Nie jest chińskim, tanim SUV-em, a i tak słupki sprzedaży szaleją. Odświeżony w full wersji jest piękniejszy i tańszy od Toyoty

2 godzin temu

Samochody z Chin kradną europejskim markom klientów ofertami, które są coraz bardziej zauważalne na naszym rynku. Modnego SUV-a można kupić w bardzo atrakcyjnej relacji jakości i ceny. Nie wszyscy jednak takiego pojazdu potrzebują i chętniej sięgają do segmentu miejskich modeli. Ten ma swoją gwiazdorską i wcale nie chińską, choć równie tanią propozycję.

Doskonała oferta na miejski kompakt sprawiła, iż Peugeot płynie na fali popularności

Ci, którzy nie są gotowi na nową mobilność, nie wezmą pod uwagę zakupu kompaktowego Peugeot E-208. Strach przed utratą zasięgu i dostępem do ładowarek sprawia, iż dziś dla wielu lepszą opcją jest samochód hybrydowy. Taki, który pozostawia silnik spalinowy w odwecie, gdy zabraknie energii.

Francuska marka jest jednak przykładem, iż choćby w takich czasach można zrobić bestseller z samochodu, który nie jest ani SUV-em, ani nie korzysta z technologii hybrydowej. Model 208 w każdej wersji świetnie się sprzedaje, ale nikt się nie spodziewał, iż choćby elektryczny osiągnie taki sukces. Francuzi nie potrzebowali modnego SUV-a, po prostu wykorzystali typowo użytkowy samochód i przygotowali ofertę, która kradnie sprzedaż azjatyckim markom dzięki powalającej stylistyce, funkcjonalności i atrakcyjnej cenie.

Zakup Peugeot E-208 do miasta to oszczędność czasu i pieniędzy. Nie ma potrzeby częstego odwiedzania serwisów, kontrolowania i wymieniania oleju i filtrów. Ponadto wiele elementów zużywa się wolniej, a badania techniczne są mnie skomplikowane niż w przypadku modeli spalinowych. Hybrydowy Peugeot 208 sięga po cennik poniżej Toyoty Yaris, który w parze z oszałamiającym designem modelu czyni z niego rywala, z którym coraz trudniej będzie walczyć.

foto: PEUGEOT

Jeśli nie SUV, to Peugeot 208 jest dla wielu najlepszą opcją na codzień

Peugeot 208 w 2025 roku zajmuje wysokie miejsca w rankingach sprzedaży samochodów w Europie. Często plasuje się w czołówce, szczególnie w segmencie miejskich aut, a choćby zdarzyło mu się zostać liderem. Kompakt w wersji elektrycznej, któremu daleko do modnego SUV-a w 2024 roku zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się elektrycznego samochodu użytkowego w Europie.

Francuzi dobrze wiedzą, iż lekiem na coraz liczniej przybywające oferty chińskich marek, które szturmują rynek niskimi cenami, to rzucić wyzwanie bardzo kompletną ofertą. Rzecz jasna bardzo dobrą pod względem ceny oraz osiągów. Po odświeżeniu oferty elektryczny Peugeot E-208 może się pochwalić zasięgiem do 433 km (WLTP). To według marki czyni go najlepszą opcją w swojej kategorii.

Na dodatek nowe funkcjonalności, wyposażenie oraz szybkość ładowania decydują o tym, iż może bez problemu konkurować z chińskimi rywalami. Hybrydowy Peugeot 208 jest dla tych, którzy nie są gotowi na przesiadkę do samochodu zależnego od wtyczki.

Prawdą jest, iż oferty chińskich marek nie jest łatwo pobić pod względem ceny. Peugeot E-208 z mocą 136 KM i zasięgiem do 363 km kosztuje 129 980 zł. Mocniejszy (156 KM ) ze średnim zasięgiem do 410 km kosztuje 134 780 zł. Uwzględniając dopłatę w wysokości 30 000 zł, można go kupić w najtańszej wersji Style, faktycznie wydając 99 980 zł. Najlepiej wyposażona wersja Peugeot E-208 kosztuje 155 480 zł (zasięg do 410 km). jeżeli uwzględnimy dofinansowanie, to staje się ona najlepszą opcją.

Wydając 91 690 zł, możemy postawić w garażu hybrydowego Peugeot 208 o zużyciu paliwa na poziomie 4,5 l/100 km. jeżeli moc 110 KM to problem, można sięgnąć po wariant o mocy 145 KM, który kosztuje 109 890 zł. Ta cena uwzględnia dobry poziom wyposażenia Allure, na liście którego znajduje się m.in. klimatyzacja automatyczna, składane elektrycznie podgrzewane lusterka, podgrzewane fotele z przodu, czy Peugeot i -Connect. Peugeot 208 GT o mocy 145 KM z hybrydą niewymagającą ładowania to wydatek 118 890 zł. Dla porównania konkurent od Toyoty w wersji GR kosztuje 122 000 zł.

fot. materiały prasowe

Podsumowanie

Bogata oferta topowego kompaktu Peugeot trafia w gusta klientów, którzy mogą wybrać dla siebie najlepszą opcję. O tym, czy kupić wersję benzynową zaczynającą się od 77 330 zł, hybrydową, czy elektryczną decydują indywidualne potrzeby i priorytety. Ważne jest, iż jest w czym wybierać.

Peugeot 208 to ogólnie udany i bardzo stylowy samochód, który dobrze sprawdzi się w mieście, ale nie ogranicza podróży. Wersja hybrydowa może oferować korzyści w postaci niższych kosztów eksploatacji i mniejszego zużycia paliwa. Dobre adekwatności jezdne i nowoczesne wnętrze to dodatkowe atuty tego modelu, które pozwalają mu wygrywać z SUV-ami.

Elegancka stylistyka nadwozia i projektu wnętrza przesądzają o tym, iż wielu wybiera Peugeot 208 zamiast konkurencji. Wisienką na torcie rodziny modelu 208 będzie wersja E‑208 GTi o mocy 280 KM z zasięgiem do 350 km. Stworzona dla tych, którzy nie boją się nowej mobilności, ma z dumą nosić geny kultowego Peugeot205 GTi zapewniając dreszczyk emocji.

PEUGEOT_E208_GTi, fot. materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału