NAPĘD: 2023 Hyundai Elantra Limited

1 rok temu

Kiedy Hyundai Elantra czwartej generacji pojawił się online w 2006 roku, grał jako silny konkurent dla Forda Focusa i kilku innych kompaktowych coupe i sedanów; pod względem wartości, standardowego wyposażenia i poziomów zawartości czułem, iż przewyższa popularnego Forda w kilku kluczowych obszarach.

[BTW – You can click on any image to see it high res in full screen]

Oto jesteśmy, nie tak wiele lat później, i Focus całkowicie opuścił nasze wybrzeże w Ameryce Północnej, podczas gdy Elantra jest teraz w trakcie przebudowy siódmej generacji i nie może być silniejszym graczem na obecnym rynku kompaktowych sedanów, model linia w pełni rozbudowana i konkurencyjna. Stylizacja mocno nawiązuje do aktualnego języka projektowego marki, czerpiąc oczywistą i doskonałą inspirację z popularnej Sonaty; dzieląc nowoczesny, inspirowany geometrycznymi diamentami wygląd osłony chłodnicy i zestawu świateł z nieco większym rodzeństwem, a także niektóre kanciaste, rzeźbione detale powierzchni, które sprawiły, iż Sonata w końcu stała się tak efektowna. Elantra jest dziś oferowana tylko jako czterodrzwiowy sedan z konwencjonalnym nadwoziem, bagażnikiem (nie ma już coupe ani hatchbacków) w czterech wersjach wyposażenia, w tym uber sportowej turbodoładowanej linii N oraz wersji hybrydowej.

Mój tester był — z najwyższej półki, wśród wolnossących, konwencjonalnych modeli silników — Limited, który oferuje wysoki poziom standardowej zawartości — tak wysoki, iż jedyną opcją w tej jednostce Intense Blue były dywaniki podłogowe. W przeciwnym razie jest załadowana i gotowa do jazdy, w tym podgrzewane, obszyte skórą siedzenia i mnóstwo innych elementów.

Standardowym, adekwatnie jedynym układem napędowym, który można znaleźć w modelach innych niż Hybrid lub N-Line, jest absolutnie niezawodny 2.0L I-4 Hyundaia o mocy 147 koni mechanicznych i momencie obrotowym 132 funtów na stopę, co nie brzmi jak dużo, ale jego absolutnie wystarczająco dla samochodu tej wielkości i wagi, wspieranego przez bezstopniową przekładnię o zmiennym przełożeniu (CVT), którą Hyundai w tej instalacji nazywa Inteligentną Zmienną Przekładnią. W tym poziomie wyposażenia znajdują się również ładne 17-calowe koła ze stosunkowo mocnymi oponami 225/45-17, elektrycznie sterowany dach księżycowy, całe oświetlenie LED, podgrzewane lusterka zewnętrzne i wiele innych przydatnych gadżetów (więcej szczegółów na naklejce na szybę poniżej) ). Plus oczywiście niezwykle konkurencyjny pakiet bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, którego mam nadzieję nigdy nie będziesz musiał testować.

Jeździłem tym silnikiem w wielu innych pojazdach Hyundai i uważam, iż jest to absolutna perełka. Jest cichy, płynny, ekonomiczny i zapewnia wystarczającą moc do pracy. Wcale nie jestem fanem większości przekładni CVT, zwłaszcza tych we wczesnych modelach Priusa, i większości Nissanów wyposażonych w ten sposób, ze względu na ich ciągłe buczenie silnika w górę i w dół pasma obrotów, ten „motorowy” dźwięk i uczucie, które mają tendencję do eksponować. Tego nienawidzę znacznie mniej niż innych (wcale tak naprawdę nie); w rzeczywistości jest nieco inteligentny, jak sugeruje schemat nazewnictwa Hyundaia, i można go dostosować dzięki trybów Normal, Sport i Smart, które dają mu bardziej wrażenie konwencjonalnej automatyki z wrażeniem „biegów”. Wszystko to składa się na ocenę EPA wynoszącą 30 mpg w mieście, 40 na autostradzie i 34 w połączeniu. Ja lekko wyrównałem albo pobiłem te liczby, faktycznie jeden długi semi leniwy freeway slog dający 42 mpg. Bez hybrydy nie można zrobić nic lepszego. Układ napędowy jest szybki i responsywny — nigdy nie nazwałbyś go szybkim — ale wystarczy i jest odpowiedni dla tego samochodu.

Reszta pakietu Elantra jest łatwa jak bułka z masłem. Wnętrze jest elegancko zaprojektowane, rozplanowane i pięknie zbudowane. Zauważyłem i bardzo doceniłem w tym samochodzie to, iż choćby wśród wielu przycisków, przełączników, pokręteł, menu i ekranów funkcje, którymi sterują, są intuicyjnie przypisane. Właśnie wtedy, gdy chcesz coś zrobić, czujesz, iż bezpośredni dostęp do przycisku ułatwiłby to — jest to przycisk. A jeżeli chcesz skorzystać z ustawień menu dla bardziej globalnych funkcji, możesz bawić się aspektem technicznym do woli. Fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie z przodu iz tyłu, z wystarczającą ilością miejsca dla pasażerów we wszystkich wymiarach jak na samochód tej wielkości. Każdy powinien być wygodny i szczęśliwy.

Coś jeszcze bardziej widocznego w tym samochodzie, w rzeczywistości trochę charakterystycznego dla praktycznie wszystkich produktów grupy Hyundai/KIA, to jak dobrze wykonane są tworzywa sztuczne we wnętrzu. jeżeli chcesz hektarów polerowanego (lakierowanego) drewna i dużo chromu, rozważ Rolls-Royce’a. Wszystko inne w większości nowoczesnych samochodów w tej klasie pojazdów i wielu innych to jakiś rodzaj materiału sztucznego; nie ma tu tanioplastyczności; wszystko, co widzisz, dotykasz i czujesz, ma posmak jakości; rzeczy, które mają wyglądać jak szczotkowane lub satynowane aluminium, naprawdę wyglądają, wszystko ma w sobie dotyk powierzchni, który przeczy cenie samochodu lub komplementuje go, w zależności od tego, jak na to patrzysz.

Elantra jest przyjemna i łatwa w prowadzeniu; nie w stylu osiągów hot roda, ale radośnie śmiga i sunie we wszystkich warunkach jazdy; There’s adekwatne wyczucie i odpowiedź od sterowniczego, breki silne i odpoczynek modulować, i to jedzie dokoła kąty przyjemnie. Do tego jest cichy, z inteligentnym wyważeniem jazdy i prowadzenia i łatwy do zaparkowania. jeżeli naprawdę chcesz ciągnąć fasolę i pokonywać zakręty, rozważ bardziej wyścigowy model N-Line.

Jak w przypadku każdego Hyundaia, pakiet gwarancji jest najlepszy. Oznacza to 5 lat / 60 000 mil ograniczonej ochrony dla nowych pojazdów, 7 lat / nieograniczoną liczbę mil na rdzę i perforację nadwozia, legendarną już ochronę układu napędowego na 10 lat / 100 000 mil oraz pomoc drogową przez 5 lat. Nikt nie robi tego lepiej.

Przesłanie wartości Hyundaia jest również zręcznie podkreślone; wystarczy spojrzeć na naklejkę i wziąć pod uwagę cały ten sprzęt, zawartość fabularną i dodatkowe gadżety za znacznie poniżej 30 000 USD. Oznacza to, iż nie musisz wydawać 35-40 000 $ na przyzwoity, dobrze wyposażony, bezpieczny i wygodny samochód, jeżeli robisz tutaj zakupy.

Czy sam bym taki kupił? Absolutnie gdybym robił zakupy w tym segmencie rynku. jeżeli rozważasz Corollas, Civics i innych graczy w dziedzinie kompaktowych sedanów, zdecydowanie sugeruję Elantrę w jednej z jej wielu form, na liście zakupów.

Kliknij dwukrotnie obraz, aby powiększyć

Idź do oryginalnego materiału