotnio”. Są na tyle trwałe, funkcjonalne czy przyjemne w prowadzeniu, iż przesiadka do następcy – o ile powstał – wcale nie musi być konieczna. Po co tracić pieniądze na kolejne auto, skoro aktualne się sprawdza?
https://magazynauto.pl/uzywane/najlepsze-auta-uzywane-za-50-tys-zl-od-miejskich-po-suv-y-zalety-wady-polecane-wersje,aid,2485Nie trzeba jeździć nudnym autem
Poniżej prezentujemy najwyżej kilkunastoletnie nieoczywiste, a dobre modele, które przy odpowiednim serwisowaniu jeszcze długo posłużą.
Citroen DS3/DS 3 (2010-2016/2016-2019)
- Ceny ofertowe: 15-42 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/17394619992c1f85-niedoceniane-auta-uzywane-citroen-ds3.jpg)
Polecany silnik: 1.6 BlueHDi
Silnik: benzynowy, pojemność: 1560 cm3, moc: 120 KM, maksymalny moment obrotowy: 285 Nm, prędkość maksymalna: 190 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, średnie zużycie paliwa: 3,6 l/100 km
Oryginalnie stylizowane, możliwe do spersonalizowania na wiele sposobów, przyjemne w prowadzeniu miejskie, trzydrzwiowe auto, które było dostępne w mocnych wersjach silnikowych, a także doczekało się wariantu cabrio.
Brzmi jak krótki opis Mini R56? Jak najbardziej. Ale pasuje także do DS3, które ze wspomnianym Mini dzieli większość jednostek napędowych. Benzynowe 1.4/1.6 VTi oraz 1.6 THP sprawiają różne problemy (m.in. rozrząd, nagar, wypadanie zapłonów). o ile były regularnie serwisowane i nie mają wysokich przebiegów, nie są jednak tak złe, jak obiegowe opinie na ich temat.
Bezpiecznym wyborem są natomiast diesle. Bazowy 1.4 HDi (68 KM) mało pali, ale jest ospały. kilka więcej paliwa domaga się dużo żwawszy diesel 1.6, który występował w wielu odmianach (92-120 KM). Odradzamy zautomatyzowane skrzynie, dostępne też w benzynowych wersjach.
Fiat Freemont (2011-2015)
- Ceny ofertowe: 24-65 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739461999f06bf2-niedoceniane-auta-uzywane-fiat-freemont.jpg)
Polecany silnik: 2.0 MultiJet
Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm, prędkość maksymalna: 185 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
Próba adaptacji kilkuletniego Dodge'a Journeya na potrzeby europejskiego rynku. Plus za wprowadzenie włoskich diesli 2.0 (140/170 KM), przestronność i wyposażenie. Jak na Fiata Freemont był jednak chyba zbyt drogi. Utrata wartości uczyniła z niego jednak ciekawą propozycję.
Ford Edge II (2015-2024)
- Ceny ofertowe: 60-150 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/173946199919a3c5-niedoceniane-auta-uzywane-ford-edge.jpg)
Polecany silnik: 2.0 TDCi
Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 180 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km
Przybysza z Ameryki próbowano dostosować do oczekiwań klientów z Europy m.in. poprzez wprowadzenia diesla 2.0 (180-238 KM), a także skrojenie listy wyposażenia pod nasze gusta. Wisienką na torcie była kompletnie wyposażona, wykończona z dbałością o detale i lekko przestylizowana wersja Vignale.
Plan nie do końca wypalił. Mimo przestronnego wnętrza, dobrego prowadzenia i udanych silników Edge nie sprzedawał się dobrze w Europie, gdzie był oferowany w latach 2016-2021. Co poszło nie tak? Auto było dosyć drogie, a od pewnego pułapu cenowego producent zaczyna mieć duże znaczenie – Egde przegrywał z SUV-ami marek premium.
Używany egzemplarz wciąż zasługuje na zainteresowanie. Polecamy auto z europejskiej sieci, z dieslem. W przypadku egzemplarza z USA koniecznie trzeba sprawdzić przeszłość – często jest „barwna”, bo takie auta najbardziej opłaca się sprowadzać. Trzeba też uważać na benzynowe silniki 2.0 GTDi, w których mogą choćby pękać bloki.
Honda Legend II (2004-2012)
- Ceny ofertowe: 20-49 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462001dffaa4-niedoceniane-auta-uzywane-honda-legend.jpg)
Polecany silnik: 3.5 V6
Silnik: benzynowy, pojemność: 3471 cm3, moc: 295 KM, maksymalny moment obrotowy: 351 Nm, prędkość maksymalna: 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s, średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km
Zapomniana już przez wielu limuzyna oferuje wyborny komfort i świetne osiągi. Wykończenie nie rozczarowuje. Od strony trwałości to godny rywal Lexusów. Głównym problemem jest korozja. Przestrzegamy przez „okazjami”. Zaniedbane czy wcześniej rozbite auto może być kosztowną pułapką.
Infiniti Q50 (2013-2024)
- Ceny ofertowe: 50-120 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/17394620009fbb8e-niedoceniane-auta-uzywane-infiniti-q50.jpg)
Polecany silnik: 2.2d
Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, prędkość maksymalna: 231 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km
Luksusowa marka Nissana wycofała się z Europy w 2020 r. Nie zmienia to faktu, iż Q50 jest ciekawą alternatywą zwłaszcza dla Mercedesa klasy C, z którym dzieli benzynowy silnik 2.0t (211 KM) oraz diesla 2.2 (170 KM). Dostępne były też benzynowe 3.0 V6 (405 KM) oraz hybrydowe 3.5 V6 (364 KM). Pod względem wykończenia, komfortu, adekwatności jezdnych czy wyposażenia Infiniti nie odstaje od rywali z półki premium. Na razie zaopatrzenie w części jest niezłe.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-infiniti-q50-zapomniany-rywal-bmw-mercedesow-i-lexusow-klasy-sredniej-trwaly-zwinny-i-rzadki,aid,4065Kia Optima III (2010-2015)
- Ceny ofertowe: 24-57 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739461998eb8c94-niedoceniane-auta-uzywane-fiat-freeeont.jpg)
Polecany silnik: 2.0 CVVL
Silnik: benzynowy, pojemność: 1999 cm3, moc: 165 KM, maksymalny moment obrotowy: 196 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
Koncern Hyundai-Kia podejmował wiele prób ataku na klasy średnią i wyższą. W USA plan udało się zrealizować. W Europie duże modele nie sprzedawały się dobrze.
Ograniczone zainteresowanie nimi dobrze odzwierciedlają też dość niskie, na tle odpowiedników z Niemiec czy Japonii, ceny ofertowe. Kto szuka okazji, może się rozejrzeć za Hyundaiem Sonatą, Genesisem czy Santa Fe lub Kią Magentis, Sorento czy Optimą.
Ostatnia z wymienionych w trzeciej odsłonie stała się ukłonem w stronę klientów z Europy – za design odpowiadał wcześniej pracujący dla Audi Peter Schreyer. Całości zabrakło jednak prestiżu, mocniejszych silników czy wersji kombi – próbowano to zmienić w Optimie IV, ale auto też niespecjalnie się przyjęło. A szkoda, bo to wciąż dobrze wyglądające, przyjemne w prowadzeniu, przestronne i dobrze wyposażone samochody.
Za Kią przemawiają też wysoka trwałość i długie serwisowanie w ASO (procentuje 7-letnia gwarancja).
Lancia Delta III (2008-2014)
- Ceny ofertowe: 11-34 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462001feeae5-niedoceniane-auta-uzywane-lancia-delta.jpeg)
Polecany silnik: 2.0 Multijet
Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 165 KM, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm, prędkość maksymalna: 214 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km
Legendę pierwszej Delty zbudowało sześć rajdowych mistrzostw świata w latach 1987-1992. Druga, mało wyrazista generacja zatonęła w odmętach historii, a trzecia powróciła po ośmiu latach przerwy jako elegancki i przestronny, choć nieco przerośnięty kompakt z półki premium.
Nie okazało się to jednak przepisem na sukces. Delcie nie pomogły choćby obszerna paleta sukcesów czy techniczne dopracowanie, skutkujące małą awaryjnością – wzorowo nie jest, ale Delta nie odstaje też od innych konstrukcji. Słabe punkty to m.in. uszczelki smoka oleju w dieslach, łożyska w ręcznych skrzyniach M32 oraz wrażliwe na jakość oleju systemy MultiAir (w wersji 1.4).
Mazda 2 II (2007-2014)
- Ceny ofertowe: 8-27 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462001aea7c6-niedoceniane-auta-uzywane-mazda-2.jpg)
Polecany silnik: 1.5 MZR
Silnik: benzynowy, pojemność: 1498 cm3, moc: 103 KM, maksymalny moment obrotowy: 137 Nm, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km
Auto technicznie spokrewnione z Fiestą jest bardzo przyjemne w prowadzeniu. Japońskie silniki 1.3/1.5 MZR są żwawe i oszczędne. Nie trzeba się też obawiać diesli 1.4/1.6 MZ-CD koncernu PSA. Największym problemem, zwłaszcza najstarszych egzemplarzy, jest możliwa korozja podwozia.
Mitsubishi Outlander III (2012-2021)
- Ceny ofertowe: 39-110 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/17394620024aeac8-niedoceniane-auta-uzywane-mitsubishi-outlander.jpg)
Polecany silnik: PHEV
Silnik: benzynowy i elektryczny, pojemność: 2360 cm3, moc: 135+82+95 KM, maksymalny moment obrotowy: 211+195+137 Nm, prędkość maksymalna: 170 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, średnie zużycie paliwa: 1,8 l/100 km
W chwili debiutu auto krytykowano za specyficzną stylizację nadwozia i wnętrza czy niezbyt wyszukane nastawy układu jezdnego. Na niektórych rynkach, m.in. holenderskim, Outlander okazał się czarnym koniem. To zasługa hybrydowej wersji PHEV, która nie miała rywali, a pozwalała korzystać z ulg podatkowych. Ceny używanych aut znacząco stopniały, a kto ma w garażu gniazdko, będzie mógł cieszyć się tanią jazdą.
Mitsubishi Eclipse Cross (od 2018 r.)
- Ceny ofertowe: 64-150 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/173946200211a38a-niedoceniane-auta-uzywane-mitsubishi-eclipse-cross.jpg)
Dane techniczne: 1.5 T-MIVEC
Silnik: benzynowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy.: 250 Nm, prędkość maksymalna: 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
Nowe auta były dosyć drogie, a przeciętnie wykończone i mało porywające stylistycznie. Zakup używanego Eclipse Crossa, który początkową utratę wartości ma już za sobą, może być dobrym pomysłem. Mitsubishi wolno tracą na wartości, a są solidne i funkcjonalne.
Nissan Murano II (2008-2016)
- Ceny ofertowe: 21-60 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462002cda8c6-niedoceniane-auta-uzywane-nissan-murano.jpg)
Polecany silnik: 3.5 V6
Silnik: benzynowy, pojemność: 3498 cm3, moc: 265 KM, maksymalny moment obrotowy: 334 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s, średnie zużycie paliwa: 10,9 l/100 km
Próba osadzenia amerykańskiego modelu w naszych realiach spaliła na panewce. Zainteresowania Murano nie zwiększył choćby diesel 2.5 R4 (japońska, przeciętna konstrukcja) połączony z klasycznym automatem. Alternatywę stanowił benzynowy 3.5 V6, sprzęgany z CVT.
Przekładni nie trzeba się bać – o ile auto nie jest forsowane, bez remontu przejeździ ponad 300 tys. km. Murano jest przestronne, komfortowe i nieźle wykonane.
Renault Latitude (2010-2015)
- Ceny ofertowe: 15-40 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462002eb6b4a-niedoceniane-auta-uzywane-renault-latitude.jpg)
Polecany silnik: 2.0 dCi
Silnik: diesel, pojemność: 1995 cm3, moc: 173 KM, maksymalny moment obrotowy: 360 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
4,9-metrowa limuzyna to Samsung SM5 ze znaczkami Renault i silnikami dopasowanymi do potrzeb klientów z Europy. Nowe auta były drogie i mało prestiżowe – sytuacji nie ratował choćby diesel 3.0 V6. Teraz kto szuka dość taniej, wygodnej i nieźle wyposażonej limuzyny, może być zadowolony z zakupu.
Smart ForTwo II (2007-2015)
- Ceny ofertowe: 9-29 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462002c795ed-niedoceniane-auta-uzywane-smart.jpg)
Polecany silnik: 1.0 mhd
Silnik: benzynowy, pojemność: 999 cm3, moc: 71 KM, maksymalny moment obrotowy: 92 Nm, prędkość maksymalna: 145 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,7 s, średnie zużycie paliwa: 4,4 l/100 km
Pierwsze Smarty są już zwykle mocno zużyte i zaniedbane. Ceny drugiej generacji spadły, a wciąż można łatwo znaleźć warte uwagi egzemplarze. Benzynowy silnik 1.0 Mitsubishi jest trwały. Dość wolna skrzynia też nie zawodzi. Do Smarta trzeba się przekonać. Jest mały, ale do miasta większego auta często nie trzeba.
Ssangyong Tivoli (od 2015 r.)
- Ceny ofertowe: 34-100 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/17394620032f7e03-niedoceniane-auta-uzywane-ssangyong-tivoli.jpg)
Polecany silnik: 1.6 e-XGi
Silnik: benzynowy, pojemność: 1597 cm3, moc: 128 KM, maksymalny moment obrotowy: 160 Nm, prędkość maksymalna: 181 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km
Kolejne modernizacje pozwoliły na utrzymanie Tivoli w sprzedaży. Mimo atrakcyjnych cen, dostępności diesli i napędu na cztery koła, sporego wnętrza, możliwości zamontowania instalacji gazowej oraz wprowadzenia w 2019 r. 163-konnego silnika 1.5 T-GDI model nie okazał się przebojem. Nie zmienia to faktu, iż Tivoli jest ciekawą alternatywą dla innych azjatyckich SUV-ów. Na razie jego użytkownicy najczęściej narzekają na trwałość lakieru, a także DPF-ów.
Suzuki Kizashi (2009-2015)
- Ceny ofertowe: 26-45 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462004554d50-niedoceniane-auta-uzywane-suzuki-kizashi.jpg)
Polecany silnik: 2.4
Silnik: benzynowy, pojemność: 2393 cm3, moc: 178 KM, maksymalny moment obrotowy: 230 Nm, prędkość maksymalna: 215 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s, średnie zużycie paliwa: 7,9 l/100 km
Po sprzedażowej klęsce tego modelu klasy średniej Suzuki przestało oferować samochody w USA. Także w Europie jedna wersja nadwoziowa, tylko jeden silnik 2.4 R4 (z ręczną skrzynią lub CVT z 4x4) oraz ciasnawe wnętrze, które pod względem designu i wykończenia przywodziło na myśl powiększonego... Swifta ograniczały zainteresowanie Kizashi. Oryginalna linia nadwozia dobrze jednak zniosła próbę czasu, a w kwestii trwałości flagowa limuzyna Suzuki nie rozczarowuje.
Subaru Levorg (2014-2020)
- Ceny ofertowe: 58-85 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/173946200309db13-niedoceniane-auta-uzywane-subaru-levorq.jpeg)
Polecany silnik: 1.6 DIT
Silnik: benzynowy, pojemność: 1600 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km
Subaru widziało Levorga w roli następcy Legacy kombi. Trzeba jednak pamiętać, iż ma on tylko 3 cm długości więcej od Octavii III i o tyleż krótszy rozstaw osi, co w połączeniu z paletą dostępnych w Europie silników (150-170 KM) czyni z Levorga raczej realną alternatywę dla kompaktów niż aut klasy średniej.
