Lamborghini krok po kroku ujawnia kolejne informacje na temat następcy Aventadora, którego premiera jest coraz bliżej. O tym, iż będzie to hybryda plug-in wiadomo było od jakiego czasu, teraz wiemy nieco więcej na jej temat.
Nowe superauto zapoczątkuje nową erę marki z Sant’Agata Bolognese
Wyczekiwany z niecierpliwością przez wielu miłośników marki pojazd o nazwie kodowej „LB744” jest na ukończeniu. Pojazd otrzyma hybrydowy układ napędowy typu plug-in.
V12 i trzy silnik elektryczne
Lamborghini nie zamierza rezygnować z wolnossącej jednostki V12 o pojemności 6,5 l, którą umiejscowiono centralnie i obrócono o 180 stopni. Jej masa wynosi zaledwie 218 kg, czyli o 17 kg mniej od poprzednika. V12 po dopracowaniu jest również mocniejsze. Generuje 825 KM przy 9250 obr./min i 725 Nm momentu obrotowego przy 6750 obr./min. Pod względem mocy przewyższa ją jedynie model Essenza SCV12 (830 KM).
Poza jednostką spalinową odpowiedzialna za napęd tylnej osi, są jeszcze trzy silniki elektryczne. Dwa z nich umieszczono z przodu – napędzają przednie koła, a ostatni zintegrowano z nową 8-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Jego zadaniem jest przekazanie dodatkowej mocy na tylne koła, w zależności od trybu jazdy i warunków drogowych. W sumie łączna moc hybrydy przekracza 1000 KM.
Akumulator litowo-jonowy umieszczono w tunelu środkowym
Takie rozlokowanie baterii gwarantuje najniższy środek ciężkości i optymalny rozkład masy. Akumulator ma pojemność 3,8 kWh i umożliwia pokonanie na samym prądzie 10 kilometrów. Ładowanie odbywa się z mocą 7 kW, a cały proces ma zajmować 30 minut. Odzyskiwanie energii możliwe będzie również dzięki trybowi rekuperacji podczas hamowania.
Źródło: Lamborghini