SUV skupiający się na praktyczności i stawiający na komfort za niewygórowane pieniądze, nie musi być od Daci, czy chińskich marek. Zakup takiego pojazdu nie wymaga więc noszenia budżetowej etykiety. Ciekawą opcję ma w katalogu koreański producent, który sięgnął po nożyczki i po raz kolejny przycina cennik rywala Dacii Sandero i MG ZS.
Mocno niedoceniany Tivoli jest teraz jednym z najtańszych i najlepszych SUV-ów
Nie ma wątpliwości, iż gdy naszym głównym kryterium zakupu kompaktowego SUV-a jest cena, to Dacia Duster to pierwszy wybór. Ma jednak bardzo dobrą alternatywę, która w promocji pozostaje w kręgu zainteresowania tych, którzy mają ograniczony budżet na zakup samochodu.
Ta znacznie ciekawsza od Dacii opcja może być choćby z napędem 4×4, a i tak nie przekracza budżetu przeznaczonego na najtańszą Toyotę Yaris Cross. Ponadto przyciąga tych, którzy cenią funkcjonalność bardziej niż nadmiar technologii lub pretensjonalny design. Mowa o Tivoli mocno niedocenianym modelu marki KGM, która do niedawna funkcjonowała w Polsce, jako SsangYong.
Tivoli w standardzie oferuje silnik o mocy 163 KM. Ten może współpracować z manualną albo automatyczną skrzynią biegów. Koreański SUV pojedzie z prędkością maksymalną co najmniej 190 km/h, a wydatki na paliwo można obniżyć, decydując się na wersję dwupaliwową z LPG. To dobre ocpja, która pozwala na wystarczającą wydajność, bez uciekania się do skomplikowanych rozwiązań mechanicznych.
Koreańczycy postawili na praktyczność i komfort. Zawieszenie dobrze filtruje nierówności drogi, a gabaryty i wspomaganie kierownicy ułatwiają manewrowanie Tivoli w mieście. Nie jest jednak tajemnicą, iż jest to typ pojazdu bez sportowych aspiracji. Idealnie sprawdzi się na codzienne dojazdy do pracy, na zakupy i wypady poza miasto. Na dodatek niska cena nie oszczędza na przestronności ani wyposażeniu. jeżeli weźmiemy pod uwagę 5-letnią gwarancję i fakt, iż może pochwalić się największą przestrzenią bagażową wśród miejskich crossoverów (423 do 1 115 litrów), to jest to opcja, którą warto wziąć pod uwagę.
Koreański SUV jest wyprzedawany w Polsce za nieco ponad 84 000 zł
Mocno niedoceniany KGM Tivoli jest wyprzedawany w Polsce. Cennik startujący od 84 552 zł czyni z niego gratkę dla łowców okazji. Taki rabat od rabatu pozwala sięgnąć po egzemplarze z napędem 4×4 bogato wyposażone.
KGM Tivoli oferowany jest w 3 poziomach wyposażenia: JOY, ADVENTURE, WILD. Najtańsza oferuje m.in.
– podgrzewane fotele,
– czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania HD,
– manualną klimatyzację,
– 10.25″ cyfrowy zestaw wskaźników (z funkcją Smart Mirroring),
– 9″ calowy wyświetlacz z systemem nawigacji,
– Android Auto i CarPlay,
– tempomat,
– multifunkcyjną kierownicę,
– elektryczne wspomaganie kierownicy (tryby NORMAL, SPORT, COMFORT),
– czujnik deszczu i czujnik zmierzchu oraz wiele systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy.
Kolejne cięcie cennika powoduje, iż znacznie lepszą opcją są wyższe poziomy wyposażenia Tivoli. Najbogatsza wersja Wild z napędem 4×4 zaczyna się od 113 609 zł. To jeżeli manualna skrzynia biegów nie jest przeszkodą. W przeciwnym wypadku jest to koszt 120 997 zł.
Podsumowanie
Dzięki tej propozycji marka KGM stara się pozycjonować Tivoli jako realną opcję dla Dacii Sandero czy MG ZS. Jest w sam raz dla tych, którzy cenią funkcjonalność bardziej niż nadmiar technologii lub pretensjonalny design. Kampania promocyjna KGM to ostatni dzwonek na tak atrakcyjny zakup. Na rynku, na którym stosunek jakości do ceny jest coraz ważniejszy, Tivoli prezentuje się jako dobry zakup.
Warto zapamiętać tę markę, bo zawarła porozumienie z Chery i rusza z ekspansją na globalne rynki nowymi, wydajnymi SUV-ami o dużych i średnich rozmiarach. Pierwszy z nich o nazwie SE-10 doczeka się wersji produkcyjnej do 2026 r. Nie jest także tajemnicą, iż KGM korzysta już z technologii BYD w swoim najnowszym KGM Torres. Ten pozostaje ciekawą alternatywą nie tylko dla chińskich rywali. Bardzo konkurencyjną, jeżeli chodzi o relację ceny, przestrzeni i wyposażenia.