Nie jest tak piękny jak Kia Sportage, ale jest niezawodny jak Toyota. Japoński SUV powrócił jeszcze lepszy z nowym cennikiem

1 tydzień temu

Nie jest tajemnicą, iż kilka marek może się pochwalić taką sprzedażą, jak Toyota. Inna japońska marka Subaru, choć ma interesującego SUV-a może pomarzyć o podium w rankingach popularności. Nie zmienia to jednak faktu, iż jest tak samo dobra i niezawodna, jak jej uznany rywal. Teraz powraca z szóstą generacją jednego z najlepszych modeli na rynku w popularnym segmencie.

Subaru Forester być może nie najpiękniejszy sprzedał się w milionach egzemplarzy

Prawdą jest, iż wielu docenia wysiłek Subaru, jaki włożył w kolejną, szóstą generację swojego gwiazdorskiego SUV-a. Forester, który zadebiutował w 1997 roku, sprzedał się w ponad 5 milionach egzemplarzy nie będąc urodziwym, ale solidnym i niezawodnym. Przez lata swojej kariery zdobył ugruntowaną pozycję na rynku, a teraz doczekał się kolejnej, szóstej generacji.

Ikona Subaru przynosi jej zyski stanowiąc od 25-30% światowej sprzedaży. Nowy Forester, który ma już cennik i można go zamawiać w Polsce, jest dla tych, którzy cenią technologię, wydajność i możliwość jazdy w bardziej wymagającym terenie, niż ulice pokryte asfaltem.

Producent, choć ograniczył możliwości konfiguracji, to pod maską Forestera ukrył jego wielki atut. To silnik o poj. 2 l, który pracuje w połączeniu z unikalnym, specjalnie zbudowanym miękkohybrydowym układem napędowym SUBARU e-BOXER.

Subaru ulepszyło także adekwatności jezdne dzięki lżejszemu nadwoziu i większej sztywności, co jest efektem optymalizacji Subaru Global Platform (SGP). Poprawiono także aerodynamikę i co za tym idzie wydajność jazdy.

Zoptymalizowany, specjalnie zaprojektowany hybrydowy układ napędowy e-BOXER Forestera i stały napęd S-AWD są standardem foto: Subaru

Japoński SUV wjeżdża do cennika z mniejszą mocą i większą liczbą technologii

Silnik spalinowy nowego Subaru nie ma już 150 KM, ale 136. Do tego silnik elektryczny generuje kolejne 16 KM. W efekcie japoński SUV osiąga setkę w czasie ponad 12 sekund. Nie kupujemy go jednak, dla mocy, ale dla wyjątkowych doznań z jazdy w każdym terenie.

Nowy Subaru Forester wyróżnia się także gamą technologii. Pod tym względem ma kompletne wyposażenie. Na długiej liście funkcjonalności znajdziemy m.in.:
– ulepszony system EyeSight z 5 nowymi funkcjami,
– dwustrefową klimatyzację,
– 11,6’ calowy ekran dotykowy kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Subaru oferuje także wszystkie technologiczne rozwiązania wspierające kierowcę w czasie jazdy i wiele innych „bajerów”. Na przykład dwutrybowy X-MODE ze wspomaganiem elektrycznym silnika podczas cofania oraz Hill Descent Control, który maksymalizuje kontrolę i przyczepność na śliskich nawierzchniach lub stromych zboczach. Teoretycznie więc nie ma się do czego przyczepić, choć wielu ubolewa nad brakiem dodatkowych koni mechanicznych.

Pomimo krytyki i tego, iż wciąż jest tym samym nie najładniejszym Foresterem, to jest jednym z najbardziej niezawodnych i kompletnych SUV-ów. Niczego mu nie brakuje. Japończycy nie uznają kompromisów i nowego SUV-a zaprojektowali tak, aby komfortowo i bezpiecznie przewozić pasażerów. Odnowiony w cenie 205 000 zł będzie w sam raz dla wielu rodzin gotowy na każde wyzwanie. To właśnie tym wyróżnia się względem swoich rywali tj. Kia Sportage, czy Toyota RAV4.

bagażnik nowego Forestera pomieści cztery duże walizki (min. pojemność 508 l, maks. – 1720 l), foto: Subaru
Forester otrzymał nowy 11,6-calowy system informacyjno-rozrywkowy Full HD, a szybka ładowarka bezprzewodowa jest dostępna w środkowej konsoli

Idź do oryginalnego materiału