Pod względem stabilności prowadzenia i skuteczności napędu to ekstraklasa. Wykończenie – jak na japońskie auto jest całkiem przyzwoite. Silnik 1.6 z turbo w zupełności wystarcza do codziennej jazdy, ale nie ma sportowego pazura. Bagażnik oferuje przyzwoite 552 l pojemności. Za używanymi Subaru przemawiają zwykle ich dobry stan i historia serwisowa.
Subaru Impreza V (2016-2023)
- Ceny ofertowe: 53-90 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462003f7c804-niedoceniane-auta-uzywane-subaru-impreza.jpg)
Polecany silnik: 1.6i
Silnik: benzynowy, pojemność: 1600 cm3, moc: 114 KM, maksymalny moment obrotowy: 150 Nm, prędkość maksymalna: 180 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km
Impreza od dawna nie jest dostępna w Polsce. Model wciąż sprzedaje się w Ameryce i krajach alpejskich, gdzie świetny napęd 4x4 jest mocną kartą przetargową. Współczesna Impreza nie ma nic wspólnego z rajdową legendą – to trwały, niezbyt mocny (114-156 KM) kompakt z dobrą skrzynią Lineartronic (CVT).
Suzuki Jimny (od 2018 r.)
- Ceny ofertowe: 90-150 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462003432acd-niedoceniane-auta-uzywane-suzuki-jimny.jpg)
Polecany silnik: 1.5
Silnik: benzynowy, pojemność: 1462 cm3, moc: 102 KM, maksymalny moment obrotowy: 130 Nm, prędkość maksymalna: 145 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,8 s, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Auto nazywane Mercedesem klasy G w miniaturze przebojem wdarło się na rynek, ale w Europie już w 2020 r. przestało być oferowane w osobowej wersji ze względu na normy emisji spalin. Używane egzemplarze są drogie, ale powinny trzymać cenę. To świetna „terenówka” i małe, zwinne auto do miasta.
Volkswagen T-Roc Cabrio (od 2019 r.)
- Ceny ofertowe: 92-120 tys. zł
![](https://f.magazynauto.pl/magazynauto_prod_2025_02/1739462004805fa8-niedoceniane-auta-uzywane-vw-troc-cabrio.jpg)
Polecany silnik: 1.5 TSI ACT
Silnik: benzynowy, pojemność: 1498 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, prędkość maksymalna: 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km
Ostatni kabriolet w ofercie Volkswagena to... SUV. W Polsce jest praktycznie nieznany – T-Roc z brezentowym dachem nie był u nas oficjalnie oferowany. Na rynku wtórnym pojawiają się już pierwsze egzemplarze. Zmiana stanu rzeczy jest kwestią czasu i spadku cen na Zachodzie. Będzie w czym wybierać, bo na wybranych rynkach odmiana Cabrio miała aż 20% udziału w całkowitej sprzedaży T-Roca!
Auto jest mniej funkcjonalne od zamkniętej wersji nadwoziowej – otwór załadunkowy bagażnika jest mały, kanapa mieści dwie osoby. Z drugiej strony 284 l wystarczy na kilka walizek, autami najczęściej jeżdżą najwyżej dwie osoby, a podróżowanie pod gołym niebem jest warte pewnych wyrzeczeń.
Podsumowanie
Zasługujące na uwagę, a mniej popularne u nas modele samochodów można znaleźć praktycznie w każdym segmencie. Warto się rozejrzeć i przymierzyć do kilku aut, których początkowo nie braliśmy pod uwagę. Dlaczego? Redakcji znanych jest wiele przypadków, kiedy osoba w ogóle nie zdawała sobie sprawy z istnienia danego modelu, a po zasugerowaniu, iż warto wciąć go pod uwagę... dokonywała zakupu i na dłuższy czas wiązała z samochodem. W przypadku używanych aut konieczna jest wnikliwa kontrola techniczna.
- uwaga: im rzadszy model, tym mniejsza podaż części, zwłaszcza używanych nadwoziowych