Polacy znaleźli świetną alternatywę w ofercie Skody dla hybrydowych modeli Toyoty. Czesi ze swoją ofertą zajmują drugą, mocną pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się marek w Polsce. Oprócz flotowej gwiazdy Octavii na sukces marki pracuje także jej najmniejszy model. Ten nie potrzebuje ani nadwozia SUV-a, ani technologii Toyoty, by świetnie się sprzedawać.
Polacy pokochali Skodę Fabia za solidność i budżetową cenę
Skoda staje się w Europie mocnym filarem Grupy Volkswagen. Po pierwszym półroczu daje Czechom wiele powodów do euforii także wynikami sprzedaży w Polsce. W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych modeli 6 pochodzi od Skody. Na mocną 12 pozycję zapracował sobie najmniejszy samochód w katalogu czeskiego producenta. Nie tylko pokonał topowego kompaktowego SUV-a Volkswagena T-Roc, ale także kompaktowego Golfa.
Skoda Fabia długo będzie cieszyć użytkowników swoją praktycznością i świetną jakością w konkurencyjnej cenie. Czesi postanowili, iż zatrzymają ją w ofercie na dłużej, ze względu na mały popyt na pojazdy elektryczne. Polacy zatem przez cały czas mają możliwość zakupu kultowej miejskiej Fabii. Teraz w nowszym wydaniu stylistycznym i z nowymi technologiami na pokładzie jest w sam raz na ograniczony budżet.
Skoda Fabia z niezniszczalnym silnikiem wygrywa z SUV-ami Dacii i Toyoty
Oferowana w czterech poziomach wyposażenia Skoda Fabia zaczyna się od 71 450 zł z silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. To prosty i jednocześnie sprawdzony blok, który stawia trwałość i niskie koszty utrzymania ponad osiągi. W rezultacie jest dobrym wyborem dla użytkowników, którzy większość czasu spędzają w miastach. To jednak nie znaczy, iż ten silnik wyklucza dalsze trasy, ale nie należy oczekiwać od niego dynamiki.
Jeśli planujmy częste trasy, warto sięgnąć po mocniejszą jednostkę, np. 1.0 TSI. Ta zapewnia dobrą dynamikę, pozostając jednocześnie ekonomiczną, jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Cennik takiej konfiguracji startuje od 74 950 zł. Trzecią opcją mechaniczną jest silnik 1,5 TSI współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Fabia w takiej konfiguracji jest chwalona za dynamikę, umiarkowane spalanie i dobre prowadzenie. Zapłacimy za nią 99 550 zł, zyskując kompletnie wyposażony samochód o mocy 150 KM.
Katalog Skody Fabia uwzględnia w fabrycznym wyposażeniu takie elementy jak:
– czujniki parkowania z tyłu,
– cyfrowy zestaw wskaźników,
– przednie i tylne reflektory LED BASIC,
– tempomat,
– manualna klimatyzacja,
– elektrycznie sterowane szyby przednie i podgrzewane składane elektrycznie lusterka boczne,
– funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy,
– asystentów i systemy tj.: Lane Assist, Front Assist, HILL HOLD CONTROL, EASY LIGHT ASSIST.
Podsumowanie
Promocja oferowana przez Skodę pozwala teraz sięgnąć po wyższe poziomy wyposażenia. Świetnie wyposażona Skoda Monte Carlo to dziś wydatek 81 450 zł z niezniszczalnym silnikiem MPI. Za moc 115 KM trzeba zapłacic 87 250 zł lub 92 250 zł. To w zależności czy Fabia ma mieć manualną, czy automatyczną skrzynię biegów. Możliwość wyboru to dziś rzadkość.
Skoda proponuje klientom w Hiszpanii Fabię Go. Z bagażnikiem o pojemności 380-litrów i z niską ceną zachowuje jakość wykończenia i solidność charakterystyczną dla Skody. To konfiguracja uważana za jeden z najrozsądniejszych zakupów 2025 roku. Za mniej niż 15 000 euro łączy sprawdzony silnik, przyzwoite, ale kompletne wyposażenie i niezwykłą przyjazność dla środowiska. Niezależnie jednak od konfiguracji Fabia jest racjonalną i rozsądną opcją dla tych, którzy szukają niezawodnego i funkcjonalnego samochodu bez logo Dacii i MG i nadwozia SUV-a.